Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Boczkowski_D » czw sie 19, 2010 09:17

Wiem, że temat jest dość popularny i przejrzałem już sporą ilość wątków, ale że jestem raczej zielony w mechanice i nie chcę już płacić kilku stówek za wymianę kompletnych hamulców w swoim aucie zdecydowałem, że zapytam tu jeszcze o kilka spraw z nią związanych. Z tego co czytałem przy wymianie tylnych klocków bardzo pomaga "wyciskacz" albo podobne narzędzie do tłoczków. Chcę się wyposażyć w takie cudo, ale może podpowiecie jakie kupić, żeby nie rozleciało się po pierwszym użyciu. Druga sprawa dotyczy czyszczenia i smarowania prowadnic, które lubią blokować klocek. Swego czasu w warsztacie gdy podglądałem jak mechanik wymieniał mi klocki, to używał jakiegoś białego spray-u do tego celu. Co wy proponujecie w tym zakresie? I na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę przy wymianie kompletnych hamulców w mk4 1.9 SDI?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Paweł Marek » czw sie 19, 2010 10:05

Są specjalne spraye do czyszczenia hamulców, równie dobrze możesz użyć szmatki i płynu hamulcowego. Nie chodzi o wyciskanie tylnych klocków tylko wciskanie, co musisz zrobić zanim włożysz nowe grube klocki. W domowych warunkach możesz użyć ścisku stolarskiego i żabki. Wciskając tłoczek ściskiem równocześnie kręcisz nim w prawo łapiąc żabką za brzeg klocka i wchodzi. Jeśli nie są zapieczone wystarczy silne wciskanie kciukiem i równoczesne wkręcanie zabką, uważać przy tym trzeba na gumę uszczelniającą żeby jej nie zranić. Oczywiście możesz sobie kupić przyrzad do wciskania ale na jedno auto się nie opłaca. http://allegro.pl/item1191814629_zestaw ... 11_el.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: karolw2 » czw sie 19, 2010 16:42

Z przodu z łatwością wymienisz. Wcisnąć czymkolwiek, ścisk stolarski, jakikolwiek ściskacz itp. czasem nawet tylko śrubokręt wystarczy do ściśnięcia tłoczka. A tył jak ci się chce możesz sobie skonstruować sam urządzenie do ściskania i wkręcania jednoczesnego tłoczka. Niedawno wymieniałem tył i przyrząd zrobiłem z kilku śrubek i dwóch płaskowników. Zrobienie przyrządu zajęło mi 2 h, a wymiana 45 min oba koła a robiłem to pierwszy raz. Wzorowałem się na tym przyrządzie gdzieś znaleziony na forum mam nadzieję że wynalazca nie będzie miał nic przeciwko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Boczkowski_D » śr sie 25, 2010 10:21

Czy jest jeszcze coś na co trzeba zwrócić uwagę? Jakie klucze są potrzebne do rozkręcenia zacisków i pewnie trzeba by skontrolować poziom płynu hamulcowego? Wymianę planuję na pierwszy weekend września więc jest jeszcze trochę czasu na zebranie informacji...



karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: karolw2 » śr sie 25, 2010 13:42

Przód pod zaślepkami masz nimbus 7 zazwyczaj nie ma w zestawach w castoramie za 10 zł kupisz a tył to klucz płaski 13 i 15 i to wszystko. No może jeszcze przyda się młotek i śrubokręt. :bigok:



Awatar użytkownika
mody1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: śr lut 24, 2010 00:19
Lokalizacja: Ruda Ślaska

Re: Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: mody1 » pt sie 27, 2010 00:08

karolw2 pisze:Przód pod zaślepkami masz nimbus 7 zazwyczaj nie ma w zestawach w castoramie za 10 zł kupisz a tył to klucz płaski 13 i 15 i to wszystko. No może jeszcze przyda się młotek i śrubokręt. :bigok:
Smar do klocków ,aby posmarować prowadzenie klocków i cienki śrubokręt, aby wyczyścić te prowadzenia
Z tym Imbusem 7mka może być ciężko, bo są zazwyczaj parzyste,co 2 numery 6 i 8



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: wesol » pt sie 27, 2010 07:08

pozadny imbus 7 w sklepie z dobrymi narzedziami np king tony czy stanley kosztuje 8 zl. Warto zakupic. Z tym sciskiem tez raczje nie bedzie rpoblemu bo mozna samemu zrobic- ja nawwet zrobilem ( wyspawalem) takie "Y" i zakladam na wolnoobrotowa wkretarke i wkrecam tloczek. W golfie tak jak w wiekszosci sa z gwintem prawym wiec spoko ale sa tez auta z zaciskami lewymi i tu trzeba miec taki ze sruba z lewym gwintem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

johan90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lis 03, 2010 16:39

Re: Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: johan90 » śr lis 03, 2010 17:09

chce wymienić klocki hamulcowe z przodu, prosiłbym o rade czy

http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-vw-g ... 15534.html" onclick="window.open(this.href);return false;

czy te klocki są odpowiednie i czy firma dobra



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości