PROBLEM Z AKUMULATOREM :/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt maja 05, 2006 05:27

bartas_pn pisze:a jeszcze mam pytanko czy mozliwe jest ze moze jakas lampka albo jakis inny opornik bierze mi prad podczas nie jezdzenia? ta w bagazniku na pewno gasnie, w schowku pali sie tylko podczas jazdy.. jest jeszcze moze cos?
Trochę wyżej napisałem aby zmierzyć pobór prądu w czasie postoju.Nie jest to żadnafilozofia. Wystarczy amperomierz wpięty szeregowo między aku i np. maśe auta.Taki pomiar może wiele wyjaśnic.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pt maja 05, 2006 10:33

bodzio_j pisze:Wystarczy amperomierz wpięty szeregowo między aku i np. maśe auta
mam nadzieje ze mowisz o masowej klemie bo jesli o plusowej to takim sposobem spalilby amperomierz :) Pobor pradu najlatwiej mierzy sie odpinajac dodatnia kleme i wpinajac szeregowo amperomierz pomiedzy dodatnia kleme i plusowy ptzrwod. Poczekajmy z jakimis radami dopoki nie bedzie zmierzone napiecie i prad... bo bez tego tak naprawde nic nie wiemy :)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt maja 05, 2006 12:40

KamilW pisze:mam nadzieje ze mowisz o masowej klemie bo jesli o plusowej to takim sposobem spalilby amperomierz
napisałem "między aku a np. masę auta", czyli po zdjęciu klemy minusowej łączymy minusowy biegun aku z masą. Mowa oczywiście o pomiarze przy wyłączonym silniku.



bartas_pn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sty 31, 2006 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bartas_pn » sob maja 06, 2006 11:51

w czsie postoju, na wylaczonym zaplonie rzekomo pobiera 0,02A tylko ze taki wynik otrzymalem po wylaczeniu silnika bo przedtem nie wskazywal nic



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob maja 06, 2006 12:04

0.02 to jest wsyzstko ok.wez naladuj akumulator prostownikiem i pojedz do polmozbytu tam napewno maja miernik do sprawdzania aku. mierzy sie to miernikiem pod obciazeniem(w mierniku jest specjalna ...jakby spirala grzalka)ten miernik rozladowywuje aku. i na jego podstawie mozna stwierdzsic czy aku. padl.w kazdym razie pobor masz bez zazutu tylko czy ladowanie masz ok?sprawd napiecie jak koledzy pisali wyzej.ta pojemnosc aku moze byc do twego alternatora,moglby ci niedoladowywac ale tylko i to tatpliwe zima jak urzywsz wszydtkich elektrycznych zeczy w aucie(swiatla ogrzew.) przedtem nie wskazywal ci nic? jak zapalisz auto sciagnij szybko kleme + i wstaw tam amperomierz pokaze ci jakis prad zapal np. postojowki i bedziesz widzial pobor tylko nie przesadzaj amperomierz masz pewnie do 10A i jak przegniesz z zapalaniem innych zeczy to dymek z niego pujdzie.nie zapalaj auta z podpietym miernikiem!



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 06, 2006 12:50

piotr2 pisze:jak zapalisz auto sciagnij szybko kleme + i wstaw tam amperomierz pokaze ci jakis prad zapal np. postojowki i bedziesz widzial pobor tylko nie przesadzaj amperomierz masz pewnie do 10A i jak przegniesz z zapalaniem innych zeczy to
dość ryzykowna metoda pomiaru.Zwykły domowy miernik i tak pewnie zakopci i "po ptokach". Sądzę, ze pomiar napięcia ładowania, i pomiar napięcia aku pod obciążeniem powinien wiele wyjaśnić.Jest jeszcze przyrząd zwany aerometrem - warto skorzystać.



bartas_pn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sty 31, 2006 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bartas_pn » sob maja 06, 2006 12:54

miernik mam do 20A wiec spox, jak wlaczylem silnik, odpiolem plusowa kleme i wstawilem go szeregowo to pokazywal... roznie :/ raz bylo 5,5, jak dalem gazu 4,6 ogolnie caly czas skakal



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 06, 2006 12:57

bartas_pn pisze:raz bylo 5,5, jak dalem gazu 4,6 ogolnie caly czas skakal
taki wynik pomiaru wskazuje na to, ze aku jest naładowany. Mocno rozładowany aku potrafi "zamknąć" amperomierz wyskalowany do 30A.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob maja 06, 2006 22:45

No to wyglada na to ze prad ladowania jest ok... a jak napiecie?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości