naprawa szyberdachu mkIII/vento

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mikil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 23:24
Kontakt:

naprawa szyberdachu mkIII/vento

Post autor: mikil » ndz paź 31, 2004 02:14

jak wiadomo w golfach 3kach jest juz dach sterowany elektrycznie przynajmniej mnie sie tak wydaje
u mnie wystepyje problewm wlasnie z dachem uchyla sie tyl normalnie i opuszcza ale jezeli chce sie go odsunac to pojawi sie problem tylna czesc sie opuszcza i dalej nic sie nie dzieje szyba nie odsuwa sie do tylu
w czym moze byc problem w napedzie ??? :bajer:


.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.


..:: VW VENTO 1.8 GL ::..

... pozdro mikil ...

Awatar użytkownika
Groszek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Groszek » ndz paź 31, 2004 09:35

O ile pamiętam jest tam linka, może ona się zerwała, albo jakaś krańcówka.



dino84

Post autor: dino84 » ndz paź 31, 2004 14:14

Popatrz moze masz pekniety jakis element. U mnie jest tez problem. Nie moge domknac go bez pomocy rak i nie moge schowac go pod dach. Jest wlasnie pekniete takie "cosik".
Te szyberdachy to sa udane :bigok:



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » wt lis 02, 2004 23:29

Moze silnik ktoś wyjmował i żle usyawił ten silnik ma swoje położenie wałka napedzającego sciśle ustalone uchyl szyber wiciągni silnik z mocowania i sprawdż czy się nędzie kręcił przy naciskaniu guzika uchylania jak tak to trzymaj tak długo aż się zatzyma i wsadż go Pamiętak żeby zamknięta była zaślepka korbki ręcznej bo silnik ci nie ruszy Tak to wymyślili Deusthmani


MORE POWER

Awatar użytkownika
jwk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lis 12, 2004 13:16
Lokalizacja: Czechowice-Dz
Kontakt:

Post autor: jwk » pt lis 12, 2004 15:06

To chyba zmora userow el dachow.
Kupujac auto dostalem 500 zl znizki bo szyber nie dzialal. Panowie w serwisie wymienili mi go za 300 bo byl pekniety jeden z wodzikow. Po 2 latach stalo sie to samo. Uchyla sie do gory ale zamykanie musze juz koordynowac recznie :-) o schowaniu szyby pod dach moge juz tylko pomazyc :-( Samego elementu nie mozna dokupic a calosc kosztuje okolo 300 zl.
Ostatnio na szrocie oslownie spod nosa koles zwinal mi caly mechanizm razem z szynami za 120 zl :-( Jak wchodzilem on go wynosil - musze zaczac szybciej jezdzic :-D
pozdrawiam



czajson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 07, 2005 00:13
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: czajson » czw kwie 20, 2006 21:07

Witam
Mam problem z mechanizem szyberdachu w MK3 tzn odsuwa sie do tyłu po czym juz nie powraca do przodu nie działa tez do góry i dołu (chodz czasem ma przebłyski i raz na jakiś czas zadziała prawidłowo - gdy samochód stoi na ostrym słoncu). Jak jedzie do tyłu to wydajem mi sie ze słysze dwa załączające przekażniki czego niestety nie ma tego efektu w przypadku próby ruchu do przodu czy tez do góry zaskakuje wyraznie jeden przekażnik i nic. Przełącznik wydaje sie być dobry ale na 100 nie wiem. Jednak czy ma ktoś moze schemat elektryczny tego mechanizmu lub moze coś poradzić w takiej sytuacji to bardzo proszę. (silniczek jest dobry)
pozdrawiam


^czajson^

jacek23chorzow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 23, 2006 00:57
Lokalizacja: CHORZOW
Kontakt:

Post autor: jacek23chorzow » pt kwie 28, 2006 23:12

czesc witam u mnie znowu pojawil sie problem zesztywnienia uszczelki i na sloncu jak jest cieplo to bez problemu idzie go otworzyc ale jak jest chlodniej to otwiera sie tylko do gory,
Moze ktos mi poleci czym przesmarowac ta uszczelke.robilem wazelina i silikonem w sprayu ale nic nie pomoglo



kamikaze84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 15:18
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: kamikaze84 » pt kwie 28, 2006 23:53

czajson,

mialem podobny problem z tym ze mi szyber dach nie wracal...
Czajson sproboj dostać sie do kostki ktora laczy kabelki z silniczkiem(trzeba sciagnac plastik kolo przyciskow szyberdachu ).. u mnie pomoglo lekkie podlozenie czegos.. bo nie bylo dobrego styku..

pzdr



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » śr maja 03, 2006 20:36

Podczepię się pod wątek :)
Kiedy kupowałem samochód, to szyber już nie działał, a koleś mówił coś o przekaźniku od szyberdachu...
Nie da się go otworzyć za pomocą przycisków, choć po włączeniu stacyjki wyraźnie słychać "klikanie" wszystkich 3 przycisków, czyli prąd do nich dochodzi. Ręcznie (imbusem) szyber da się zarówno uchylić, schować "w dach" jak i spowrotem zamknąć. Kręcenie kluczem wymaga jednak włożenia pewnej siły - nie wiem czy taki opór jest normalny... dlatego wydaje mi się, że padł silniczek - i tu mam pytanie:
Czy da się sprawdzić jego działanie bez rozbierania całej podsufitki?
ew. Gdzie jest / jak sprawdzić przekaźnik od szyberdachu?

z góry dzięki za odpowiedzi


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32798
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr maja 03, 2006 20:42

sprawdz bezpiecznik 14 i 21. Skoro ręcznie szyber w pełni działa - dziękuj Panu. Wyjmij i przeczysc styki w złączu kabla który wchodzi do silniczka, zamknij tą klapeczkę pod którą jest gniazdo na imbus. Mozesz wyjąc silnik i spróbowac włączyc go w kabinie - moze cos go blokuje a jak nie to bedziesz wiedział ze tylko silnik jest do wymiany, nie jest on zawrotnie drogi ja cały szyber... Masz szczescie bracie....


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » śr maja 03, 2006 21:52

No też się ucieszyłem, że mechanicznie wszystko ok (przynajmniej na to wygląda) Jutro sprawdzę te bezpieczniki i wtyczkę.
Co do silnika - to gdybym go wyciągał - to jest to cała ta blaszana skrzynka, którą widać po zdjęciu plastikowej osłony, czy tylko fragment tego? Jak to jest przykręcone? - Nie przyglądałem się temu specjalnie dokładnie, ale na prawo od tego silniczka jest śruba "10'ka" - na tym to się trzyma? Muszę uważać na jakieś linki/cięgna, czy jest tam zębatka?

dzięki za odzew :pub:


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » śr maja 03, 2006 22:38

podczepie sie pod watek u mnie szyber uchyla sie i zamyka bez problemu ale gdy chce zeby schował sie pod dach idzie z 4 cm i sie zatrzymuje musze przyciskiem ruszac w przód i w tył zeby sie otworzył całkowicie z zamykaniem to samo.Moze ktos miał taki problem albo wie co moze byc przyczyna. Z góry dzieki za odpowiedzi


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32798
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw maja 04, 2006 07:26

slilnik szybra siedzi na dwoch srubach i da sie go wyjac bez zdejmowania podsufitki. Pamietaj o tej malutkiej czarnej klapeczce pod ktora siedzi imbus - ma byc zamknieta.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » czw maja 04, 2006 19:01

djtom - właśnie wróciłem z samochodu - więc sprawa się ma u mnie tak:
1. Wszystkie bezpieczniki ok.
2. Klapka od imbusa niezależnie od położenia nie ma wpływu na "niedziałanie" dachu
3. Wykręciłem silnik i... sam silnik też nie działa, ale...
...no właśnie - jak tylko wyjąłem silnik, to z podsufitki wypadł i zadyndał na kablu jakiś przekaźnik z 4-rema nóżkami. Do tych nóżek przyczepione były 3 kable: czerwony, żółty i czarny (2 piny były zmostkowane).
Kabel czarny odchodził gdzieś w lewą stronę i chyba trafiał do wiązki kabli, natomiast czerwony i żółty mają ok 10 - 15cm długości i nie są do niczego podłączone?? :goof: wyglądają jak by je ktoś poprostu uciął... więc może silnik jest ok - tylko te kable...
jak ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny...

P.S. Sposób podłączenia tego "przkekaźnika" jest bardzo rzemieślniczy, więc nie wiem nawet, czy on powinien tam być... :kac:


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 177 gości