1.3 NZ nie trzyma obrotów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kristof91
Aloha Style
Aloha Style
Posty: 692
Rejestracja: pn lip 20, 2009 16:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/ Monachium

1.3 NZ nie trzyma obrotów

Post autor: kristof91 » pn wrz 20, 2010 20:51

Witajcie.

Mam problem z moim golfem od poczatku jak go kupiłem.

Mianowicie:

Gdy jest zimny i go zapale pali na dotyk i jest ok trzyma ok. 1000obr/min, ale gdy sie juz zagrzeje obroty skacza czasem tak ze malo co nie zgasnie i przy gwałtownym dodawaniu gazu tak szarpie, ale gdy juz wejdzie na obroty jakies powyzej 1 tys chodzi normalnie i nic nie przerywa, i nie wiem co jest tego przyczyna.. Gdy wyciagnalem wtyczke od czujnika temperatury chodził normalnie wiec wymieniłem czujnik i dalej to samo. Zmieniłem tez filtr powietrza i dalej nic, Gdy odlacze przeplywomierz wariuje jeszcze bardziej, a i dodam ze ten wezyk od odpowietrzenia silnika co idzie z pokrywy zaworów za silnik jest przerwany(to chyba odma jest i ona ciagnie lewe powietrze??). Co moze byc tego powodem??Pomożcie bo nie mam zamiaru wymieniac czesci az trafie w odpowiednia:(( A no i pali tez duzo w cyklu mieszanym jakies 10l na 100km:((



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3 NZ nie trzyma obrotów

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 20, 2010 21:12

Napraw dziurawy waż i pisz jak nie pomoże. Przepływomierz nie "widzi" tego lewego powietrza, więc nie może odpowiednio sterować dawką benzyny.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kristof91
Aloha Style
Aloha Style
Posty: 692
Rejestracja: pn lip 20, 2009 16:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/ Monachium

1.3 NZ nie trzyma obrotów

Post autor: kristof91 » pn wrz 20, 2010 21:15

Ok musze wymienic ten trójnik na dole i ten wezyk od pokrywy zaworów. Dam znacz czy pomoglo.



damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

1.3 NZ nie trzyma obrotów

Post autor: damiano1987 » śr wrz 22, 2010 23:40

Polecam od razu przepłukać gruszke od odmy i separator oleju ktory idzie od tej gruszki od odmy. Na pewno nie zaszkodzi zwlaszcza przed zimą:) sprawdz takze czy przepustnica nie zasyfiona bo u mnie tak bylo ze silnik sie bardzo telepal od niskich obrotow po wyczyszczeniu przepustnicy miał idealne obroty. Roboty nie dużo a warto to zrobić.


VW-i jedziesz dalej :)

Awatar użytkownika
kristof91
Aloha Style
Aloha Style
Posty: 692
Rejestracja: pn lip 20, 2009 16:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/ Monachium

1.3 NZ nie trzyma obrotów

Post autor: kristof91 » czw paź 21, 2010 22:50

Odma uszczelniona. Dolot wymyty. Przepustnica wyczyszczona. Przepływomierz działa. A autko dalej ma nierówne obroty:( Znaczy sie wskazówka nie jest ciagle tak samo tylko troche lata do góry i w dół i słychać że obroty też:( Nie jest ciagle na tych samych oobrotach. Jakie napięcie ma mieć sonda? Co to może być? A spalanie dalej takie duże:(( Co robic? Może to katalizator?



p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: 1.3 NZ nie trzyma obrotów

Post autor: p8pepe » pt paź 22, 2010 12:11

kristof91 pisze:Odma uszczelniona. Dolot wymyty. Przepustnica wyczyszczona. Przepływomierz działa. A autko dalej ma nierówne obroty:( Znaczy sie wskazówka nie jest ciagle tak samo tylko troche lata do góry i w dół i słychać że obroty też:( Nie jest ciagle na tych samych oobrotach. Jakie napięcie ma mieć sonda? Co to może być? A spalanie dalej takie duże:(( Co robic? Może to katalizator?
Katalizator nie gra tu roli, skoro na zimnym chodzi ok. Trop z sondą może być prawidłowy. Jeśli silnik jest zimny to sterownik nie bierze pod uwagę sygnału z niej. Dopiero po rozgrzaniu ma wpływ na skład mieszanki.

Odłącz wtyczkę od sondy (4-pin na prawo od przepustnicy, stojąc przed maską) i zobacz jaki będzie efekt. Miernik nie jest najlepszym rozwiązaniem do sprawdzenia sondy, ale coś powinien ci pokazać. Jeśli napięcie szybko się zmienia w zakresie 0,2V - 0,8V to znak, że sonda żyje (ale nie jest to gwarancją, że pracuje prawidłowo).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości