Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
Witajcie!
1) Wymieniałem uszczelkę pod głowicą w swoim MK3 z silnikiem 1.4 ABD, w tym aucie robiłem to już 2x.
Dziś niemiłe zaskoczenie. Po założeniu głowicy, paska (oczywiście na znakach OK) jest opór przy próbie przekręcenia silnikiem. Rozrusznikiem nie ma siły, jest blokada.
Z głowicy zdejmowałem wałek rozrządu z zamiarem planowania głowicy, lecz odszedłem od tej idei, bo powierzchnia głowicy nie ma wżerków. Założyłem głowicę na blok, dokręciłem, potem położyłem wałek rozrządu, też dokręciłem (może to błąd, że dokręciłem czopy wałka nie ustawiając go na znakach, potem oczywiście wałek ustawiłem wg znaku). No i silnik nie chce ruszyć.
Czy to możliwe, ze popychacze muszą się jakiś czas ustawić np. więcej nić 30 minut, czy może je ręcznie jakimś drewienkiem docisnąć??
2) Jeżeli silnik ruszy to po jakim czasie dociągać śruby głowicy?
3) Jeszcze jedna sprawa:
Zmieniałem uszczelkę pod głowicą (bez planowania głowicy) w maju 2009 roku. Do tej pory zrobiłem 30 tys.km i znów w tym samym miejscu uszczelka puściła. Zawsze puszcza między uszczelką a blokiem silnika między cylindrem a płaszczem wodnym (foto z zaznaczeniem). Czyżby już blok silnika był do planowania??
3) Chcę jeszcze przez zimę pojeździć na tym silniku i w międzyczasie szukam gołego silnika 1.6 ABU na przekładkę. I pytanko: Czy będę musiał założyć tez kompa od ABU?? Czy wystarczy od ABD?
1) Wymieniałem uszczelkę pod głowicą w swoim MK3 z silnikiem 1.4 ABD, w tym aucie robiłem to już 2x.
Dziś niemiłe zaskoczenie. Po założeniu głowicy, paska (oczywiście na znakach OK) jest opór przy próbie przekręcenia silnikiem. Rozrusznikiem nie ma siły, jest blokada.
Z głowicy zdejmowałem wałek rozrządu z zamiarem planowania głowicy, lecz odszedłem od tej idei, bo powierzchnia głowicy nie ma wżerków. Założyłem głowicę na blok, dokręciłem, potem położyłem wałek rozrządu, też dokręciłem (może to błąd, że dokręciłem czopy wałka nie ustawiając go na znakach, potem oczywiście wałek ustawiłem wg znaku). No i silnik nie chce ruszyć.
Czy to możliwe, ze popychacze muszą się jakiś czas ustawić np. więcej nić 30 minut, czy może je ręcznie jakimś drewienkiem docisnąć??
2) Jeżeli silnik ruszy to po jakim czasie dociągać śruby głowicy?
3) Jeszcze jedna sprawa:
Zmieniałem uszczelkę pod głowicą (bez planowania głowicy) w maju 2009 roku. Do tej pory zrobiłem 30 tys.km i znów w tym samym miejscu uszczelka puściła. Zawsze puszcza między uszczelką a blokiem silnika między cylindrem a płaszczem wodnym (foto z zaznaczeniem). Czyżby już blok silnika był do planowania??
3) Chcę jeszcze przez zimę pojeździć na tym silniku i w międzyczasie szukam gołego silnika 1.6 ABU na przekładkę. I pytanko: Czy będę musiał założyć tez kompa od ABU?? Czy wystarczy od ABD?
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
edit:
Dziś niedziela, a co tam - zdjąłem głowicę spowrotem - okazało się, ze poprzednia uszczelka miała grubość ok. 1,5 mm a nowa ma może 0,6 mm + niewyczyszczony nagar na tłoku - tłoki dotykały zaworów, wszystko się sklinowało i nie chciało ruszyć.
Dziś niedziela, a co tam - zdjąłem głowicę spowrotem - okazało się, ze poprzednia uszczelka miała grubość ok. 1,5 mm a nowa ma może 0,6 mm + niewyczyszczony nagar na tłoku - tłoki dotykały zaworów, wszystko się sklinowało i nie chciało ruszyć.
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
Jeżeli mnie wzrok nie myli a raczej nie, to ta nowa uszczelka jest metalowa ??? jeżeli tak to dali ci złą uszczelkę, prawdopodobnie do motoru 1.4 AEX bo tam chyba szła metalowa
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
ciekawe czy próba zakręcenia rozrusznikiem nie pogieła zaworów...
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Re: Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
dociągałem głowicę przy korbowodzie ustawionym na znakach. Zawór ssący na 1 cylindrze opierał się na tłoku, więc nie ma możliwości pogięcia zaworów, silnik po rozruszniku nawet nie drgnął.sas_gti pisze:ciekawe czy próba zakręcenia rozrusznikiem nie pogieła zaworów...
jeżeli tak to będę starał się ją zamienić na właściwą lub zakupić drugą za 1/2 ceny. Szkoda tylko, że akurat przy tym zakupie nie wziąłem paragonu. Mam nadzieję, że się dogadam ze sprzedawcą, jestem ich stałym klientem.piteR-ek pisze:Jeżeli mnie wzrok nie myli a raczej nie, to ta nowa uszczelka jest metalowa ??? jeżeli tak to dali ci złą uszczelkę, prawdopodobnie do motoru 1.4 AEX bo tam chyba szła metalowa
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
nie wiem jak to zrozumieć, bo to jest własnie powód dla którego mogłeś je pogiąć. Trzeba obrócić wałem o 45 stopni od OT i masz spokój, nie zastanawiając się nad kolizyjnością silnikaprezesik25 pisze:Zawór ssący na 1 cylindrze opierał się na tłoku, więc nie ma możliwości pogięcia zaworów,
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
Paweł Marek zawór był zamknięty a nie otwarty. Jutro kupuje drugą uszczelkę i zakładam.
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
moim zdaniem powinno zrobić się planowanie głowicy i bloku, te wżery są spore a poza tym głowica może nie przylegać dokładnie do bloku (np. wykrzywiła się lekko od temperatury), fachowcy od planowania sprawdzą czy trzeba ja planować. Na drugim zdjęciu widać że uszczelka ogranicza kanały przepływowe między głowicą a blokiem, w uszczelce są po dwa otworki na cylinder a w bloku są te kanały owalne i szersze.
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
Głowicy planował nie będę, bo mam tylko przejeździć zimę dopóki nie znajdę młodszego motoru 1.6 ABU, a otwory w uszczelce powiększę.
Byłem dziś w sklepie - wymienili bez problemu uszczelkę na ta grubszą. Właśnie idę składać wszystko do kupy.
Byłem dziś w sklepie - wymienili bez problemu uszczelkę na ta grubszą. Właśnie idę składać wszystko do kupy.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
jakby był zamknięty to dlaczego nie mogłeś zakręcić silnikiem? Ewidentnie ktróryś zawór był oparty o tłok a zakręcenie rozrusznikiem w takiej sytuacji może zagiąc zawór.prezesik25 pisze:Paweł Marek zawór był zamknięty a nie otwarty. Jutro kupuje drugą uszczelkę i zakładam
Zgiąc można nie tylko poprzez uderzenie w tłok. Rozrusznik ma sporą siłę i może podgiąć zawór nawet jak się już opiera o tłok (nie musi dojść do uderzenia)
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
no i jeszcze ta wysokość uszczelki głowicy.
Powiem tak - wałek schricka który ma wyższe krzywki niż seria robi z bezkolizyjnego silnika 8v kolizyjny. Tak samo zadziała za niska uszczelka. Z motoru bezkolizynego robi nam się kolizyjny (z tym że akurat nie wiem czy abd jest kolizyjny czy nie).
Powiem tak - wałek schricka który ma wyższe krzywki niż seria robi z bezkolizyjnego silnika 8v kolizyjny. Tak samo zadziała za niska uszczelka. Z motoru bezkolizynego robi nam się kolizyjny (z tym że akurat nie wiem czy abd jest kolizyjny czy nie).
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
wymienili ci używaną uszczelkę?prezesik25 pisze:Byłem dziś w sklepie - wymienili bez problemu uszczelkę na ta grubszą. Właśnie idę składać wszystko do kupy.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
a co to? Ktoś następny kupi.
Ja ostatni dostałem używane śruby do koła zamchowego w zestawie sprzęgła. Pojechałem i Pan przy mnie wyjął z innego pudełka nowe, te stare wsadził na ich miejsce. Zapewne nie każdy następny klient pozna, że dostał używane śruby do zamacha (jednorazowego użytku)
Ja ostatni dostałem używane śruby do koła zamchowego w zestawie sprzęgła. Pojechałem i Pan przy mnie wyjął z innego pudełka nowe, te stare wsadził na ich miejsce. Zapewne nie każdy następny klient pozna, że dostał używane śruby do zamacha (jednorazowego użytku)
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Problem po zmianie uszczeli pod głowicą.
Wszystko chodzi jak należy. Zawory nie były pokrzywione. To wina zbyt cienkiej uszczelki. W sklepie ją obejrzał i położył na miejsce mówiąc "wcisnę ją jakiemuś mechanikowi". Na uszczelce nie było oznak dociągania głowicy. Dał mi tą właściwą, czyli grubą.
Po jakim czasie dociągać głowicę? Bo nigdy nie dociągałem, może jednak trzeba...
Po jakim czasie dociągać głowicę? Bo nigdy nie dociągałem, może jednak trzeba...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości