Racingowe paliwo do diesla

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » ndz lut 17, 2008 14:51

moj 1,9 td po wcisniegu gazu w deske spokojnie kreci sie do 6 tys(na zegarek). wole nie przekrecac bo korby bokiem wyjda. ale wlasnie mowimy o mocy na wysokich obrotach. u mnie ona ginie przy jakichs 5,3 wtedy jest diametralny spadek mocy. moge zauwazyc to po tym ze jadac na 1 szym biegu spala gume a obrotomierz stoi wlasnie lekko powyzej 5 tys. kilkukrotnie probowalem go przeciagnac troszke wiecej ale nie chce isc. ciekawe co by bylo jakbym gal pelny gaz na 5 sekund ? obrotomierz pewnie by sie zatrzymal na patyku przy 0 :bajer:


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz lut 17, 2008 16:25

Panowie z tym kręceniem diesli to i jedni mają troche racji i drudzy. PO pierwsze miesanka ON i powietrza potrzebuje specyficznych warunków do zapłonu samoczynnego tj. cisnienia i temperatury i czas zwłoki samozapłonu a więc czas od momentu rozpoczęcia wtryskiwania paliwa do momentu powstawania pierwszych ognisk samozapłonu trwa dosc długo w stosunku do czasu pełnego cyklu pracy silnika ZS. Ta zwłoka jest tym większa im rozpylenie paliwa gorsze (a więc mało precyzyjne wtryskiwacze ) oraz mniejsza LC ON. Po drugie we wszystkich naszych silnikach czy to 1,6 D czy 1,9 TD czy TDI (VP czy PD) wtrysk jest realizowany czysto mechanicznie, nie mówie tu czy pompa jest sterowana mechanicznie czy elektronicznie ale to ze wtrysk paliwa nastepuje gdy ciśnienie we wtryskiwaczu pokona opór sprężyny(sprężyn) i nastepuje podniesienie iglicy wtryskiwacza. Taki wtrysk trwa bardzo długo rozpatrując obr. silnika. Całkiem inaczej sprawa wygląda w przypadku common rail, tutaj wtryskiwacze są super szybkie, na tyle szybko wtryskują ze jedną dawkę paliwa obecnie mozna wtrysnąć az w 7 cyklach. Pytanie czemu CR nie wkręca sie do np 6 tys? Własnie dlatego ze na pierwszy plan wysuwa sie kultura pracy silnika oraz ekologia i dawka paliwa nie jest wtryskiwana superszybko jednorazowo ale jest dzielona na kilka przedwtrysków (przed dawką główną) i dotrysków (po dawce głównej), do tego dochodzi takze marna jakosc ON którego zwłoka zapłonu sie duza. Wtrysnięcie paliwa o odpowiednio wysokiej LC w jednej superszybkiej i bardzo dokładnie rozpylonej dawce przez wtryskiwacze piezoelektryczne spowodowałoby ze praca silnika byłaby bardzo twarda(wtrysk bezpośredni) ale silnik niezwykle łatwo wkręcałby sie na obroty i mógłby wkręcac sie duzo wyzej. Wiec tylko CR ma w chwili obecnej najwieksze pole do popisu.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 17, 2008 22:32

szatanek pisze:Wiec tylko CR ma w chwili obecnej najwieksze pole do popisu
http://img517.imageshack.us/img517/2385/gtdtx8qz4.jpg

zwyczajne TD, na zwyczajnym powolnym i slabym wtrysku, prehistoria....... a przy 6tys obrotow ma tyle mocy co przy 5tys.... max powyzej 5400, a to wszystko na malutkiej, restrykcyjnej turbawce...

masz taki wykres CR?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz lut 17, 2008 22:56

zaprzal, daj no linka do tego projecta. czy tam siedzi jakies male vnt? troche smieszny wykres, ale gov mod konkret i timing tez, bo inaczej to by bylo niemozliwe do uzyskania. malo momentu, duzo mocy - jakies to robi czasy? 7 do 100?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » ndz lut 17, 2008 23:06

O ile pamiętam to silnik nie miał VNT tylko k14 albo k24


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 17, 2008 23:44

seryjna k24, generalnie zaden tam "projekt", zwykle podkrecone TD... to tylko przyklad, ze jak sie chce to sie da
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2008 23:45 przez zaprzal, łącznie zmieniany 2 razy.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » ndz lut 17, 2008 23:49

Tyle że to chyba przypadek odosobniony bo zwykle powyżej 5k spada moc i moment w większości kręconych td.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn lut 18, 2008 00:33

mysle, ze to kwestia dobrego rozkminienia pompy. za granica jest tego wiecej, nie mozemy byc gorsi :)
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 00:34 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lut 27, 2008 10:25

cowboy, nie nadazam za toba :grrr:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 27, 2008 10:26

souler pisze:cowboy, nie nadazam za toba :grrr:
juz spoko... ogarnąłem się z rana... wracajmu do działu na każdy temat :)



adamsz75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 24, 2008 18:55
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: adamsz75 » wt sie 05, 2008 20:27

u mnie w pracy robiłem maszyne budowlaną co sie wkręcała jeszcze wyżej jak silnik bęzynowy(DITROIT DIESEL)


Niebieski demon

miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Racingowe paliwo do diesla

Post autor: miras 33 » pn wrz 13, 2010 21:01

adamsz75 pisze:(DITROIT DIESEL)
to jest jak pamiętam Diesel dwusuw


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Racingowe paliwo do diesla

Post autor: Majiic » śr wrz 15, 2010 00:43

NIezłego kotleta odgrzałes :grin:



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Racingowe paliwo do diesla

Post autor: Tobi80 » wt wrz 28, 2010 21:44

dokładnie o to chodzi , dla dużej wartości sprężania potrzebny jest długi suw tłoka , a co za tym idzie jago prędkość i droga do przebycia przy danej wartości obrotów do tego dochodzą masy wirujące silnika długi suw to bardziej oddalone osie korb od osi wału itd............


AFN+ 137/305 & 1.8t

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości