AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
ale odpowiedzcie mi na pytanie. w zimie wnetrze mi sie dosyc długo grzało, moze to byc przez nie sprawny termostat?? zbiorniczek mam czysty. i ciecz taka jak zalalel tzn o kolor chodzi co nie
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
Opisz w jakich warunkach Ci sie to działo. Tzn czy wsiadałeś, odpalałeś auto, przejechałeś km lub 2 i już włączałeś grzanie, czy też jechałeś jakiś dystans (jaki?) i dopiero wtedy grzanie? Na jakim odcinku zaobserwowałeś to nagrzewanie, a raczej jego brak, jaka trasa? Jeśli robiłes tak, że wsiadałeś i grzanie od razu to odbierałeś automatycznie ciepło z płynu poprzez włączony nawiew, więc wydłużałeś czas nagrzania się płynu. Natomiast jeśli obecnie Ci się auto przegrzewa, lub temeratura wykracza na skali poza 90 to możesz mieć śmigać na nie całkiem otwartym termostacie lub co gorsza na zamkniętym (czyli na małym obiegu) Ale to nie musi być koniecznie to. Termostat możesz mieć np OK, ale zasyfiona może być chłodnica poprzez muchy itp, może też być zasyfiona wewnątrz. Najpierw zdejmij kratke środkową ze zderzaka i wymyj chłodnicę (nie kerszerem bo możesz pokrzywić lamele) najlepiej wodą z węża ogrodowego. Pojedź na test, jak dalej to samo, sprawdź czy chłodnica jest w całej płaszczyźnie gorąca, jak nie najprawdopodobniej jest zapchana, jak jest OK to wymień termostat na WAHLERA i tu konkretnie podaje Ci dobrą i sprawdzoną firmę. To w sumie tyle Powodzonka
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
to ze wlaczałem odrazu jak wsiadlem to owszem ole auto grzalo sie dopiero przy ok 15 km moze wiecej.
- trzeci5
- Forum Master
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
- Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl
Re: AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
Moc w granicach 140-150 KM to samym programem można osiągnąc bez zadnych innych modyfikacji czyli seryjny IC wystarczy jedynie w bardzo gorące dni IC może nie domagać ale jeśli zamieżasz pozostać przy tych 140-150KM to zostaw seryjny IC chyba ze niemasz co z kasą robic,pozdrawiam.
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
rób moc ale najpierw dojdź do tego co jest przyczyną skaczącej temperatury i wywalania płynu, bez usunięcia i zdiagnozowania nawet nie zaczynaj
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
wlasnie chce wszystkie usterki najpierw usunac a pozniej zajme sie mocą
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
Jeśli po 15 km Ci sie dogrzewał motor, to może być wina termostatu, który się nie domykał. Ale wg mnie najpierw wymyłbym chłodnicę wodą z paprochów itd. Następnie zrobiłbym test, gdy będzie dalej temperatura wykraczać poza standard, wymieniłbym termostat.
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
termostat juz kupiony jutro montaz tylko ze niestety VEHLERA nie udalo mi sie kupic ale 35 zł to nie majątek jak cos:) chlodnice z wierzchu z przodu mam czystą więc chyba nie ma potrzeby jej myć. jutro też po montażu termostatu podjadę na stację diagnostyczną i pobada się wszystko:) dzięki wam Chłopaki za czas na strojenie mi porad, chciałbym żeby to był termostat bo nie uśmiecha mi się wydać kilkaset plnów
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
wymieniłem dzisiaj termostat, jak na razie nie ma skutków ubocznych, natomiast wziąłem ten stary i wrzuciłem do wrzątku i ku mojemu zdziwieniu się otworzył tak jakby był sprawny i teraz mam mętlik w głowie co jeszcze może być nie tak, mam nadzieję że to nie ta uszczelka pod głowicą bo to bagatelka trzeba trochę wydać, ILE?? wie ktoś??? proszę o odp
- trzeci5
- Forum Master
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
- Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl
Re: AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
To ze w gorącej wodzie ci się termostat otwożył to akurat niemiało wpływu tu chodziło o to ze termostat mógł ci poprostu nie zamykać układu do końca i to mogło być powodem ze auto osiągało temperatóre optymalną tak puzno,wżuć go jeszcze raz do ciepłej wody i zobacz czy po ostygnięciu wody termostat zamkną się całkowicie,pozdrawiam.
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
a czy wąż od chłodnicy jest twardy czy miękki?ozyrysh pisze:wymieniłem dzisiaj termostat, jak na razie nie ma skutków ubocznych, natomiast wziąłem ten stary i wrzuciłem do wrzątku i ku mojemu zdziwieniu się otworzył tak jakby był sprawny i teraz mam mętlik w głowie co jeszcze może być nie tak, mam nadzieję że to nie ta uszczelka pod głowicą bo to bagatelka trzeba trochę wydać, ILE?? wie ktoś??? proszę o odp
podjedz na diagnostykę aby sprawdzić obecność spalin w układzie wydechowym...
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
Re: AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
wiec tak: woda ostygla i termostat się zamknał tylko nie wiem czy moze byc cos takiego ze ta uszczelka co w nim jest nie przepuszcza. tego weza nie sprawdzałem a nad diagnostyke zaraz jade wiec sie okaze co i jak
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
A ja bym i tak przemył chłodnicę wodą z zewnątrz z paprochów. Poza tym że pierwszy to jest skraplacz od klimy. Zapchanie lamel z zewnątrz powoduje zmniejszenie powierzchni czynnej chłodnicy i tym samym mimo że jest ona wewnętrznie drożna, to z zewnątrz jest kiszka.
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
AJM na ok 140-150 KM jaki IC najlepszy i od czego
Toledziak, skoro tak mówisz to się zastosuję do Twojej rady, zobaczymy co będzie
zrobiłem na nowym termostacie juz ok 150 km, mam wrazenie jakby w srodku szybciej auto się grzało
zrobiłem na nowym termostacie juz ok 150 km, mam wrazenie jakby w srodku szybciej auto się grzało
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości