układ chłodzenia mkII 1.3 MH

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek77
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 19:03
Lokalizacja: Wrocław

układ chłodzenia mkII 1.3 MH

Post autor: krzysiek77 » śr maja 03, 2006 19:51

mam pytanie odnośnie temperatury płynu,a mianowicie.nie wiem czy to norma ale wydaje mi się że mój golfik ma za dużą temperaturę.bez względu czy jeżdżę po mieście czy w trasie wskaźnik jest prawie na pierwszej kropce za połową.nie wiem ile to stopni,dlatego pytam czy to norma , wentylator się załącza nawet na trasie.mam atrapę z 4 lampami i jeszcze klakson,to dość przesłania chłodnicę,czy to może być przyczyną takiej temperaturki?dzięki za podpowiedz



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr maja 03, 2006 20:13

Wskazniki na desce sa bardzo niedokladne dlatego jedynym miarodajnym sposobem oceny vzy wszystko jest ok bedzie pomiar temperatury w zbiorniczku plynu chlodzacego. Jesli bedzie sie utrzymywala ponizej 100 st C to wszystko jest wporzadku i nie ma powodow do obaw



Awatar użytkownika
krzysiek77
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 19:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiek77 » śr maja 03, 2006 20:18

a skąd taki termometr i jak go użyć,bo chyba nie mogę odkręcić korka jak plyn jest gorący?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr maja 03, 2006 20:29

termometr najprosciej zakosic z pieca centralnego ogrzewania lub kupic w sklepie z takowa armatura (nie jest drogi). A korka nie mozesz odkrecic bo jest w ukladzie wysokie cisnienie... sprubuj porzadnie dwoma rekami lub na zimnym silniku... albo go po prostu odpal i zostaw z odkreconym kurkiem.



Awatar użytkownika
krzysiek77
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 19:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiek77 » śr maja 03, 2006 20:35

a czy to norma że wentyl włącza się nawet w trasie?nie jeżdze szybciej jak 100-110km/h.i czy to że mam 4 lampy w atrapie i klakson za które jednak przesłaniają chlodnice mogą być powodem takiej temperatury?zaznaczam że wskaxnik dochodzi do pewnego punktu i nie podnosi się dalej,wentyl się włącza i nie puszcza dalej



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr maja 03, 2006 21:12

krzysiek77 pisze:a czy to norma że wentyl włącza się nawet w trasie?nie jeżdze szybciej jak 100-110km/h.i czy to że mam 4 lampy w atrapie i klakson za które jednak przesłaniają chlodnice mogą być powodem takiej temperatury?zaznaczam że wskaxnik dochodzi do pewnego punktu i nie podnosi się dalej,wentyl się włącza i nie puszcza dalej
lampy i klakson nie są za to odpowiedzialne, co do wentylatora to działa on jak najbardziej prawidłowo (pilnuje by się silnik nie przegżał), co to wysokości temp. na wskażniku i metody dokładnego pomiaru tu KamilW ma jak najbardziej rację, jeszcze jedno możesz odkręcić korek zbiorniczka na gorącym silniku tylko musisz to robić b. ostrożnie i powoli (poluzować do pierwszego syknięcia i chwilkę odczekać i znowu - poluzować do syknięcia i odczekać --- tak jak byś otwierał butelkę np: coca coli mocno wstrząśniętą) i po otwarciu dokonać pomiaru


:-k ...

Awatar użytkownika
krzysiek77
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 19:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiek77 » czw maja 04, 2006 17:07

dzięki wielkie za podpowiedzi,dziś zmierzę temperaturkę,pożyczyłem termometr elektroniczny do 500 st.(chyba starczy) :bigok:.a tymczasem czas na punkty.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 04, 2006 17:32

krzysiek77, mi tez sie grzal mi pomoglo plukanie chlodnicy.odkrecilem ja(niema z tym problemu)kupilem w netto SZCZUR DO RUR (pisze nie stosowac do aluminium ale ..)wzielem do lazienki pod przysznic i tym srodkiem ja kilka razy przeplukalem stary niemasz pojecia co z tamtat wylecialo a autko ma chlodzenie jak talala(jak masz juz hu..wa chlodnice to moze tak nierob bo bedziesz mial sitko do makaronu).a i termostat moze masz padniety jest zamocowany pod pompa sprawdz go w goracej wodzie czy dobrze chodzi.



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw maja 04, 2006 17:50

Tez mam ten sam model, czyli mk2 1.3 MH i tez wskazowka wychyla mi sie nieco za polowe. Bylem zmuszony wymienic termostat, mechanicy mowia ze to normalne, bo w golfach juz tak jest, ze temperatura wskazywana lubi wychodzic za polowe. ;)


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 04, 2006 18:10

prawie zawsz wyjdzie za polowe moze nie zima.wentylator sie wlancza na 2/3 wskaznika kreska przed ostatnia kreska,ale nigdy w czasie jazdy chyba ze w korku 20 na godzine jadac



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw maja 04, 2006 20:57

krzysiek77 pisze:pożyczyłem termometr elektroniczny do 500 st.(chyba starczy)
dzieki, z pewnością wystarczy :bajer:


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 356 gości