Turbina zwiększanie ciśnienia ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » pn sie 30, 2010 22:46

t0mal, może turbo jest zastane ale nie sądzę żeby było na śmietnik :chytry:

przy opóźnionym kącie wtrysku turbo powinno lepiej wstawać.

co do przewodu od LDA to się w całej rozciągłości zgadzam.
IRAS AAZ pisze:jakies sugestie co do turbiny? jakze zachwalanej tu na forum T3 :grrr:
najpierw wykonaj testy które Ci post wcześniej opisałem, i powiedz o się dzieje.
mam tylko nadzieję że nie masz żadnych nieszczelności w dolocie między turbo a kolektorem a albo kolektorem a LDA lub miedzy kolektorem a manometrem.
te warunki muszą być bezapelacyjnie spełnione jeśli auto ma dobrze jeździć.



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » pn sie 30, 2010 22:47

t0mal, może turbo jest zastane ale nie sądzę żeby było na śmietnik :chytry:

przy opóźnionym kącie wtrysku turbo powinno lepiej wstawać.

co do przewodu od LDA to się w całej rozciągłości zgadzam.
IRAS AAZ pisze:jakies sugestie co do turbiny? jakze zachwalanej tu na forum T3 :grrr:
najpierw wykonaj testy które Ci post wcześniej opisałem, i powiedz o się dzieje.
mam tylko nadzieję że nie masz żadnych nieszczelności w dolocie między turbo a kolektorem a albo kolektorem a LDA lub miedzy kolektorem a manometrem.
te warunki muszą być bezapelacyjnie spełnione jeśli auto ma dobrze jeździć.



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » wt sie 31, 2010 08:26

arwam, ktos sie tu powtarza :jezor:



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » wt sie 31, 2010 13:37

t0mal pisze: Drży pedał gazu?
Jaktam klin na wale?
Nie masz wrażenia, że silnik pracuje metalicznie?
Jak tam kompresja?
Żre olej? Kopci na biało/niebiesko po odpaleniu?
Pedał nie drzy, wał jest od TDI silnik swiezo zrobiony,silnik na wolnych obrotach chodzi bardzo cicho i łednie,pali na raz,oleju nie zre nic chodzi na półsyntetyku,po odpaleniu przez chwile dymi na niebiesko na wolnych ale to chyba wina wtrusków bo mercedesy a czytałem ze one własnie sie tak zachowuja


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » wt sie 31, 2010 13:43

arwam pisze: może turbo jest zastane ale nie sądzę żeby było na śmietnik
to co z ta turbiną zrobić? Bo sie naciełem a ten co mi je sprzedał udziela sie tu na forum
arwam pisze:przy opóźnionym kącie wtrysku turbo powinno lepiej wstawać.
przestawiałem kat wtrysku bez wiekszych zmian


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: t0mal » wt sie 31, 2010 14:35

po odpaleniu przez chwile dymi na niebiesko na wolnych ale to chyba wina wtrusków
To jest wina sprężarki, ja u siebie mam końcówki boscha 265 i nic mi nie dymi.

Podmień ją na zdrową i nie czepiaj się pompy.



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » wt sie 31, 2010 15:16

t0mal, jeśli podkapca zanim z miejsca ruszy to nie jest to wina turbony.
a że podkapca na niebiesko na wyższych obrotach przy opóżnionym kącie wtrysku to też jest norma bo T3 pompuje tylko pod obciążeniem.
jak podłączy zawór to powinno się skończyć podkapcanie na niebiesko.
wtedy tylko znaleźć przyczynę małego max ciśnienia.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » wt sie 31, 2010 16:15

Jak chodzi na 2tys i przerywa i podłacze do tego zaworka prad silnik przyspiesza i chodzi bardzo dobrze :hmm: Mam go podłaczyc na stałe czy jak ? Gdzie szukac przyczyny ze tam nie ma pradu? :kac:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » wt sie 31, 2010 17:06

IRAS AAZ, masz na 90% padnięty moduł sterujący tym zaworkiem.
podepnij go do zaworka na głowiczce żeby dostawał po kluczyku napięcie.
i wtedy co do ciśnienia sprawdź turbo jak będzie mało pompowało to zwróć uwagę czy przykapca, jak nie to podnieś trochę dawkę bo możesz mieć małą.
jeśli będzie kopcił a ciśnienie się nie podniesie spróbuj na próbę zaślepić wężyk ten idący od WYLOTU powietrza z turbiny, ten grubszy, do WG.
jeśli nie podniesie się wtedy ciśnienie to najprawdopodobniej łożyska są zabite nagarem z oleju lub jest dużo nabitej sadzy między wirnikiem turbiny a osłoną termiczną.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » wt sie 31, 2010 17:23

arwam pisze:podepnij go do zaworka na głowiczce żeby dostawał po kluczyku napięcie.
i moge tak jezdzic czy myslec o zmianie tego modułu? Turbo mam wyjete i narazie zakładam k14 wyczyszcze T3 i wtedy pomysle. Martwi mnie ze t3 tak wolno wstaje na k14 mi sie lepiej jezdzi :hmm:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: t0mal » wt sie 31, 2010 18:15

arwam, przy odpaleniu silnik łyka olej ze sprężarki i kopci.
Uszkodzony moduł powoduje bardzo głośną pracę silnika, od czasu do czasu auto gaśnie podczas jazdy (jak przy n109)
Przyczyną większości problemów z n108 są przetarte kable przy silniku, albo zaśniedziałe styki w złączu obok pompy podciśnienia



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » wt sie 31, 2010 22:15

t0mal, ale nie na tym zaworze który jest na zdjęciu.
jak masz N-108 pod głowiczką pompy to się z tobą zgodzę.
a co do dymienia to dopiero jak zwiększysz obroty i turbo zacznie mocniej dmuchać to wtedy by łykał olej jeśli turbo robi robotę głupiego chyba że przy spokojnej jeździe ma podciśnienie w dolocie wtedy też będzie olej łykać nawet przy dobrej turbinie.



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » wt sie 31, 2010 22:55

IRAS AAZ pisze:Martwi mnie ze t3 tak wolno wstaje na k14 mi sie lepiej jezdzi
no niestety t3 to duze turbo i potrzebuje wiecej obciażenia



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: t0mal » śr wrz 01, 2010 08:26

Jak jest zdrowa to wstaje od 2000, a maksymalne ciśnienie osiąga przy 2600-2700 obr/min
Daje radę nadmuchać prawie 1.5 bara na pierwszym biegu, wrzucałem kiedyś filmik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości