Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
Witam!
To mój pierwszy wpis, proszę o wyrozumialosc. ok. miesiac temu kupilismy z narzeczona Golfa III 1.9 TD, nalezymy do osob ktore dbaja o sprzet. Od poczatku chcielismy zrobic go na cacy, wiec odrazu:
- wymienislismy silnik od szyberdachu
- zalozylismy pilot do oryginalnego centralnego zamka
- wymiana bebenka zamka w prawych drzwiach
- kosmetyka tapicerska
- podswietlenie tylnej tablicy
- wymienilismy linki recznego, szczeki w tylnych kolach, jeden cylinderek tez trzeba bylo wymienic, przy okazji odpowietrzylismy hamulce
- wymiana silniczka tylnej wycieraczki
- naprawa przelacznika swiatel mijania, pozycyjnych
- wymiana anteny do radia
- zalozylismy nawigacje, CB
- wymiana paska alternatora
- koncowka tlumika byla odwrocona ku gorze, wiec przerobilismy ja tak, aby byla odwrocona w dol, powodem bylo/nadal jest bardzo duze dymienie na czarno, o tym zaraz...
- najdluzej meczylismy sie ze zlokalizowaniem stukania w okolicach prawego przedniego kola, sprawdzilismy chyba z 20 rzeczy, okazalo sie, ze pekniety kolpak tak halasowal...
Ok, teraz rzeczy, z ktorymi sami nie mozemy sobie poradzic...
- nadmierne dymienie na czarno, uwydatnia sie szczegolnie przy wdepnietym pedale gazu w podloge
- niezrozumiale dla mnie grzanie swiec oraz odpalanie czasami za 1 razem, czasami za 5 razem. Nie moge sie doszukac w tym grzaniu zadnej reguly, czy powtarzalnosci, nieraz jest tak, ze rano schodze do samochodu, przekrecam stacyjke, kontrolka swiec nie zapala sie, samochod zwykle w takich sytuacjach odpala - mimo nie palacej sie kontrolki swiec. Innym razem bywa tak, ze rano przychodze, przekrecam stacyjke, kontrolka sie nie zapala, ale za pierwszym razem nie odpala, wiec cofam stacyjke do 0, przekrecam jeszcze raz i zapala sie kontrolka grzania swiec !? po czym albo odpala, albo mimo to nie odpala. Jeszcze innym razem bywa tak, ze odpala za np. 3 razem, a grzeje za kazdym z nich... I wiele innych niezrozumialych dla mnie powiazan miedzy odpalaniem a grzaniem swiec - byc moze sa te sprawy ze soba scisle powiazane, a moze jest jeszcze jakas inna przyczyna nieodpalania, albo niegrzania swiec...
Kupilem nowe swiece FEBI - bilstein group, ale jeszcze nie mialem czasu zalozyc, kupione wczoraj.
Przewertowalem wiele watkow na tym forum i mam jakas wiedze, ale niestety niekompletna i szczatkowa, wnioskuje ze moze to byc kwestia kątu wtrysków, moze przekaznik grzania swiec, albo wlasnie nie grzejace swiece ? Jak zauwazylem czesto uzytkownicy forum odnosza sie do diagnozowania VAG, szczegolnie do kątow wtryskow i nie tylko. Jaki kabel/interface kupic i jaki program sciagnac, zeby poradzic sobie z problemami, z ktorymi nie mozemy sobie poradzic?
BAAAAAARDZO PROSIMY O POMOC !
To mój pierwszy wpis, proszę o wyrozumialosc. ok. miesiac temu kupilismy z narzeczona Golfa III 1.9 TD, nalezymy do osob ktore dbaja o sprzet. Od poczatku chcielismy zrobic go na cacy, wiec odrazu:
- wymienislismy silnik od szyberdachu
- zalozylismy pilot do oryginalnego centralnego zamka
- wymiana bebenka zamka w prawych drzwiach
- kosmetyka tapicerska
- podswietlenie tylnej tablicy
- wymienilismy linki recznego, szczeki w tylnych kolach, jeden cylinderek tez trzeba bylo wymienic, przy okazji odpowietrzylismy hamulce
- wymiana silniczka tylnej wycieraczki
- naprawa przelacznika swiatel mijania, pozycyjnych
- wymiana anteny do radia
- zalozylismy nawigacje, CB
- wymiana paska alternatora
- koncowka tlumika byla odwrocona ku gorze, wiec przerobilismy ja tak, aby byla odwrocona w dol, powodem bylo/nadal jest bardzo duze dymienie na czarno, o tym zaraz...
- najdluzej meczylismy sie ze zlokalizowaniem stukania w okolicach prawego przedniego kola, sprawdzilismy chyba z 20 rzeczy, okazalo sie, ze pekniety kolpak tak halasowal...
Ok, teraz rzeczy, z ktorymi sami nie mozemy sobie poradzic...
- nadmierne dymienie na czarno, uwydatnia sie szczegolnie przy wdepnietym pedale gazu w podloge
- niezrozumiale dla mnie grzanie swiec oraz odpalanie czasami za 1 razem, czasami za 5 razem. Nie moge sie doszukac w tym grzaniu zadnej reguly, czy powtarzalnosci, nieraz jest tak, ze rano schodze do samochodu, przekrecam stacyjke, kontrolka swiec nie zapala sie, samochod zwykle w takich sytuacjach odpala - mimo nie palacej sie kontrolki swiec. Innym razem bywa tak, ze rano przychodze, przekrecam stacyjke, kontrolka sie nie zapala, ale za pierwszym razem nie odpala, wiec cofam stacyjke do 0, przekrecam jeszcze raz i zapala sie kontrolka grzania swiec !? po czym albo odpala, albo mimo to nie odpala. Jeszcze innym razem bywa tak, ze odpala za np. 3 razem, a grzeje za kazdym z nich... I wiele innych niezrozumialych dla mnie powiazan miedzy odpalaniem a grzaniem swiec - byc moze sa te sprawy ze soba scisle powiazane, a moze jest jeszcze jakas inna przyczyna nieodpalania, albo niegrzania swiec...
Kupilem nowe swiece FEBI - bilstein group, ale jeszcze nie mialem czasu zalozyc, kupione wczoraj.
Przewertowalem wiele watkow na tym forum i mam jakas wiedze, ale niestety niekompletna i szczatkowa, wnioskuje ze moze to byc kwestia kątu wtrysków, moze przekaznik grzania swiec, albo wlasnie nie grzejace swiece ? Jak zauwazylem czesto uzytkownicy forum odnosza sie do diagnozowania VAG, szczegolnie do kątow wtryskow i nie tylko. Jaki kabel/interface kupic i jaki program sciagnac, zeby poradzic sobie z problemami, z ktorymi nie mozemy sobie poradzic?
BAAAAAARDZO PROSIMY O POMOC !
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
też polecałbym zacząć od diagnostyki VAG, kabel polecam od viaken z dwoma liniami kkl tak na początek. Program VAG COM 3112 pełny ci wystarczy. Podaj e-mail na pw to pomogę z softem. A później to tak jak piszesz kąt wtrysku (instrukcja ustawienia na forum), dawka startowa, przekaźniki świec, czujnik cieczy chłodzącej porównaj temp na Vag z temp otoczenia np po nocy. Zwróć uwagę czy przy tym czujniku nie masz jakiś wynalazków dolutowanych itp. Jak piszesz że tak dbasz o szczegóły sprawdź jeszcze czy paliwko się nie cofa i jak rozrusznik kręci czy za każdym razem bardo dobrze czy raz gorzej raz lepiej. Co do kopcenia jak wciskasz but w podłogę to mogą być wtryski lub kąt od którego zacznij diagnozę Powodzenia
- Quintus
- Użytkownik
- Posty: 345
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
- Lokalizacja: Kolno
- Auto: Dodge Durango SLT
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
Nie spiesz się z VAGiem i akblem, bo tego silniczka do komputera nie podłączysz.
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
VAG nie wiele pomoże chyba ze masz półelektroniczną pompe. montowana pod koniec produkcjii, ja w 96 taką mam, co nie zmienia faktu że też nie sprawdzisz kąta wtrysku vagiem tak naprawde nic nie sprawdzisz przy tym silniku vagiem ewentualnie błędy jeżeli sa. Kat wtrysku dobry mechanik a najpewniej pompiaż i tylko zegarem. Diesel musi troche kopcić jak nie kopci to nie jedzie filtr powietrza moze byc przypchany chyba ze wymieniony. jeżeli kopci Ci zbyt mocno może trzeba troszke dawke paliwa zmniejszyć lub podnieść troszke ciśnienie na turbinie. a co do tych świec, posprawdzaj stare a jak masz nowe odrazu zakładaj. jeżeli dalej bedzie miał humory to trzeba sprawdzić czujnik temperatury cieczy i przekaznik od świec.
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
Dokładnie, do aaz vaga nie podłączysz, bo zazwyczaj nie ma do czego Co do dymienia, to sprawdź kąt wtrysku i zmniejsz dawkę. za grzanie świec odpowiada sterownik - może być zepsuty.
I am traveler of both time and space...
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
To dymienie jest masakryczne, jest prawie takie jak tutaj, albo momentami takie jak tutaj...
" onclick="window.open(this.href);return false;
chlopaki, nie znam pochodzenia tego samochodu, ale pomyslmy... wygieta do gory rura, byly tez pociagniete kable do wzmacniacza audio, tuba itd. Ten samochod prawdopodobnie mial jakis mlody maniak tuningu, wiec prawdopodobnie chcial polepszyc osiagi i przestawil cos /kat wtryskow, albo pompe, czy jeszcze cos, niewiem/ mi zalezy na tym, zeby wrocic do zasadniczego stanu - niskie spalanie, kulturalna <niedymiaca> praca silnika. Czyli tylko DOBRY mechanik z zegarem ?
" onclick="window.open(this.href);return false;
chlopaki, nie znam pochodzenia tego samochodu, ale pomyslmy... wygieta do gory rura, byly tez pociagniete kable do wzmacniacza audio, tuba itd. Ten samochod prawdopodobnie mial jakis mlody maniak tuningu, wiec prawdopodobnie chcial polepszyc osiagi i przestawil cos /kat wtryskow, albo pompe, czy jeszcze cos, niewiem/ mi zalezy na tym, zeby wrocic do zasadniczego stanu - niskie spalanie, kulturalna <niedymiaca> praca silnika. Czyli tylko DOBRY mechanik z zegarem ?
Re: Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problem
To Ty nie wiesz dlaczego rano nie zapala się kontrolka świec żarowych? bo po zamknięciu drzwi kierowcy automatycznie zaczynają grzać świece.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
Ewentualnie wylacz i wlacz jeszcze raz zaplon - u mnie za pierwszym razem kontrolka swiec sie raczej nie pali, moze byc podobnie i u Ciebie.
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
a jak powinno byc ? np. jak jest +20 na dworze to powinien grzac, i jak jest -10 to tez powinien grzac ?
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
Nawet przy + 30 po nocy będzie grzał, to nie TDI, dużo wspomniałeś o CB, nawigacji itd, ani słowa o wymianie oleju , rozrządu, silnik to serce samochodu.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Re: Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problem
Witam
Jak dla mnie to z tym kopceniem to ma za duzo paliwa. Tak jak koledzy piszą. Dobry mechanik. Wymien wszystkie paski i olej, filtry. Od tego powinieneś zaczynać jak kupujesz auto. A nie od pierdół.
Pozdro
ZC
Jak dla mnie to z tym kopceniem to ma za duzo paliwa. Tak jak koledzy piszą. Dobry mechanik. Wymien wszystkie paski i olej, filtry. Od tego powinieneś zaczynać jak kupujesz auto. A nie od pierdół.
Pozdro
ZC
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
to uwazam za oczywiste, filtr powietrza, olej, rozrzad zrobil na samym poczatku znajomy. Czyli powinien grzac zawsze ?
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
powinien grzac zawsze, silniki azz tak mają. A to dlatego ze maja posredni albo bezposredni kat wtrysku, nie pamietam jak z tym jest dokladnie. Dlatego zazdroszcze silnikom TDI. Na poczatku myslalem ze u mnie jest upalony czujnik na krućcu, i włacza grzanie swiec, ale tak jest za kazdym razem.
Świeżo kupiony Golf3 1.9TD-naprawy krok po kroku,problemy...
Problemy z dziwnym odpalaniem, nie zawsze dzialajaca kontrolka oraz zabawach z kluczykiem swiadcza o uszkodzonej kostce stacyjki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości