[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Gawior » czw sie 19, 2010 12:50

Witam. Wcześniej ten problem pojawiał się bardzo sporadycznie, ale ostatnio nasiliło się jego występowanie, a mianowicie nieraz jak go odpalam to silnik kreci i nie zaskakuje, wtedy puszczam kluczyk, znowu zapłon i zapala bez problemu. Zazwyczaj od pala za pierwszym razem, ale ostatnio ten problem z odpaleniem pojawia się częściej, a nie chciał bym żeby kiedyś w trasie po zgaszeniu nie odpalił mi wcale.

Zawsze przed odpaleniem czekam chwile aż pompka paliwa nabije ciśnienie.

Kopułka i palec jakiś czas temu wymienione na BOSCH, świece mają 10tys. km, przewody BREMI nie świecą i nie kopia ( z nimi kupiłem i wyglądały jak nowe ), układ paliwowy był doszczętnie sprawdzany jakieś 8-9 tys. km temu, filtr paliwa wymieniony około 7-8tys. km temu, wkład filtra powietrza SIMOTA, sonda lambda wymieniana na ori bodajże w marcu, przepływka sprawdzana jakiś czas temu i według Pawła Marka parametry były OK - napisałem to wszystko tak dla jasności.
Jeszcze dodam że czujnik temp. płynu chłodzącego wymieniony na EPS i działa poprawnie w liczniku jak i we wskazaniach VAG


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Kuban19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob sie 07, 2010 12:07
Lokalizacja: Tykocin/B-stok/Londyn

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Kuban19 » czw sie 19, 2010 20:06

witam.masz gaz??



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Gawior » czw sie 19, 2010 20:29

Podtlenku LPG nie posiadam :smoke:
Niby kupiłem silnik na wielopunkcie bo chciałem sekwencje zakładać, ale zrezygnowałem i w sumie dowiedziałem się już po kupnie że to jest wielopunktowy wtrysk NIE SEKWENCYJNY i wszystkie wtryski wala na raz.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Gawior » czw sie 19, 2010 21:33

Dodam że od kąd go kupiłem to nie mogę ustawić zapłonu i jest "na oko", bo ustawiając lampą ( z ustawianym wyprzedzeniem ) znak na kole i znak na obudowie skrzyni raz jest za, a raz przed i tak w kółko. Po prostu znak "pływa"

Wymieniony został też czujnik spalania stukowego bo był błąd: "czujnik spalania stukowego usterka nieznana, błąd sporadyczny". Na czujniku był popękany palstki ( jak by go ktoś za mocno dokręcił ) i może to przez to, ale po wymianie błędu brak.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: roger18sx » czw sie 19, 2010 22:42

ja równiez w moim 2e miałem czasami podobnie. auto z lpg lecz zapala zawsze na benzynie. tak przynajmniej raz w tygodniu sie zdarzało ze zapaliłem auto a ono po około 2 sekundach zgasło i gdy paliłem 2 raz to musiałem krecic tak z 5 sekund. lecz po remoncie głowicy wymianie rozdzadu i innych rzeczy to sie nie powtarza i jest ok


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Gawior » pt sie 20, 2010 09:12

Tzn. u mnie nie gaśnie po odpaleniu ( czasami na światłach czy na krzyżówce ja obroty zaczynają falować, ale rzadko gaśnie ), tylko czasem w ogóle nie chce odpalić mogę kręcić 5s , 10s i nie zaskoczy.
Puszcze kluczyk i znowu przekręcę na zapłon i wtedy od dopala normalnie. Kiedyś było to rzadkością może raz na 2-4 tygodnie a teraz coraz częściej i nie ma na to różnicy czy postoi przez noc, czy 1 godzinę.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: d.milas » pt sie 27, 2010 12:52

Gawior, prawodopodbnie masz nieszczelność w dolocie, jakaś delikatną, lub też podcisnienie od serwa, jeśli do tematu odpalania falują obroty, to najpierw szukaj nieszczelnośći, w tych silnikach wystarczy malutka nieszczelność i będzie taki kłopot, jeśli nie znajdziesz nieszczelnośći, to przepływka do sprawdzenia, może być delikatnie scieżka wytarta... i tak będzie, jak nie chce odpalić to próbuj delikatnie dodać gazu, ale naprawdę delikatnie.


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Gawior » ndz sie 29, 2010 23:44

Falowanie obrotów też występuje. Szarpanie przy jeździe na 1 biegu bez gazu też jest czasem ( jazda po dziurach na szutrowej drodze ) i jak szapie to wciskam sprzęgło, przestaje szarpać, puszczam sprzęgło i jadę dalej, znowu zaczyna szarpać, to ponownie wciskam sprzęgło itd.

Podmieniałem silniczek krokowy ( regulatora wolnych obrotów ) od kolegi Czechu_01 i nie było zmian u mnie po podmianie na sprawny silniczek krokowy.

Nieszczelności na drodze przepływka - przepustnica raczej nie ma ( rozbierałem wiele razy i nie zauważyłem niczego ).
Jakoś koło stycznia sprawdzałem przepływomierz i niby było OK.
Jutro jak nie będzie padać to przejrzę jeszcze raz pod kontem nieszczelności dolot i ten przewód od serwa, bo może to on, a tego nie sprawdzałem.
Dodam że przewody od podciśnienia wymieniałem na nowe jakiś czas temu i zmian nie było.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Gawior » czw wrz 02, 2010 20:52

Do opisu mojej przypadłości można dołożyć jeszcze to o co pytam w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=351708" onclick="window.open(this.href);return false;


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

WojTass85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:39
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: WojTass85 » pt wrz 03, 2010 15:11

moj 2.0 E zachowuje sie podobnie i tez nie moge znalezc przyczyny ciezko zapala i strasznie zmulony jest na starcie jak by nie dostawal paliwa :/ nie raz zapali i tak jak by chcial wejsc na obroty a nie moze zgasze i za drugim razem odpala normalnie :/ na poczatku byl blad sondy wymienilem spalanie spadlo do normy ale problem nie ustal co moze byc pompa paliwa ?? dolot szczelny nie dawno wymienialem przewod od odmy i wszystko sprawdzilem :/ filtr powietrza i paliwa tez nowy :/ a golfior jak by nie chcial jechac dopiero na wysokich obrotach przyzwoicie ciagnie



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Gawior » pt wrz 03, 2010 16:51

To mamy podobnie, tyle że jak u mnie nie odpali za 1 razem ( co się rzadko zdarza ) to mogę kręcić i kręcić rozrusznikiem, a jak puszczę kluczyk to za 2 razem zapala normalnie. Może coś z przekaźnikiem elektryki silnika ?

U mnie też sonda wymieniona na oryginał BOSCH-a, wkład filtra powietrza SIMOTA ( więc na pewno nie zabrudzony i zapchany ).
Układ paliwowy sprawdzałem nieco mniej niż rok temu, od pompy paliwa po same wtryski i przed tym zabiegiem wymieniłem filtr paliwa.
Pompa paliwa 3.5 Bar, a z podpiętym regulatorem ciśnienia 2.5 Bar, ciśnienie utrzymuje się na listwie i same wtryski rozpylają jako tako paliwo ( wszystkie 4 równo rozpylają ).
TPS sprawdzany przeze mnie, tak jak przepływomierz ( ostatnio otworzyłem tą puchę i spryskałem środkiem od czyszczenia potencjometrów ).
Czujnik temp. płynu chłodniczego sprawny ( na blacie zawyża o jakieś 5st.C, ale na ECU jest OK ).

WojTass85, a jak u Ciebie jest z zapłonem, bo u mnie nie idzie go ustawić. Tzn. jak się go oświetla lampą to raz kreska jest za znakiem za chwile przed znakiem ,to raz na znaku - po prostu skacze
Czasem mam zamulenie auta podczas jazdy tak jakby zapłon przestawić. Zgaszę, odpalę i już jest OK.
Aparat mam niby OK i mam drugi aparat ale jak go wyciągnę ( tego zaznaczę jak był wcześniej i wsadzę ten drugi to nie ustawię bo nie da się tego zrobić.
Ten co jest teraz jest ustawiony na oko i na wyczucie, odczucia z jazdy i na spalanie :jezor:


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

[ 2.0 2E ] Nieraz zapala za 2 razem

Post autor: Gawior » wt wrz 14, 2010 15:09

Wnioskując po silniku ( 2E ) nie mogę mieć starszego auta niż końcówka 1994r. bo do tego czasu były one produkowane. Później były ADY, AGG ...


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości