VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bzyku8763
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn cze 28, 2010 18:53
Lokalizacja: Niwiska (Lubuskie)

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: bzyku8763 » pt wrz 17, 2010 05:44

Witam, posiadam VW VENTO z silnikiem 1.8i ABS, problem jest następujący, silnik jest zimny, odpalam na benzynie (instalacja gazowa też jest) silnik na poczatku działa normalnie a po kilkunastu sekundach zaczyna szarpac i nierówno trzymac obroty, małe falowanie bo okolo +/-25 obr/min. widać ze dostaje zbyt dużo benzyny bo kopci na czarno i smierdzi benzyna. jak silnik jest już cieply to tego problemu nie ma. po przejechaniu okolo 2 km, i przezuceniu na gaz jest ok. jak wroce na benzyne na cieplym silniku to tez juz chodzi normalnie. czytałem na forum ze jest to przyczyna jakiegos czujnika z niebieska wtyczka, odpowiadajacego za ssanie, ale gdzie on jest itp to nieznalazłem nic. Macie jakies propozycje? z góry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: mishabest » sob wrz 18, 2010 21:47

możliwe że czujnik temperatury (w aam niebieski więc w abs chyba też), znajduje się w króćcu wody wychodzącym z bloku silnika, wtyczka na 4 przewody i czujka z niebieską obwódką. Gaz masz od dawna w aucie ? wcześniej było wszystko ok ?


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 18, 2010 22:29

bzyku8763, tematów o czujniku jest mnóstwo powinieneś poszukać, siedzi w plastykowym króćcu od górnego węża wychodzącego z głowicy, ma 4 piny, fabrycznie jego obwódka jest żółta, a nowe z ASO mogą mieć niebieską


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bzyku8763
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn cze 28, 2010 18:53
Lokalizacja: Niwiska (Lubuskie)

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: bzyku8763 » ndz wrz 19, 2010 22:09

Witam, jesli chodzi o ten czujnik, to z nim jest wszystko ok. bo jakis czas temu musialem wymienic na nowy bo caly czas silnik mial podwyzszone obroty i chodzil mi na ssaniu, i nie pokazywal temperatury wody w kabinie na desce rozdzielczej, po wymianie, silnik pracuje na ssaniu, potem przelacza sie na normalna prace, takze ten czujnik jest w 100% sprawny, bylem ostatnio na wymianie rozrzadu i powiedzialem mechanikowi ze wymienialem juz wtrysk, ale nie robilem przekladki przepustnicy, powiedzial mi ze moze to byc potencjometr odpowiadajacy za polozenie przepustnicy, moze to byc to ? a jeśli nie to, to co jeszcze moglbym szukac?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 20, 2010 08:32

Poczytaj jeszcze o resecie sterownika silnika i wykonaj go


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: mishabest » pn wrz 20, 2010 18:29

Moje wcześniejsze pytanie o to jak długo masz gaz w aucie i czy od początku był problem było po to, że może szukasz przyczyny w czujnikach itp.. a częstą przyczyną zalewania na benzynie jest złe ustawienie lub brak emulacji sondy lambda na gazie, rozjeżdza się adaptacja i na benzynie głupieje.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Re: VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: mishabest » pn wrz 20, 2010 18:31

Paweł Marek pisze:Poczytaj jeszcze o resecie sterownika silnika i wykonaj go
jeżeli po resecie będzie ok a potem stopniowo problem znów się pojawi to prawdopodobnie moja teoria o emulacji lambdy jest właściwa.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

bzyku8763
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn cze 28, 2010 18:53
Lokalizacja: Niwiska (Lubuskie)

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: bzyku8763 » wt paź 12, 2010 04:34

Witam ponownie, gaz w aucie w kwietniu 2011r. bedzie miał 10 lat, i pewnie nie bylo problemow, problem ten pojawil sie miesiac po tym jak go kupilem czyli w sierpniu, podmienilem przepustnice wyregulowałem gaz i dalej jest to samo, (gaz musiałem wyregulować bo przepustnica ma wieksze otworki ( była 508 a wstawiłem z numerami 510) zakupiłem własnie sonde lambde uzywana od tego samego silnika i zobacze co bedzie dalej. poszukam jeszcze co nie co na temat resetu sterownika, aa i zapomnialem dopisac ze po odpaleniu swieci mi sie komunikat na wyswietlaczu od przejechanych km ze wymagany jest przeglad techniczny nr 2. o co chodzi ?



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: mishabest » wt paź 12, 2010 18:43

reset sterownika robisz przez odpięcie akumulatora na jakiś czas. Potem odpalasz na benzynie i najlepiej niech pochodzi do włączenia wentylatora (nie przełączaj na gaz). Później zobaczysz czy lepiej czy gorzej, może poprzednik znał problem i jak sprzedawał to było resetowane a potem z czasem adaptacja się rozjechała. Lambdę jak masz to faktycznie nie zawadzi sprawdzić. A IN 02 to poszukaj pod hasłem kasowanie inspekcji (robi się to z licznika).


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

bzyku8763
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn cze 28, 2010 18:53
Lokalizacja: Niwiska (Lubuskie)

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: bzyku8763 » śr lut 02, 2011 16:42

witam ponownie, najprawdopodobniej bede mial uszkodzona sonde lambde, ale okaze sie za jakies pol godziny, w niedziele wyciagnalem z niej jeden przewod upalony z reszta, szary, jak sie nie myle to masowy, ale pojade na podmianke sondy i zobacze, jesli bedzie dzialalo na nowej sondzie to po wyplacie kupuje druga i bedzie juz ok.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: Paweł Marek » śr lut 02, 2011 20:19

Chyba wrócimy do podstaw, napisz dokładnie co dla ciebie oznacza zwarcie, jak to sprawdzałeś, 1 i 2 to styki zasilające grzałkę sondy. Plus po przekaźniku pompy i masa. Między czym a czym mierzyłeś że oceniasz że jest zwarcie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bzyku8763
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn cze 28, 2010 18:53
Lokalizacja: Niwiska (Lubuskie)

VW VENTO 1.8i ABS - problem na benzynie

Post autor: bzyku8763 » śr sty 25, 2012 22:08

co się okazało... zbyt niskie cisnienie w cylindrach, mianowicie 7 bar, 8 bar, 9 bar, 7 bar, gaz jest łatwiej zapalić dlatego na gazie chodził ale czasem nie równo, a z zapaleniem benzyny jest troszkę gorzej dlatego wariowały mu obroty itp



Zablokowany

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości