rozrzad

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

rozrzad

Post autor: robal264 » śr maja 03, 2006 22:38

Witam ma pewien problem bo ustwialem rozrzad i dopiero teraz sie dowiedzialem ze znak na kole musi sie pokryc z gorna krawedzia glowicy ale wychodzi na to ze ta krawedzia ma byc pokrywa klawiatury a nie sama glowic, ze rozrzad ustawia sie dopoeiro po zalozeniu pokrywy, jezeli tak to mam rozrzad przestawiony do tylu o jeden zabek


czy aby napewno i co moze byc nastepstwem mojego bledu??


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr maja 03, 2006 22:41

Hmmm następstwem może być zła praca silnika a w najgorszym przypadku pogięte zawory. Nie wiem czy VW jest tak czuły że przy różnicy jednego ząbka pogną się zawory, ale wydaje mi się że nie. Tak czy inaczej trzeba to szybko zrobić.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » śr maja 03, 2006 22:52

wszedzie pisze że ma się pokrywać z z krawędzią pokrywy rorządu ,a nie głowicy
nie wiem gdzie to wyczytałeś
jak sie walniesz o dwa to też sie nic nie stanie


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr maja 03, 2006 22:56

Jesli mogę cos powiedzieć, to wałek na szaablon ustawia sie w dieslu, gdzie koło zębate rozrządu siedzi na stożku w przeciwieństwie do 1,8 benzynki gdzie jest osadzona na klinie i nie ma mowy o pomyłce ustawiajac na znak z półokrągłą pokrywą paska ... dobrze gadam?



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » śr maja 03, 2006 23:02

wszedzie pisze że ma się pokrywać z z krawędzią pokrywy rorządu ,a nie głowicy
nie wiem gdzie to wyczytałeś
jak sie walniesz o dwa to też sie nic nie stanie
no to tak przy zmiania samoregulatorow z pospiechu mi sie popierniczylo, niedlugo to poprawie ale juz strzelilem kilka km na zlym ustawieniu i nadal musze kilka zrobic zanim to poprawie, mam nadzieje ze bedzie tak jak piszesz do tego i nic sie nie stanie :)


P.S. czekam na dalsze sugestie


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw maja 04, 2006 00:03

Jak się nic do tej pory nie stało poważnego to już nic nie powinno stać



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw maja 04, 2006 11:32

Witam. Panowie jestescie w bledzie. Kolo walka rozrzadu ma sie ustawic rowno z powierzchnia uszczelniajaca pod pokrywa glowicy czyli rowno z glowica a nie z pokrywa!! Jesli bylo by tak ze ma byc rowno z pokrywa to nawet zalozenie grubszej uszczelki pod pokrywe zmienilo by ustawienie rozrzadu. Jesli masz ustawione do glowicy to masz ok i mozesz spokojnie jezdzic. A tak na marginesie to wszystkie benzyny mk2 oprocz 16V sa bezkolizyjne. takze wybaczaja bledy z nieprawidlowym ustawieniem. Zmienia sie tylko charakterystyka silnika.



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw maja 04, 2006 13:21

Na pewno wszystkie MK2 maja bezkolizyjne ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ustawianie koła wałka rozrządu

Post autor: Paweł Marek » czw maja 04, 2006 17:19

Ustawia się równo z górną krawędzią osłony blaszanej paska (co oznacza mniej więcej powierzchnię uszczelniająca głowicy(nie bloku!), Co do bezpieczeństwa jazdy z przestawionym paskiem: jeździłem parę kilometrów z paskiem przestawionym o 3 zęby (1,8 GU) zanim się zorientowałem że mechanik sknocił)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw maja 04, 2006 20:45

Paweł Marek pisze:Ustawia się równo z górną krawędzią osłony blaszanej paska (co oznacza mniej więcej powierzchnię uszczelniająca głowicy(nie bloku!),
ten rysunek nie zgadza sie z opisem w ksiazce. Wyraznie pisza ze na powierzchnie uszczelniajaca. I lepiej zeby tak ustawiac bo oslone metalowa da sie zalozyc nieco wyzej i wtedy kicha...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 04, 2006 21:20

ząb od zęba jest kilka milimetrów. O tyle osłony nie przesuniesz więc błędu nie będzie. Tak jest po prostu prościej niż lukać za płaszczyzną głowicy. Zawsze tak robiłem i było git bo musi. Zresztą ten rysunek jest z serwisówki, a mam jeszcze 2 inne i jest tak samo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw maja 04, 2006 21:40

Roznie bywa :) Z doswiadczenia wiem ze nawet roznica 1 zevba daje spora roznice w harakterystyce silnika wiec jak ktos lubi to mozna nawet poeksperymentowac :) ja zawsze ustawiam na glowice i tez jest git wiec :pub:



flippper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn maja 15, 2006 13:04
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: flippper » wt cze 20, 2006 08:11

Przywiozłem z Niemiec Golfa III 2.0 w benzynie. Wcześniejszy właściciel niemiec był chyba fascynatem tiuningu, bo pozmieniał sporo w tym aucie, i jak się u mechanika okazało przestawił również i rozrząd. Pasek był przesunięty o jeden ząbek i auto mi chodziło jak burza. Taraz po zmianie paska (mechanik mi ustawił już bez przesunięcia) auto nie tylko straciło na mocy (odczuwalnie!) to jeszcze do tego mi pali o litr/100km więcej. Jadę dzisiaj żebi mi mechanik przestawił spowrotem tak jak miał niemiec. Poza tym słyszałem od kolegi który lubi tematy tiuningu że w niemieckich warsztatach ostatnio często zdarza się że przestawiają rozrząd żeby podnieść parametry silnika. Podobno w jedną stronę przestawienie podnosi moc a w drugą zmienia się moment. Nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą ale postanowiłem przestawić o ząbek. Co wy na to?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt cze 20, 2006 09:21

No jak najbardziej slusznie, wyprzedzenie powoduje wzrost mocy a opoznienie wzrost momentu :) Tylko trzeba uwazac z tymi eksperymentami zeby tlokom i zaworom nie zorganizowac randezvous :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 359 gości