1) Wymieniałem uszczelkę pod głowicą w swoim MK3 z silnikiem 1.4 ABD, w tym aucie robiłem to już 2x.
Dziś niemiłe zaskoczenie. Po założeniu głowicy, paska (oczywiście na znakach OK) jest opór przy próbie przekręcenia silnikiem. Rozrusznikiem nie ma siły, jest blokada.
Z głowicy zdejmowałem wałek rozrządu z zamiarem planowania głowicy, lecz odszedłem od tej idei, bo powierzchnia głowicy nie ma wżerków. Założyłem głowicę na blok, dokręciłem, potem położyłem wałek rozrządu, też dokręciłem (może to błąd, że dokręciłem czopy wałka nie ustawiając go na znakach, potem oczywiście wałek ustawiłem wg znaku). No i silnik nie chce ruszyć.
Czy to możliwe, ze popychacze muszą się jakiś czas ustawić np. więcej nić 30 minut, czy może je ręcznie jakimś drewienkiem docisnąć??
2) Jeżeli silnik ruszy to po jakim czasie dociągać śruby głowicy?
3) Jeszcze jedna sprawa:
Zmieniałem uszczelkę pod głowicą (bez planowania głowicy) w maju 2009 roku. Do tej pory zrobiłem 30 tys.km i znów w tym samym miejscu uszczelka puściła. Zawsze puszcza między uszczelką a blokiem silnika między cylindrem a płaszczem wodnym (foto z zaznaczeniem). Czyżby już blok silnika był do planowania??






3) Chcę jeszcze przez zimę pojeździć na tym silniku i w międzyczasie szukam gołego silnika 1.6 ABU na przekładkę. I pytanko: Czy będę musiał założyć tez kompa od ABU?? Czy wystarczy od ABD?