Pompa oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Pompa oleju

Post autor: karol8114 » wt sie 31, 2010 20:34

Witam wszystkich, problem nie dotyczy mojego auta, chodzi o auto kolegi, problem jest taki. Nagle zapaliła się kontrolka oleju, wkręcono tester i 0, odkręcono czujnik, auto zostało odpalone na chwilę i ani kropli oleju nie wyleciało przez otwór w głowicy, miarka od poziomu była wyjęta podczas pracy silnika, a tu poziom nie zmienił się, miarka wygląda jakby stał całą noc. Wygląda na to, że pompa oleju siadła, ale tak nagle na zero? czy to możliwe? wcześniej kolega twierdzi że było ok. Uchyliłem trochę misę oleju, no i łańcuszek jest na swoim miejscu. No i podstawowe pytanie, czy bez problemu wyjmę pompę oleju? jak rozpiąć łańcuszek? Chodzi o golfika. Z góry dziękuje za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Pompa oleju

Post autor: karol8114 » wt sie 31, 2010 21:33

Pomoże ktoś?



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Pompa oleju

Post autor: pitru » śr wrz 01, 2010 11:03

Nie rozumiem dlaczego zamiast uchylać misę nie odkręciłeś jej całkiem? 5 min więcej kręcenia. Co prawda każda pompa ma zawór który mógł się zaciąć, ale mi wydaje się, że problem jest z jej napędem. Nic nie ustalisz dopóki nie zwalisz misy. Nie piszesz też jaki kolega ma silnik?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa oleju

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 01, 2010 20:11

karol8114, zapewne to jest silnik 1,4 (ABD) lub 1,6 (ABU) :bajer:
Jeżeli jest to 1,6 to niech kolega modli się,żeby to nie była wina pompy,bo w ASO nie mają od kilku lat,zamienniki nie występują,a używkę dostać,to tak jak wygrać w totka,czyli graniczy z cudem.
Mało tego...jak już się znajdzie używkę,to trzeba zwrócić uwagę na numer,bo występują w 3ech rodzajach.Tzn.numer jest taki sam na wszystkich,tylko literka na końcu jest ważna.Musi być dokładnie to samo :bajer:
Jeżeli jest to wersja Kanadyjska,to już całkiem kaplica...

Kolega przerabiał to samo,tylko jemy udało się znaleźć używaną.
Łańcuszek zdejmiesz po wcześniejszym rozpięciu rozrządu i zdjęciu koła zębatego z wału.Później jest dekiel przykręcony do bloku,a pod nim koło zębate z łańcuchem.Zdejmuje się go razem z łańcuchem i pompą.
Skoro olej ani nie kapnął z głowicy,to tak jakby pompa w ogóle nie działała.Sprawdźcie klina pod kołem łańcuchowym.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Pompa oleju

Post autor: karol8114 » śr wrz 01, 2010 20:57

Cześć Michaś, miałeś nosa, chodziło o 1,4. Wczoraj nie zdjąłem misy bo trzeba było odkręcić półoś żeby dostać się do jednej śruby od miski, wszystko robiłem u kumpla no i nie miałem potrzebnych narzędzi, a więc Michaś, okazało się że wypchało korek w pompie oleju, pierwszy raz się z tym spotkałem, korek na swoje miejsce i ładnie zapunktowałem( pozostałe korki były zapunktowane,pompa oryginalna) Dobrze że nie trzeba było pompy demontować, bo z demontażem jest tak jak mówisz, wszystko dokładnie obczaiłem. Może komuś przyda się ten wątek. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 284 gości