Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elektric
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 09, 2010 13:41

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: elektric » czw wrz 09, 2010 14:25

Witam!
To mój pierwszy wpis, proszę o wyrozumialosc. ok. miesiac temu kupilismy z narzeczona Golfa III 1.9 TD, nalezymy do osob ktore dbaja o sprzet. Od poczatku chcielismy zrobic go na cacy, wiec odrazu:
- wymienislismy silnik od szyberdachu
- zalozylismy pilot do oryginalnego centralnego zamka
- wymiana bebenka zamka w prawych drzwiach
- kosmetyka tapicerska :)
- podswietlenie tylnej tablicy
- wymienilismy linki recznego, szczeki w tylnych kolach, jeden cylinderek tez trzeba bylo wymienic, przy okazji odpowietrzylismy hamulce
- wymiana silniczka tylnej wycieraczki
- naprawa przelacznika swiatel mijania, pozycyjnych
- wymiana anteny do radia
- zalozylismy nawigacje, CB
- wymiana paska alternatora
- koncowka tlumika byla odwrocona ku gorze, wiec przerobilismy ja tak, aby byla odwrocona w dol, powodem bylo/nadal jest bardzo duze dymienie na czarno, o tym zaraz...
- najdluzej meczylismy sie ze zlokalizowaniem stukania w okolicach prawego przedniego kola, sprawdzilismy chyba z 20 rzeczy, okazalo sie, ze pekniety kolpak tak halasowal... :shock:

Ok, teraz rzeczy, z ktorymi sami nie mozemy sobie poradzic...
- nadmierne dymienie na czarno, uwydatnia sie szczegolnie przy wdepnietym pedale gazu w podloge
- niezrozumiale dla mnie grzanie swiec oraz odpalanie czasami za 1 razem, czasami za 5 razem. Nie moge sie doszukac w tym grzaniu zadnej reguly, czy powtarzalnosci, nieraz jest tak, ze rano schodze do samochodu, przekrecam stacyjke, kontrolka swiec nie zapala sie, samochod zwykle w takich sytuacjach odpala - mimo nie palacej sie kontrolki swiec. Innym razem bywa tak, ze rano przychodze, przekrecam stacyjke, kontrolka sie nie zapala, ale za pierwszym razem nie odpala, wiec cofam stacyjke do 0, przekrecam jeszcze raz i zapala sie kontrolka grzania swiec !? po czym albo odpala, albo mimo to nie odpala. Jeszcze innym razem bywa tak, ze odpala za np. 3 razem, a grzeje za kazdym z nich... I wiele innych niezrozumialych dla mnie powiazan miedzy odpalaniem a grzaniem swiec - byc moze sa te sprawy ze soba scisle powiazane, a moze jest jeszcze jakas inna przyczyna nieodpalania, albo niegrzania swiec...

Kupilem nowe swiece FEBI - bilstein group, ale jeszcze nie mialem czasu zalozyc, kupione wczoraj.
Przewertowalem wiele watkow na tym forum i mam jakas wiedze, ale niestety niekompletna i szczatkowa, wnioskuje ze moze to byc kwestia kątu wtrysków, moze przekaznik grzania swiec, albo wlasnie nie grzejace swiece ? Jak zauwazylem czesto uzytkownicy forum odnosza sie do diagnozowania VAG, szczegolnie do kątow wtryskow i nie tylko. Jaki kabel/interface kupic i jaki program sciagnac, zeby poradzic sobie z problemami, z ktorymi nie mozemy sobie poradzic?

BAAAAAARDZO PROSIMY O POMOC !



skipper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 17, 2010 21:06
Lokalizacja: KĘPNO

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: skipper » czw wrz 09, 2010 14:43

też polecałbym zacząć od diagnostyki VAG, kabel polecam od viaken z dwoma liniami kkl tak na początek. Program VAG COM 3112 pełny ci wystarczy. Podaj e-mail na pw to pomogę z softem. A później to tak jak piszesz kąt wtrysku (instrukcja ustawienia na forum), dawka startowa, przekaźniki świec, czujnik cieczy chłodzącej porównaj temp na Vag z temp otoczenia np po nocy. Zwróć uwagę czy przy tym czujniku nie masz jakiś wynalazków dolutowanych itp. Jak piszesz że tak dbasz o szczegóły sprawdź jeszcze czy paliwko się nie cofa i jak rozrusznik kręci czy za każdym razem bardo dobrze czy raz gorzej raz lepiej. Co do kopcenia jak wciskasz but w podłogę to mogą być wtryski lub kąt od którego zacznij diagnozę Powodzenia



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: Quintus » czw wrz 09, 2010 14:50

Nie spiesz się z VAGiem i akblem, bo tego silniczka do komputera nie podłączysz.



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: Maślak » czw wrz 09, 2010 15:01

VAG nie wiele pomoże chyba ze masz półelektroniczną pompe. montowana pod koniec produkcjii, ja w 96 taką mam, co nie zmienia faktu że też nie sprawdzisz kąta wtrysku vagiem tak naprawde nic nie sprawdzisz przy tym silniku vagiem ewentualnie błędy jeżeli sa. Kat wtrysku dobry mechanik a najpewniej pompiaż i tylko zegarem. Diesel musi troche kopcić jak nie kopci to nie jedzie :satan: filtr powietrza moze byc przypchany chyba ze wymieniony. jeżeli kopci Ci zbyt mocno może trzeba troszke dawke paliwa zmniejszyć lub podnieść troszke ciśnienie na turbinie. a co do tych świec, posprawdzaj stare a jak masz nowe odrazu zakładaj. jeżeli dalej bedzie miał humory to trzeba sprawdzić czujnik temperatury cieczy i przekaznik od świec.



apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: apln » czw wrz 09, 2010 15:04

Dokładnie, do aaz vaga nie podłączysz, bo zazwyczaj nie ma do czego :helm: Co do dymienia, to sprawdź kąt wtrysku i zmniejsz dawkę. za grzanie świec odpowiada sterownik - może być zepsuty.


I am traveler of both time and space...

elektric
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 09, 2010 13:41

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: elektric » czw wrz 09, 2010 15:14

To dymienie jest masakryczne, jest prawie takie jak tutaj, albo momentami takie jak tutaj...
" onclick="window.open(this.href);return false;

chlopaki, nie znam pochodzenia tego samochodu, ale pomyslmy... wygieta do gory rura, byly tez pociagniete kable do wzmacniacza audio, tuba itd. Ten samochod prawdopodobnie mial jakis mlody maniak tuningu, wiec prawdopodobnie chcial polepszyc osiagi i przestawil cos /kat wtryskow, albo pompe, czy jeszcze cos, niewiem/ mi zalezy na tym, zeby wrocic do zasadniczego stanu - niskie spalanie, kulturalna <niedymiaca> praca silnika. Czyli tylko DOBRY mechanik z zegarem ?



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problem

Post autor: karol8114 » czw wrz 09, 2010 20:48

To Ty nie wiesz dlaczego rano nie zapala się kontrolka świec żarowych? bo po zamknięciu drzwi kierowcy automatycznie zaczynają grzać świece.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: piotrekgal » czw wrz 09, 2010 21:00

Ewentualnie wylacz i wlacz jeszcze raz zaplon - u mnie za pierwszym razem kontrolka swiec sie raczej nie pali, moze byc podobnie i u Ciebie.



elektric
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 09, 2010 13:41

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: elektric » czw wrz 09, 2010 21:59

a jak powinno byc ? np. jak jest +20 na dworze to powinien grzac, i jak jest -10 to tez powinien grzac ?



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: karol8114 » czw wrz 09, 2010 22:16

Nawet przy + 30 po nocy będzie grzał, to nie TDI, dużo wspomniałeś o CB, nawigacji itd, ani słowa o wymianie oleju , rozrządu, silnik to serce samochodu.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problem

Post autor: Zimny Chirurg » czw wrz 09, 2010 22:46

Witam

Jak dla mnie to z tym kopceniem to ma za duzo paliwa. Tak jak koledzy piszą. Dobry mechanik. Wymien wszystkie paski i olej, filtry. Od tego powinieneś zaczynać jak kupujesz auto. A nie od pierdół.

Pozdro

ZC



elektric
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 09, 2010 13:41

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: elektric » pt wrz 10, 2010 00:27

to uwazam za oczywiste, filtr powietrza, olej, rozrzad zrobil na samym poczatku znajomy. Czyli powinien grzac zawsze ?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: ciachotdi » pt wrz 10, 2010 14:46

powinien grzac zawsze, silniki azz tak mają. A to dlatego ze maja posredni albo bezposredni kat wtrysku, nie pamietam jak z tym jest dokladnie. Dlatego zazdroszcze silnikom TDI. Na poczatku myslalem ze u mnie jest upalony czujnik na krućcu, i włacza grzanie swiec, ale tak jest za kazdym razem. :goof:



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...

Post autor: SToRM » pt wrz 10, 2010 16:04

Problemy z dziwnym odpalaniem, nie zawsze dzialajaca kontrolka oraz zabawach z kluczykiem swiadcza o uszkodzonej kostce stacyjki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości