Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » sob sie 28, 2010 12:09

Zwiekszylem dawke na vagu z tych 9mg -> 4.6-5mg . Efekty: troche mocniej dymi, dwumas dluzej i mocniej telepie. Czasy? praktycznie te same co i na starych wtryskach, przy 100-160 jak mialem wczesniej 15.6 , to dzis zmierzylem 14.99, ale pol sekundy to tolerancja bledu pomiarowego. bo od 80-120 jest to samo 6.5 sekundy. Sprawdze wszystko jeszcze raz po wymianie sterujacego, ale nawet teraz powinna byc chyba poprawa.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » pn sie 30, 2010 10:35

to cos jest nie tak, nawet na serii 1Z ludzie piszą że auto od razu lepiej ciagnie

po programie to powinno isc mocno, dodatkowo jak 2-mas telepie to znaczy ze jest koks na dole...



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » pn sie 30, 2010 12:54

dwumas telepal nawet i po programie bo mam 310nm. Ale teraz troche bardziej i dluzej telepie. Przynajmniej tak mi sie wydaje, ale najgorzej ze osiagi sie nie zmienily. Moze jak jest blad w sterowniku to jest tryb awaryjny i silnik nie dostaje tyle paliwa co potrzeba?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » pn sie 30, 2010 14:13

poczekaj na wymiane sterującego... jezeli po wymianie dalej nie bedzie mocy to trzeba sprawdzić wtryski, a konkretnie 2 cisnienia otwarcia..

jak widac na dole jest paliwo bu 2-mas "dłuzej telepie" ;) a na górze lipa...

no chyba że pompa niewyrabia



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » śr wrz 01, 2010 14:16

No i po wymianie sterujacego. Po usunieciu bledu z vaga, minelo miganie kontrolki i cykanie dzwoneczkow. Kat wtrysku jak byl na poczatku na starych wtryskach 60, pozniej na nowych 48-50 to i teraz jest 52-54. Korekcje zmniejszyly sie choc chyba idealne nie sa. Czas 100-160km/h - 14.8s. Moze cos i dalo moze nie, ciezko powiedziec. Dymienie jakies tam jest przy dawce 5.4mg, porownywalne z tym przed wymiana na nowe wtryski. Szarpania ani innych objawow brak. Takze w sumie wszystko dobrze, procz malego efektu po wymianie:) chyba ze moze przybylo te 5koni/10-15nm ale tego nie potrafie wyczuc.
Logi przed i po wymianie sterujacego:
Grupy: 013,013 - http://vaglog.rtnet.pl/mwilenski_21337.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/mwilenski_21338.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: phanteon » śr wrz 01, 2010 18:45

Witam

Pozwolę sobie tylko napisać z autopsji jeśli chodzi o osiągi, żebyś mewa2002, był pewny - miałem auto shamowane na 140 i 300 na wtryskach z ASV. Doszły 216tki boscha (po przebiegu 5 tys zakupione u cowboya). Wg tunera auto ma trochę ponad 150 i ok 330 niuta. Zmiana nie wiele większa niż piszesz
mewa2002 pisze:Takze w sumie wszystko dobrze, procz malego efektu po wymianie:) chyba ze moze przybylo te 5koni/10-15nm ale tego nie potrafie wyczuc.
A uwierz mi, że auto idzie znacznie mocniej i sprawniej. Czasami mu się zdarzy puścić delikatnego dymka (nie widać tego w lusterku tylko jadący za mną kolega przez 300 km to powiedział). Czasy przyspieszeń z rolki są znacznie lepsze niż na ASV (120-160 (5)niecałe 8sek, 60-100 (4) 5sek z kawałkiem, 60-120 (4) 8sek z kawałkiem - ale to pomiary na zasadzie filmowania zegarów telefonem). Przed "złagodzeniem" programu w pierwszej mocnej wersji - auto miała bardzo mocny strzał przy 2200, ale trochę podkapcało.

Nie wiem jaka jest przyczyna u Ciebie - ale na pewno, jako osoba, taka jak ja nie doświadczona z tymi wtryskami, powinieneś odczuć znaczny wzrost mocy.
Przepraszam za zaśmiecanie tematu - ale chciałem opisać dokładnie. Mam nadzieję, że Ci pomogą "starzy wyjadacze" w temacie i będziesz mógł się nacieszyć 216tkami.



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » śr wrz 01, 2010 19:00

Dzieki, phanteon. Czyli jednak powinienem czuc roznice. Jednak mozliwa przyczyna tego moze byc to ze po chipie wyszlo mi 132konie przy 3600obrotow/312nm przy 2400obr. Jako przyczynę, Rogal powiedzial ze to wina ukladu wtryskowego. A jak wtryski wymienione i nie ma mocy, czyli to pewnie wina pompy. Ale by byla az tak zjechana ze by bylo tylko 130koni z niej? Przeciez czy to zimny czy cieply pali bardzo dobrze, spalanie tez jest 5-5,5litra. Czy to aby napewno wina pompy??



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » śr wrz 01, 2010 19:04

Ale znowu jesli to by byla wina pompy to chyba powinno teraz kopcic jak stary ikarus, lub powinien byc sporo wiekszy kop przy tych 2tysiacach obrotow a pozniej bieda. Ale nic sie nie zmienilo. Chyba jest troche lepiej albo to samo. Ciezko powiedziec.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: phanteon » czw wrz 02, 2010 00:23

mewa2002 pisze:132konie przy 3600obrotow/312nm przy 2400obr.
To mi na zdrowych asv-kach wyszło 8 kunia więcej, ale momentu mniej. Z mojej strony koniec, bo nic więcej nie wniosę do tematu, ale śledzić będę, bo jestem ciekawy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » czw wrz 02, 2010 09:32

mewa2002 pisze:Jednak mozliwa przyczyna tego moze byc to ze po chipie wyszlo mi 132konie przy 3600obrotow/312nm przy 2400obr.
w sumie moc nie wyszła duża jak na AHF-a, co wiecej widać że na górze już słabo (moc max przy 3600), gdyby było ok max moc powinna wyjść koło 4000 rpm - masz wykres
u
zwykle jest to przyczyna słabych wtrysków 90% przypadków

co dziwne, każdy kto założy 216 czuje przyrost... nawet 10KM juz jest odczuwalne, bo zwykle dochodzi do tego +30NM w zakresie niskich i średnich obrotów, po prostu auto zaczyna inaczej jeździć... w moim starym temacie ludzie byli zachwyceni, bo im auta zaczynały palić kapcia na 2 biegu

u mnie w AFNie miałem program na 140KM + FMIC+ turbo AWX i po dołożeniu 216-stek doszło (bez ruszania programu) + 20KM@30NM

tak jak pisałem, ostatnie co nalezy sprawdzić to drugie cisnienie otwarcia we wtryskach (to najprostsze), a potem szukac przyczyn w pompie wtryskowej



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: bradley » czw wrz 02, 2010 11:15

mewa2002 pisze:Jednak mozliwa przyczyna tego moze byc to ze po chipie wyszlo mi 132konie przy 3600obrotow/312nm przy 2400obr.
Mialem wlasnie pisac, ze twoje czasy to ja mam ze 125KM wiec troche malo jak na 140 (bo na tyle mniejwiecej robia sie AHF,AFN,ASV i cala banda z vnt).


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » czw wrz 02, 2010 12:50

Kurde, nowe wtryski kupione i juz by cos nie tak bylo? Ile kosztuje takie sprawdzenie wtryskow? da sie to zrobic od reki w nadarzynie? bo nie chce miec auta bez wtryskow przez caly tydzien .
Mi sie wydaje ze to nie wina wtryskow, bo i bez nich byla ta sama moc, czyli cos tak jak by go trzymalo. Tylko wlasnie nie wiem jakie sa objawy zuzytej pompy przy wiekszych wtryskach? czy ma kopcic w calym zakresie obrotow, czy ma nie miec mocy w wysokich zakresie obrotow czy jeszcze inaczej? Moze dac mu zewnetrzna pompe to troche wspomoze pompe:P
Wykres:
Obrazek



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » czw wrz 02, 2010 12:51




Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » czw wrz 02, 2010 15:31

mewa2002 pisze:Mi sie wydaje ze to nie wina wtryskow, bo i bez nich byla ta sama moc, czyli cos tak jak by go trzymalo.
no własnie po wtryskach powinna być moc !

moim zdaniem zapytaj Rogala co o tym mysli, w koncu robił program i logi, widać że seria nie za bogata i po remapie tez szału nie było

sprawdzenie cisnień mogę Ci załatwić za darmo o ile dasz rade wysłać wtryski tak żeby były na sobote.. to wtedy mógłbym odesłac w poniedziałek rano, zawsze to wykluczysz wtryski



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości