jaka nagrzewnica
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jaka nagrzewnica
mam zamiar wymienić nagrzewnice...jakiej firmy zamiennik byście polecali? no i przy okazji wymiany tej części moze wypadaloby wymienic inne?jakies filtry? kabelki?
jaka nagrzewnica
ja wymienialem nagrzewnice to kupilem jeszcze filtr przeciwpyłkowy.ja kupilem ori nagrzewnice valeo za 120zl nowa.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508945
Re: jaka nagrzewnica
ile juz dziala?sa jakies problemy? np zapach podobno nie bardzo w niektorych. a co myslicie o tanszych nagrzewnicach? np febi (chyba kiedys ktos pisal na forum ze jest dobra - dobra i tania.....
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jaka nagrzewnica
Tanie kosztują 3 dychy z hakiem, Febi jest ze środkowej półki cenowej i to moim zdaniem dobry wybór. W każdym razie ze względu na duży nakład pracy przy wymianie niema sensu tu oszczędzać. Ja ostatnio wymieniałem u siebie -sprzedawca polecił mi jakąś niemiecką w niebieskim pudełku -niestety nazwa wyleciała mi z głowy. Kosztowała 6 dych. Dodam jeszcze taką ciekawostkę, nie jest to pewnik, znajomy mechanik zarzeka się że wymienia nagrzewnicę w mk3 tak jak w mk2, czyli od dołu bez wyjmowania deski rozdzielczej, ciekawe czy faktycznie tak się da.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
jaka nagrzewnica
Ja zakładałem juz 4 max ,febi ,swag,i valeo. wszystkie działały poprawnie i wszystkie musiały sie wypalić.
Więcej zakładałem 4max i śmiało polecam dziś kupowałem 60 zł
U mnie w aucie śmiga już trzeci rok chyba
Więcej zakładałem 4max i śmiało polecam dziś kupowałem 60 zł
U mnie w aucie śmiga już trzeci rok chyba
Re: jaka nagrzewnica
da sie ,ale lepiej wyciagnac deske,mniej nerwow:d jak bedziesz wyciagal deske to odepnij lusterko:D u mnie sie urwalo:DPaweł Marek pisze:Tanie kosztują 3 dychy z hakiem, Febi jest ze środkowej półki cenowej i to moim zdaniem dobry wybór. W każdym razie ze względu na duży nakład pracy przy wymianie niema sensu tu oszczędzać. Ja ostatnio wymieniałem u siebie -sprzedawca polecił mi jakąś niemiecką w niebieskim pudełku -niestety nazwa wyleciała mi z głowy. Kosztowała 6 dych. Dodam jeszcze taką ciekawostkę, nie jest to pewnik, znajomy mechanik zarzeka się że wymienia nagrzewnicę w mk3 tak jak w mk2, czyli od dołu bez wyjmowania deski rozdzielczej, ciekawe czy faktycznie tak się da.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508945
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jaka nagrzewnica
No nie metodą z wyjmowaniem deski to ja już robiłem, i jakoś nie wyobrażam sobie jak można o lusterko deską zawadzić ale mniejsza z tym. Chodziło mi tylko o to że zawsze ludzie podkreślają że nie da się w mk3 bez wyjmowania deski a tu nagle trafiłem na mechanika który twierdzi że się da i to mnie zdziwiło.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
jaka nagrzewnica
to niech mechanik pokaże jak to się robi , bo ja nie wierzę że się da , nagrzewnica wychodzi do góry , ale po to aby ją wyjąć trzeba nadmuch cofnąć do środka auta , bo króćce od nagrzewicy nie puszczą , i tu się kółko zamyka , bo nie cofniesz nagrzewnicy
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jaka nagrzewnica
Zgadza się, miesiąc temu wymieniałem po raz pierwszy w mk3. Chodzi o to żeby po odkręceniu obudowy nagrzewnicy śrubami co ja trzymają od komory silnika, oraz po odczepieniu klipsów łączących tą obudowę z kanałem od wentylatora, wyszarpać ją w przód i w dół - tak się spokojnie da w mk2, ale w mk3 przeszkadza blacha pod dechą.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: jaka nagrzewnica
dzwonilem do mechanika i mowil ze wszystko trzeba rozbierac cala deske i chce 100 zl wiec wydaje mi sie ze nie duzo jak na taka robote, dla porownania w serwisie bosha chca 350 zeta za sama wymiane. tylko sie zastanawiam czy nie lepiej zaplacic wiecej i miec pewnosc ze dobrze to wszystko poskladaja
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
jaka nagrzewnica
Ja musialem cala dmuchawe zdemontowac i nagrzewnice z obudowa w prawo wyszarpac,bylo ciezko ,ale udalo sie .A faktycznie przy nowej nagrzewnicy jest jakby dziwny zapach gdy sie odkreci ciepelko.Paweł Marek pisze:Chodzi o to żeby po odkręceniu obudowy nagrzewnicy śrubami co ja trzymają od komory silnika, oraz po odczepieniu klipsów łączących tą obudowę z kanałem od wentylatora, wyszarpać ją w przód i w dół - tak się spokojnie da w mk2, ale w mk3 przeszkadza blacha pod dechą.
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jaka nagrzewnica
taki wyciek nie wpływa na grzanie, a czemu słabo grzeje nie wiem, skoro nagrzewnica prawie nowa to pada podejrzenie na dziurawą klapę regulującą nawiew ciepłe zimne przy nagrzewnicy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
jaka nagrzewnica
Mi też się delikatnie lało przez ten króciec od boku silnika. Tak mało ciekło że tylko po ostrzejszym deptaniu, zatrzymaniu i otworzeniu maski zauważyłem tam lekki dymek z pary, bo inaczej to bym nie wiedział że tam w ogóle coś cieknie, bo żadnego śladu nie było. Żeby się nagrzewnica zapowietrzała, to tam musiało by ubywać dużo płynu. Spróbuj zlać płyn chłodniczy i jeszcze raz zalać układ tym płynem ( po przefiltrowaniu, bo syf pewnie też spłynie ). Przy tym możesz od razu wymienić ten króciec od boku silnika i obowiązkowo uszczelkę w nim. Przeczyść też na gładko miejsce styku uszczelki. Lepiej spróbować tak zrobić zanim się zacznie męczyć z nagrzewnicą.
Ja wymieniałem nagrzewnice rok temu ( miałem tą przyjemność robić to przy -5 do -10st.C ), bodaj że na febi ( dałem z dobrym upustem jakieś 40-45zł ), ale do dzisiaj po przełączeniu na ciepłe powietrze, jak już silnik jest jakoś tam zagrzany do tych ( 60-70st.C ) to przez chwilę zalatuje trochę takim jakby plastikiem i po chwili, albo się to zmniejsza zapach, labo się przyzwyczajam po tej chwili. Na pewno śmierdzi o dużo mniej niż po montażu.
Demontując nagrzewnicę samemu w zeszłym roku, nie wyobrażam sobie możliwości jej demontażu jakoś od spodu. Przecież ona wychodzi do góry z tunelu nawiewu, a odchylić trzeba, tak jak mój poprzednik napisał, żeby króćce nagrzewnicy wyszły z grodzi.
Za 100zł wymiana, to bardzo dobra cena i byle tylko dobrze było zrobione ( nie pourywane różne rzeczy, mocowania ).
Ja jak się orientowałem o wymianę to przedział cenowy za samą robotę bez nagrzewnicy od 200zł ( minimum ) do 400zł, więc wziąłem się za to sam, zwłaszcza że jest dobra foto porada na forum.
Ja wymieniałem nagrzewnice rok temu ( miałem tą przyjemność robić to przy -5 do -10st.C ), bodaj że na febi ( dałem z dobrym upustem jakieś 40-45zł ), ale do dzisiaj po przełączeniu na ciepłe powietrze, jak już silnik jest jakoś tam zagrzany do tych ( 60-70st.C ) to przez chwilę zalatuje trochę takim jakby plastikiem i po chwili, albo się to zmniejsza zapach, labo się przyzwyczajam po tej chwili. Na pewno śmierdzi o dużo mniej niż po montażu.
Demontując nagrzewnicę samemu w zeszłym roku, nie wyobrażam sobie możliwości jej demontażu jakoś od spodu. Przecież ona wychodzi do góry z tunelu nawiewu, a odchylić trzeba, tak jak mój poprzednik napisał, żeby króćce nagrzewnicy wyszły z grodzi.
Za 100zł wymiana, to bardzo dobra cena i byle tylko dobrze było zrobione ( nie pourywane różne rzeczy, mocowania ).
Ja jak się orientowałem o wymianę to przedział cenowy za samą robotę bez nagrzewnicy od 200zł ( minimum ) do 400zł, więc wziąłem się za to sam, zwłaszcza że jest dobra foto porada na forum.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
jaka nagrzewnica
Właśnie dzisiaj miałem moją starą nagrzewnicę w łapach ( szukałem czegoś w garażu i na nią trafiłęm ) i ta nowa nagrzewnica miała rzadziej umieszczone blaszki niż oryginalna, ale jakoś nie zauważyłem różnicy w dmuchaniu ciepłym, zimnym powietrzem.
Więc sądzę i bardzo wątpię żeby coś takiego w ogóle mogło mieć miejsce, jeżeli nawet by słabiej nagrzewało przez to powietrze to o ile różnica mogła by być 2, 3, 5 st.C, w co i tak nie wierzę.
Więc sądzę i bardzo wątpię żeby coś takiego w ogóle mogło mieć miejsce, jeżeli nawet by słabiej nagrzewało przez to powietrze to o ile różnica mogła by być 2, 3, 5 st.C, w co i tak nie wierzę.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości