Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
Witam!
Ponieważ na forum nie znalazłem nic pomocnego zdecydowałem założyć nowy temat.
Pacjentem jest Seat Altea. Rocznik 2005. Pod maską silnik 1.9 TDI oznaczenie kodowe BJB. A oto problem:
W aucie od pewnego czasu pojawiają się błędy dotyczące pompowtryskiwaczy. Diagnoza wykazała:
- nieprawdopodobny sygnał z N240 i N243
- brak zapłonu w cylindrze 1 i 4.
Powyższe błędy występują z różną częstotliwością. Czasem auto jeździ cały dzień i dopiero wieczorem łapie pierwsze błędy. W aucie wymieniono filtr paliwa. Naturalnie kiedy już złapie błąd kultura pracy silnika spada, spadaja też osiągi i wzrasta zużycie paliwa (z 0,6 na 1,2 l/h na biegu jalowym).
Co to może być Koledzy? Jak sprawdzić pompowtryskiwacze za pomocą VAG-COMa? Co moze być przyczyną takiej usterki? Napisałem o zaworach N240 i N243 bowiem to zawsze dotyczy 1 i 4 cylindra. Naprawdę sporadycznie 2 i 3.
Ponieważ na forum nie znalazłem nic pomocnego zdecydowałem założyć nowy temat.
Pacjentem jest Seat Altea. Rocznik 2005. Pod maską silnik 1.9 TDI oznaczenie kodowe BJB. A oto problem:
W aucie od pewnego czasu pojawiają się błędy dotyczące pompowtryskiwaczy. Diagnoza wykazała:
- nieprawdopodobny sygnał z N240 i N243
- brak zapłonu w cylindrze 1 i 4.
Powyższe błędy występują z różną częstotliwością. Czasem auto jeździ cały dzień i dopiero wieczorem łapie pierwsze błędy. W aucie wymieniono filtr paliwa. Naturalnie kiedy już złapie błąd kultura pracy silnika spada, spadaja też osiągi i wzrasta zużycie paliwa (z 0,6 na 1,2 l/h na biegu jalowym).
Co to może być Koledzy? Jak sprawdzić pompowtryskiwacze za pomocą VAG-COMa? Co moze być przyczyną takiej usterki? Napisałem o zaworach N240 i N243 bowiem to zawsze dotyczy 1 i 4 cylindra. Naprawdę sporadycznie 2 i 3.
PozdraVWiam!
Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
zrób logi grup 013 i 023 i 018 to Ci powiem co z twoimi pompkami , a moze tylko na polaczeniu pompek trzeba styki posprawdzac ale to pod deklem trzeba zobaczyć
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
W porządku. Jak tylko będę miał wyniki to zamieszczę, dzięki. Też myślałem o tych wtyczkach przy elektromagnesach. Zrobię logi i dam znać.
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
Odkurzam własny temat. Tak się złożyło, że krótko po tym napisanym poście samochód wyzdrowiał. Sądzę, że stało się to po kilku dawkach środka LIQUI MOLY do silników Diesela.
W każdym razie niedawno problem powrócił i zmuszony jestem ponownie zwrócić się z prośbą o pomoc do Kolegi odzim,
Zrobiłem dziś logi tych trzech parametrów: 013, 018 i 023.
013:
Tuesday,29,March,2011,20:45:15
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,
,Group A:,'013,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, mg/R, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.33,-1.79,-1.69,-1.62,2.99,0.16,903,240.0,250.0,41.4,,,,,
,0.68,-1.81,-1.69,-1.60,2.99,0.51,882,240.0,220.0,43.0,,,,,
,1.02,-1.84,-1.62,-1.53,2.99,0.85,924,240.0,235.0,42.2,,,,,
,1.37,-1.86,-1.65,-1.58,2.99,1.19,882,245.0,240.0,42.6,,,,,
,1.71,-1.91,-1.67,-1.55,2.99,1.54,903,240.0,220.0,43.4,,,,,
,2.05,-1.91,-1.65,-1.53,2.99,1.88,903,240.0,250.0,42.6,,,,,
,2.40,-1.91,-1.65,-1.55,2.99,2.23,882,240.0,240.0,43.0,,,,,
,2.74,-1.88,-1.67,-1.58,2.99,2.57,903,240.0,240.0,43.0,,,,,
,3.08,-1.84,-1.65,-1.55,2.99,2.91,882,240.0,240.0,43.8,,,,,
,3.43,-1.86,-1.72,-1.55,2.99,3.26,903,240.0,235.0,44.2,,,,,
018
Tuesday,29,March,2011,20:46:25
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,
,Group A:,'018,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,(no units),(no units),(no units),(no units),,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.15,0.0,0.0,0.0,128.0,0.32,903,245.0,245.0,45.8,,,,,
,0.49,0.0,0.0,0.0,128.0,0.67,882,240.0,225.0,47.0,,,,,
,0.84,0.0,0.0,0.0,128.0,1.01,924,240.0,245.0,46.2,,,,,
,1.18,0.0,0.0,0.0,128.0,1.35,882,240.0,235.0,47.0,,,,,
,1.52,0.0,0.0,0.0,128.0,1.70,924,240.0,235.0,46.6,,,,,
,1.87,0.0,0.0,0.0,128.0,2.04,903,240.0,235.0,46.2,,,,,
,2.21,0.0,0.0,0.0,128.0,2.38,903,240.0,225.0,45.8,,,,,
,2.54,0.0,0.0,0.0,128.0,2.69,882,240.0,240.0,45.4,,,,,
,2.85,0.0,0.0,0.0,128.0,3.01,924,240.0,240.0,44.6,,,,,
,3.16,0.0,0.0,0.0,128.0,3.32,903,240.0,240.0,44.6,,,,,
023
Tuesday,29,March,2011,20:47:40
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,
,Group A:,'023,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,(no units),(no units),(no units),(no units),,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.34,127.0,127.0,108.0,0.0,0.17,882,240.0,230.0,45.0,,,,,
,0.69,127.0,127.0,111.0,0.0,0.52,924,240.0,245.0,44.6,,,,,
,1.03,127.0,127.0,112.0,0.0,0.86,882,240.0,240.0,45.0,,,,,
,1.37,127.0,127.0,110.0,0.0,1.20,924,240.0,225.0,45.8,,,,,
,1.72,127.0,127.0,107.0,0.0,1.55,903,240.0,245.0,45.4,,,,,
,2.06,127.0,127.0,111.0,0.0,1.89,903,240.0,225.0,46.6,,,,,
,2.41,127.0,127.0,111.0,0.0,2.24,903,240.0,255.0,45.8,,,,,
,2.75,127.0,127.0,109.0,0.0,2.58,882,240.0,240.0,47.0,,,,,
,3.09,127.0,127.0,110.0,0.0,2.92,924,240.0,235.0,47.0,,,,,
,3.44,127.0,127.0,110.0,0.0,3.27,903,240.0,245.0,46.6,,,,,
Przepraszam jednocześnie za taki bełkot informacji, po fakcie okazało się, że podglądanie grupy pod spodem zapisało się. Jeśli nie da się z tego nic wywnioskować jutro postaram się o czytelniejszy zapis. Podobnie jeśli konieczne będzie przeprowadzenie logów w czasie jazdy.
Nawiasem mówiąc dodam, że przed badaniem VAG wskazał błędy dla 1 i 4 cylindra (nieprawdopodobny sygnał, brak zapłonu i przekroczony zakres regulacji).
W każdym razie niedawno problem powrócił i zmuszony jestem ponownie zwrócić się z prośbą o pomoc do Kolegi odzim,
Zrobiłem dziś logi tych trzech parametrów: 013, 018 i 023.
013:
Tuesday,29,March,2011,20:45:15
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,
,Group A:,'013,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, mg/R, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.33,-1.79,-1.69,-1.62,2.99,0.16,903,240.0,250.0,41.4,,,,,
,0.68,-1.81,-1.69,-1.60,2.99,0.51,882,240.0,220.0,43.0,,,,,
,1.02,-1.84,-1.62,-1.53,2.99,0.85,924,240.0,235.0,42.2,,,,,
,1.37,-1.86,-1.65,-1.58,2.99,1.19,882,245.0,240.0,42.6,,,,,
,1.71,-1.91,-1.67,-1.55,2.99,1.54,903,240.0,220.0,43.4,,,,,
,2.05,-1.91,-1.65,-1.53,2.99,1.88,903,240.0,250.0,42.6,,,,,
,2.40,-1.91,-1.65,-1.55,2.99,2.23,882,240.0,240.0,43.0,,,,,
,2.74,-1.88,-1.67,-1.58,2.99,2.57,903,240.0,240.0,43.0,,,,,
,3.08,-1.84,-1.65,-1.55,2.99,2.91,882,240.0,240.0,43.8,,,,,
,3.43,-1.86,-1.72,-1.55,2.99,3.26,903,240.0,235.0,44.2,,,,,
018
Tuesday,29,March,2011,20:46:25
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,
,Group A:,'018,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,(no units),(no units),(no units),(no units),,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.15,0.0,0.0,0.0,128.0,0.32,903,245.0,245.0,45.8,,,,,
,0.49,0.0,0.0,0.0,128.0,0.67,882,240.0,225.0,47.0,,,,,
,0.84,0.0,0.0,0.0,128.0,1.01,924,240.0,245.0,46.2,,,,,
,1.18,0.0,0.0,0.0,128.0,1.35,882,240.0,235.0,47.0,,,,,
,1.52,0.0,0.0,0.0,128.0,1.70,924,240.0,235.0,46.6,,,,,
,1.87,0.0,0.0,0.0,128.0,2.04,903,240.0,235.0,46.2,,,,,
,2.21,0.0,0.0,0.0,128.0,2.38,903,240.0,225.0,45.8,,,,,
,2.54,0.0,0.0,0.0,128.0,2.69,882,240.0,240.0,45.4,,,,,
,2.85,0.0,0.0,0.0,128.0,3.01,924,240.0,240.0,44.6,,,,,
,3.16,0.0,0.0,0.0,128.0,3.32,903,240.0,240.0,44.6,,,,,
023
Tuesday,29,March,2011,20:47:40
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,
,Group A:,'023,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,(no units),(no units),(no units),(no units),,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.34,127.0,127.0,108.0,0.0,0.17,882,240.0,230.0,45.0,,,,,
,0.69,127.0,127.0,111.0,0.0,0.52,924,240.0,245.0,44.6,,,,,
,1.03,127.0,127.0,112.0,0.0,0.86,882,240.0,240.0,45.0,,,,,
,1.37,127.0,127.0,110.0,0.0,1.20,924,240.0,225.0,45.8,,,,,
,1.72,127.0,127.0,107.0,0.0,1.55,903,240.0,245.0,45.4,,,,,
,2.06,127.0,127.0,111.0,0.0,1.89,903,240.0,225.0,46.6,,,,,
,2.41,127.0,127.0,111.0,0.0,2.24,903,240.0,255.0,45.8,,,,,
,2.75,127.0,127.0,109.0,0.0,2.58,882,240.0,240.0,47.0,,,,,
,3.09,127.0,127.0,110.0,0.0,2.92,924,240.0,235.0,47.0,,,,,
,3.44,127.0,127.0,110.0,0.0,3.27,903,240.0,245.0,46.6,,,,,
Przepraszam jednocześnie za taki bełkot informacji, po fakcie okazało się, że podglądanie grupy pod spodem zapisało się. Jeśli nie da się z tego nic wywnioskować jutro postaram się o czytelniejszy zapis. Podobnie jeśli konieczne będzie przeprowadzenie logów w czasie jazdy.
Nawiasem mówiąc dodam, że przed badaniem VAG wskazał błędy dla 1 i 4 cylindra (nieprawdopodobny sygnał, brak zapłonu i przekroczony zakres regulacji).
PozdraVWiam!
Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
chyba raczej "nieprawidłowy", być może do przeczyszczenia styki w kościach pomp.Buli fan VW pisze:(nieprawdopodobny sygnał
tutaj to już VAG wyraził się jasno, czy ktoś w zeszłym roku "zaglądał" do głowicy w twoim aucie ?Buli fan VW pisze:przekroczony zakres regulacji
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
Nie, głowicy nikt nie dotykał. Dopiero teraz mam zamiar zdjąć pokrywę i sprawdzić wtyczki pompowtryskiwaczy. A co z wartościami logów?
Odnośnie błędów to jest mi osobiście trudno postawić jakąś diagnozę. Filtr paliwa wymieniany był jeszcze latem, ostatnio raptem dwa tygodnie temu - po powrocie objawów. Zasadniczo błędy dotyczą 1 i 4 cylindra, zazwyczaj to albo przekroczony zakres regulacji albo niewłaściwy sygnał. Sterownik rejestruje też czasem brak zapłonu. Czasem tak a czasem pojawia się tylko błąd bez braku zapłonu w danym cylindrze. Ostatnie badanie przeprowadziłem na biegu jałowym, podczas tego może kwadransa błędy te pojawiały się co kilka minut. Pod koniec zaś pompowtryskiwacz 1 cylindra niemal nieustannie wskazywał błąd - kasowany wracał natychmiast.
Odnośnie błędów to jest mi osobiście trudno postawić jakąś diagnozę. Filtr paliwa wymieniany był jeszcze latem, ostatnio raptem dwa tygodnie temu - po powrocie objawów. Zasadniczo błędy dotyczą 1 i 4 cylindra, zazwyczaj to albo przekroczony zakres regulacji albo niewłaściwy sygnał. Sterownik rejestruje też czasem brak zapłonu. Czasem tak a czasem pojawia się tylko błąd bez braku zapłonu w danym cylindrze. Ostatnie badanie przeprowadziłem na biegu jałowym, podczas tego może kwadransa błędy te pojawiały się co kilka minut. Pod koniec zaś pompowtryskiwacz 1 cylindra niemal nieustannie wskazywał błąd - kasowany wracał natychmiast.
PozdraVWiam!
Re: Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
wrzuć normalnie te logi bo mam bałagan w oczach jak patrze na ten wykres i przy okazji zrób logi grupy 4Buli fan VW pisze:A co z wartościami logów?
trzeba najpierw usunąć usterkę bo samo kasowanie błędów nic nie daBuli fan VW pisze: kasowany wracał natychmiast
(niewłaściwy sygnał) - jeżeli dobrze kojarzę to u wielu chłopaków z forum pojawiała się ta usterka a wyeliminowanie jejBuli fan VW pisze:przekroczony zakres regulacji albo niewłaściwy sygnał
polegało na przeczyszczeniu styków kości pompowtryskiwaczy, zaś jeżeli chodzi o (przekroczony zakres regulacji) to jestem bardzo żdziwiony tym błędem i się tak zastanawiam czy to napewno dotyczy pompowtrysków bo po ustawieniu ich (oczywiście zakładając,że ktoś przy nich coś robił) powinny być dokręcone kluczem dynamometrycznym lub dokręcone z odpowiednim kontem dokręcenia śrób według instrukcji volkswagena ale wtedy nie ma prawa nic tam się przestawić.
Jeżeli chodzi o błąd niewłaściwego sygnału to być może sam we własnym zakresie będziesz mógł wyeliminować usterkę ale w drugim przypadku to coś mi się wydaje że bez ingerencji jakiegoś kumatego mechanika się nie obejdzie.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości