[mk2]katalizator w pn
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
- Lokalizacja: Kluczbork
- Kontakt:
4maly, mysle ze chodzi o to ze do kazdej pojemnosci skokowej auta dobierany jest wydech i katalizator w zamienniku,czyli nie mozna do 1.8 zalozyc wydechu od 1.3.ale naprzyklad do 1.3 dac wydech od 1.8 to zaden grzech chyba.
[ Dodano: Czw Maj 04, 2006 16:10 ]
szkoda go przebijac za drogi jest aby go niszczyc.schowaj go sobie moze jeszcze byc potrzebny(np.przeglad)lepiej wez wstaw tam rure ale bedziesz musial kombinowac z flanszami.zrob tak jak ja,znalazlem na szrocie kata na maksa zapchanego za 20 zl. i wywalilem wszystko ze srodka i w razie czego jest,nawet przeglady przechodzi a jak sie raz spytal co taki pomiar nieciekawy powiedzialem ze silnik zimny a jak zimny to kat nie dziala przecierz.ale w puszke po kacie tez wstaw rure bo bedzie dudnic pusty kat(wspawaj w srodek)
[ Dodano: Czw Maj 04, 2006 16:10 ]
szkoda go przebijac za drogi jest aby go niszczyc.schowaj go sobie moze jeszcze byc potrzebny(np.przeglad)lepiej wez wstaw tam rure ale bedziesz musial kombinowac z flanszami.zrob tak jak ja,znalazlem na szrocie kata na maksa zapchanego za 20 zl. i wywalilem wszystko ze srodka i w razie czego jest,nawet przeglady przechodzi a jak sie raz spytal co taki pomiar nieciekawy powiedzialem ze silnik zimny a jak zimny to kat nie dziala przecierz.ale w puszke po kacie tez wstaw rure bo bedzie dudnic pusty kat(wspawaj w srodek)
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam. Jesli mozna sie dolaczyc do tematu to mam takie zdanie:
wywalenie katalizatora na pewno temu silnikowi nie zaszkodzi ale zaszkodzi mu wstawienie rury zamiast kata... bo po pierwsze to powazna zmiana objetosci wydechu, po drugie katalizator pelnil role komory rozpreznej w ktorej spaliny wychladzaly sie i zmniejszaly swoje cisnienie jesli jej nie ma intensywniej nagrzewac a co za tym idzie zuzywac sie bedzie pozostala czesc wydechu... po zatym zastosowanie komory rozpreznej polepsza parametry silnika przez zmniejszenie oporu dynamicznego. Radze zastosowac zamiast katalizatora tlumik koncowy z fiata 125p (fabryczny) dzieki niemu charakterystyka silnika bedzie znacznie lepsza niz w przypadku rurki... zdecydowanie odradzam montaz strumienicy...
wywalenie katalizatora na pewno temu silnikowi nie zaszkodzi ale zaszkodzi mu wstawienie rury zamiast kata... bo po pierwsze to powazna zmiana objetosci wydechu, po drugie katalizator pelnil role komory rozpreznej w ktorej spaliny wychladzaly sie i zmniejszaly swoje cisnienie jesli jej nie ma intensywniej nagrzewac a co za tym idzie zuzywac sie bedzie pozostala czesc wydechu... po zatym zastosowanie komory rozpreznej polepsza parametry silnika przez zmniejszenie oporu dynamicznego. Radze zastosowac zamiast katalizatora tlumik koncowy z fiata 125p (fabryczny) dzieki niemu charakterystyka silnika bedzie znacznie lepsza niz w przypadku rurki... zdecydowanie odradzam montaz strumienicy...
KamilW, wywalenie kata spowoduje zmiane objetosci wydechu?przeciesz fabrycznie kat. w srodku tez ma porcelane i zajmuje ona jakies miejsce w srodku czyli suma sumarum sama objetosc moze byc bardzo podobna rura czy pelny katalizator(tylko dumam) teraz wychladzanie spalin-mysle ze katalizator najbardziej sie nagrzewa w ukladzie wylotowym(poza kolektorem)wiec jak tam maja sie spaliny wychlodzic?nie kluce sie tylko mi wytlumacz,co do strumiennicy to sie zgodze.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
no to nie jest tak dokladnie... bo dla pracy silnika bardzo wazne sa nie tyle pojemnosci calego wydechu co poszczegolnych jego odcinkow... katalizator znacznie zwieksza objetosc poczatkowego odcinka wydechu co znacznie wplywa na charakterystyke silnika....piotr2 pisze:czyli suma sumarum sama objetosc moze byc bardzo podobna rura czy pelny katalizator
a nagrzewa sie od spalin ktore oddaja mu cieplo tym samym sie wychladzajac i zmniejszajac swoja objetosc a co za tym idzie i cisnienie... bo goracy katalizator oddaje cieplo do otoczenia i z tych dwyu powodow korzystnie jest zastapic kata jakims tlumikiem o podobnej objetoscipiotr2 pisze:katalizator najbardziej sie nagrzewa w ukladzie wylotowym(poza kolektorem)wiec jak tam maja sie spaliny wychlodzic
Ja niemam kata od trzech dni i co zauwarzylem ze moj vw jest deczko inny? kiedys jak dawalem ostro po garach to mialem efekt "turbo" wciskalem pedal gazu auto sie zamulalo a po chwili mial niezle przyspiecho. teraz sie to skonczylo i wdaje mi sie ze idzie deczko gorzej, czasem na wyzszych obrotach go przymuli, ale ciezko jest cos stwierdzic na oko. dzis sprawdzilem vmax i idzie jak szedl czyli moze sie mi tylko wydawac. sam juz nie wiem czy dobrze sie stalo ze wywalilem ten katalizator
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 271 gości