MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: Zapfen » sob wrz 18, 2010 15:40

Witam, problem polega na tym, ze gdy włączę nawiew to czuć olej bardzo wyraźnie... jeśli chodzi o silnik to turbo w dobrej kondycji, lekko sączy olej z uszczelki kapy zaworowej.

jeśli chodzi o zużycie oleju to od wymiany do wymiany (8000km) trzyma równy poziom.

zastanawiam sie czy to możę być uszczelka co odgradza komorę silnika,

druga rzecz to mam wystrzępioną uszczelkę tą od podszybia (plastik tam gdzie montowane są wycieraczki) to nie mam uszczelki tej do szyby


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Awatar użytkownika
Martin99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 19:37
Lokalizacja: BIA
Kontakt:

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: Martin99 » sob wrz 18, 2010 17:38

a przypadkiem nie cieknie Ci z spływu z turbo? zapach pojawia sie jakos podczas jazdy czy stale?



swistak240
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 17, 2009 16:42
Lokalizacja: k-ce

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: swistak240 » sob wrz 18, 2010 23:18

sam sobie odpowiedziales saczy olej z pod klawiatury i nie masz uszczelki miedzy komora silnika a poszybiem gdzie nawiew lapie powietrze :)



Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: Zapfen » pn wrz 20, 2010 03:39

uszczelka troche wyszczerbiona :) ale przeciez komora silnika ma tez uszczelke, to nie powinno sie przedostawac.
zapach pojawia sie najczesciej i najmocniej w powolnym ruchu , najpierw jazda, i jak chwile postoje i ruszam to intensywnosc wzrasta...

sinik ma odpowiednia temp pracy , w porywach do 83 stopni (te silniki tak pracuja)

kolego, z tego turbo dokladnie skad ? jak zdejme rury to widac troszke oleju, ale to z odmy.


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: apln » pn wrz 20, 2010 08:30

Zapfen pisze: sinik ma odpowiednia temp pracy , w porywach do 83 stopni (te silniki tak pracuja)
Mylisz się kolego, ma być niecałe 90 stopni. Sprawdź termostat i czujnik temp przy kroćcu, ma być z zieloną opaską :bigok:


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: mara_010 » pn wrz 20, 2010 09:49

ja tez tak mam leju nic nie ubywa od wymiany do wymiany. teraz w tym miesiacu mam do wymiany turbo bo puszcza olej i za pewne z ta te zapachy oleju przez nawiew. nie wiem czym mam sie martwic skoro w obiegu z chlodziwem nie mam oleju, oleju z silnika mi nie ubywa a czuc ten olej w kabinie jedynie co mozesz zrobic to wymienic filtr kabinowy na tez z aktywnym weglem. po tym troche pomoglo i tylko raz na jakis czas cos czuc


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: BENITO » pn wrz 20, 2010 09:55

To niekoniecznie musi być olej, sprawdź wężyki przelewowe przy wtryskach, czasami kapie z nich paliwo na rozgrzaną głowicę i wtedy cuchnie z pod maski.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: Zapfen » wt wrz 21, 2010 21:58

Kolego apln, nie jesteś w stanie uzyskać 90 stopni w aaz, taka konstrukcja, nawet serwis mówi ze maksymalnie dochodzi do 87 stopni, tak też wentylatory są ustawione ze przy 87 się załącza i drugi bieg 92, chyba ze coś masz z czujnikiem, albo ktoś kombinował


filtr wymieniony ale to nie to , gdzieś musi być nieszczelność między komorą silnika a resztą, zakleje luke po uszczelce od podszybia, zobacze czy pomoże


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: Zapfen » śr wrz 22, 2010 00:30

wężyki są si ;) wymieniane niedawno, sparcieć nie zdążyły. zapach to 100% olej, taki wygrzewany gdzieś, jak już ma temperaturę to dopiero czuć


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: Zapfen » czw wrz 23, 2010 18:53

no więc problemem okazuje sie jednak uszczelka kapy ;), także w weekend poprawiam,

odtłuszcze wszystko i chce dać sylikon montażowy (ten wysokotemperaturowy, motoryzacyjny) na nią i skręcić, mam nadzieje że pomoże, bo poki co szyby zaparowane, a ja bez dmuchawy :PP,


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: apln » czw wrz 23, 2010 20:01

Zapfen napisałem, że NIECAŁE 90 stopni, zgadza się dokładnie 87 :bigok:

A nie tak jak Ty piszesz ze temperatura jest poprawna i wynosi 83, bo to jest za mało, poczytaj na forum. Też miałem z tym problemy, pomogła zmiana czujnika na BERU i termostat Wahlera, ale nie o tym temat...


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: karol8114 » czw wrz 23, 2010 20:08

Dla waszych niejasności ;
Układ chłodzenia
Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia od 85°C
- temperatura pełnego otwarcia od 105°C
- skok zaworu - 7 mm.

Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: jhosef » czw wrz 23, 2010 20:16

Walczyłem z tym samym. Ciekła uszczelka pod deklem, sączyło się na półoś, która rozrzucałą to w około. Mimo ładnej uszczelki na grodzi i tak waliło w aucie. Wymiana na nową uszczelkę Erling niewiele dała (kompletna z gumkami). Na gumki musiałem coś podłożyć aby mocniej dociskało bo z jakiegoś powodu mimo dokręcenia do końca olej się sączył.



Awatar użytkownika
shark:)
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 12, 2010 02:04
Lokalizacja: Chojnice i okolice

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

Post autor: shark:) » pt wrz 24, 2010 00:17

mam to samo, i nawet stojąc kolo auta czuc olej, nic nie ubywa...nigdzie wyciekow nie widac...sam nie wiem gdzie szukac przyczyne


http://www.facebook.com/photo.php?pid=30848984&l=d91792be4d&id=1039815082

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości