![food :food:](./images/smilies/food.gif)
pompa paliwa golf NZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
pompa paliwa golf NZ
taka ciekawostka . . w domu są 4 golfy wszystkie NZ-ty . . w 3 sztukach po przekreceniu zaplonu pompa pompuje raz 1 max 2 sek . . a u ojca w golfie pompuje raz moze pol sek przerwa i drugi raz . . auto chodzi jak trzeba pali dobrze . . poprostu chcialbym rozwiac watpliwosci o czyms niesprawnym lub cos ten tego itp . . jestem zadny wiedzy na ten temat ![food :food:](./images/smilies/food.gif)
![food :food:](./images/smilies/food.gif)
- GTI EDITION -
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
Powinna przestać pompować po sekundzie dwóch a ponownie włączyć się dopiero w momencie rozruchu. Pewnie to jakaś usterka - tylko czy jest się czym na razie martwić - nie wiem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: pompa paliwa golf NZ
Możliwe że ten typ sterownika tak ma. Jak podmieniłem sterownik u siebie o troszke innych oznaczeniach ale tez z nz to pompka pracowała troszke dłużej.
pompa paliwa golf NZ
to teraz sam nie wiem . . wada czy poprostu sterownik . . ktory to jest ten ,,sterownik''?? chodzi o calego kompa w podszybiu czy cos innego ?? to przepne z jednego golfa do drugiego i zobacze ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- GTI EDITION -
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
Tak na podszybiu, nie pomyl z modułem zapłonu, sterownik jest większy ma dużą ilość kabli, moduł tylko 6-7
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: pompa paliwa golf NZ
U mnie sprawa jest o tyle dziwniejsza, że raz pompuje ciągle a raz z przerwą, ale niestety nie mogę powiedzieć, że nie mam problemów z układem paliwowym...
Być może pompa paliwowa powoli się zaciera, skutkiem czego pobierany jest większy prąd i aby zapobiec przepaleniu sterownik odcina połączenie masowe. Choć od tego powinien być raczej bezpiecznik... No, ale tajemnic DIGIJET'a chyba nikt nie pozna do końca![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Być może pompa paliwowa powoli się zaciera, skutkiem czego pobierany jest większy prąd i aby zapobiec przepaleniu sterownik odcina połączenie masowe. Choć od tego powinien być raczej bezpiecznik... No, ale tajemnic DIGIJET'a chyba nikt nie pozna do końca
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
nie, pompa jest przez przekaźnik zasilana i sterownik nie widzi jaki prąd pobiera.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
pompa paliwa golf NZ
Dokładnie. U mnie np pompka pompuje po przekreceniu kluczyka 2 razy w tym przerwa okolo sekundy. Nie wiem czy tak ma byc czy cos zle ale zadnych problemow przez to nie ma. No moze ze załapuje silnik dopiero po 3 obrotach walu. Nie wiem jak to ma sie u innych NZ.
VW-i jedziesz dalej :)
Re: pompa paliwa golf NZ
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj.
Parę dni temu golf nagle zaczął tracić wolne obroty, przy jeździe czuć szarpanie, a w baku odgłos bąbelków powietrza, więc diagnoza to zapowietrzony układ paliwowy.
Zabrałem się za sprawdzanie i czyszczenie wszystkiego po kolei. Wyczyściłem bak, smok pompki, siatkę pompy 3 bar i zbiorniczek, w którym się znajduje. Zalałem ok. pół baku benzyny i zacząłem sprawdzać:
Najpierw wyjście z pompki w zbiorniku połączyłem wężykiem i umieściłem w baniaku. Drugą odłączyłem żeby nie pracowała na sucho. Wypompowałem tak 5 litrów (pompa działała poprzez zwarcie styków 30 i 87 w skrzynce przekaźników) i nie było żadnego bąbelka powietrza.
Następnie podłączyłem cały układ, z wyjątkiem wyjścia od puszki filtra - znów wężykiem do baniaka. Tym razem dwie pompy pracowały jednocześnie. Kolejne 5 litrów bez powietrza. Zmierzyłem ilość przepompowanego paliwa i w ciągu 30 s wyszedł prawie litr.
Następnie kolejne 5 litrów wypompowałem z wężyka na wejściu na listwę wtryskową. Rezultat identyczny jak poprzednio.
Wreszcie ostateczna próba. Wypompowane 15 litrów wlałem z powrotem do baku, natomiast wężyk podłączyłem do wyjścia z regulatora ciśnienia paliwa. Tym razem pompa 3 bar musiała sobie poradzić z ciśnieniem. I niestety ku mojemu zaskoczeniu, oprócz tego że z wężyka wylało się jakieś 300 ml w ciągu 30 s (minimum to 500) to jeszcze pełno było pęcherzyków powietrza...
Kontynuując pomiar zmierzyłem pobór prądu przez pompę. Norma to 2,5 - 3,5 A. Natomiast u mnie jest 4,4 A, czyli pompa powoli umiera. Pytanie tylko skąd się bierze to powietrze w układzie? Przypomnę, że dopóki pompki przepompowywały paliwo bez ciśnienia dopóty tego powietrza nie było. Dopiero po podłączeniu do listwy wtryskowej pojawia się powietrze. Ktoś jest w stanie wytłumaczyć skąd ono się bierze?
Procedurę testową wykonywałem zgodnie z dokumentem z linku:
https://docs.google.com/fileview?id=0B_ ... y=COnZ-q4D" onclick="window.open(this.href);return false;
Byłbym wdzięczny za rady![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Parę dni temu golf nagle zaczął tracić wolne obroty, przy jeździe czuć szarpanie, a w baku odgłos bąbelków powietrza, więc diagnoza to zapowietrzony układ paliwowy.
Zabrałem się za sprawdzanie i czyszczenie wszystkiego po kolei. Wyczyściłem bak, smok pompki, siatkę pompy 3 bar i zbiorniczek, w którym się znajduje. Zalałem ok. pół baku benzyny i zacząłem sprawdzać:
Najpierw wyjście z pompki w zbiorniku połączyłem wężykiem i umieściłem w baniaku. Drugą odłączyłem żeby nie pracowała na sucho. Wypompowałem tak 5 litrów (pompa działała poprzez zwarcie styków 30 i 87 w skrzynce przekaźników) i nie było żadnego bąbelka powietrza.
Następnie podłączyłem cały układ, z wyjątkiem wyjścia od puszki filtra - znów wężykiem do baniaka. Tym razem dwie pompy pracowały jednocześnie. Kolejne 5 litrów bez powietrza. Zmierzyłem ilość przepompowanego paliwa i w ciągu 30 s wyszedł prawie litr.
Następnie kolejne 5 litrów wypompowałem z wężyka na wejściu na listwę wtryskową. Rezultat identyczny jak poprzednio.
Wreszcie ostateczna próba. Wypompowane 15 litrów wlałem z powrotem do baku, natomiast wężyk podłączyłem do wyjścia z regulatora ciśnienia paliwa. Tym razem pompa 3 bar musiała sobie poradzić z ciśnieniem. I niestety ku mojemu zaskoczeniu, oprócz tego że z wężyka wylało się jakieś 300 ml w ciągu 30 s (minimum to 500) to jeszcze pełno było pęcherzyków powietrza...
Kontynuując pomiar zmierzyłem pobór prądu przez pompę. Norma to 2,5 - 3,5 A. Natomiast u mnie jest 4,4 A, czyli pompa powoli umiera. Pytanie tylko skąd się bierze to powietrze w układzie? Przypomnę, że dopóki pompki przepompowywały paliwo bez ciśnienia dopóty tego powietrza nie było. Dopiero po podłączeniu do listwy wtryskowej pojawia się powietrze. Ktoś jest w stanie wytłumaczyć skąd ono się bierze?
Procedurę testową wykonywałem zgodnie z dokumentem z linku:
https://docs.google.com/fileview?id=0B_ ... y=COnZ-q4D" onclick="window.open(this.href);return false;
Byłbym wdzięczny za rady
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
sprawdź może regulator, zajrzyj do weżyka podciśnieniowego czy nie ma w nim benzyny bo jeśli jest to ma dziurę. Ostateczna próba była z filtrem? Bo napewno po odłączaniu węży musiał mieć powietrze, może za krótko czekałeś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: pompa paliwa golf NZ
Regulator raczej odpada. Gdyby nawet membrana była dziurawa, to raczej tryskałoby benzyną, a nie zasysało powietrze. Jedyna opcja na jakąś nieszczelność to węże przed pompą 3 bar bo tam jest małe ciśnienie (0,10 lub 0,25 bar), ale to też raczej wykluczam, bo wężyki sprawdzałem dwa razy.Paweł Marek pisze:sprawdź może regulator, zajrzyj do weżyka podciśnieniowego czy nie ma w nim benzyny bo jeśli jest to ma dziurę. Ostateczna próba była z filtrem? Bo napewno po odłączaniu węży musiał mieć powietrze, może za krótko czekałeś.
Powietrza w filtrze raczej na pewno nie ma. Przepompowałem na obu jednocześnie pracujących pompkach 10 litrów paliwa i powietrza nie było. Dopiero po podłączeniu pod listwę wtryskową zaczynają się dziać cyrki...
Myślę, że jedyne sensowne wytłumaczenie to rozszczelnienie pompy 3 bar. Czy jest możliwość, że zasysa ona powietrze z zewnątrz? Na pewno jest do wymiany, bo pracuje tragicznie głośno, co jakiś czas zwalniając, więc jest już zatarta w dużym stopniu. Poza tym świadczy o tym pobór prądu. Tylko po prostu chcę się upewnić, że to na pewno wina pompy, a nie czegoś innego, żeby nie było sytuacji, że wymienię pompę, a ta znowu się zatrze przez zapowietrzenie...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
Pewność zyskasz tylko mierząc manometrem ciśnienie paliwa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: pompa paliwa golf NZ
Problem z układem paliwowym rozwiązany. Przyczyną była pompa paliwa (3 bar), która jak wyżej pisałem musiała się rozszczelnić. Teraz zamontowałem pompę 52 mm od 1.8 KE-Jetronic i problemy z zapowietrzaniem się zniknęły.
W tej chwili na powrocie z listwy pompka daje ok 1l paliwa w ciągu 30 s. Przy poprzedniej miałem ledwie 300 ml, gdzie minimum to 500. Stwierdzam, że mierzenie wydajności na powrocie z listwy to tani i dobry sposób na sprawdzenie pompy, bo regulator ciśnienia nie wypuści paliwa jeśli nie osiągnie ono żądanego ciśnienia (w przypadku NZ 3 bar).
Aha, nawiązując do głównego wątku, to u mnie, po przekręceniu na zapłon, pompy nadal pracują dwa razy, z malutką przerwą. Ale jeśli nie odpalę silnika i drugi raz przekręcę stacyjką na zapłon, to już tej przerwy nie ma![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W tej chwili na powrocie z listwy pompka daje ok 1l paliwa w ciągu 30 s. Przy poprzedniej miałem ledwie 300 ml, gdzie minimum to 500. Stwierdzam, że mierzenie wydajności na powrocie z listwy to tani i dobry sposób na sprawdzenie pompy, bo regulator ciśnienia nie wypuści paliwa jeśli nie osiągnie ono żądanego ciśnienia (w przypadku NZ 3 bar).
Aha, nawiązując do głównego wątku, to u mnie, po przekręceniu na zapłon, pompy nadal pracują dwa razy, z malutką przerwą. Ale jeśli nie odpalę silnika i drugi raz przekręcę stacyjką na zapłon, to już tej przerwy nie ma
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pompa paliwa golf NZ
p8pepe, wiesz zapewne że ta pompa podaje ponad 2 x za duże ciśnienie. Obejrzyj weze chociaż czy są w dobrym stanie, a regulator - zobaczysz czy to wytrzyma
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości