Tak tak, auto z niemiecMarihuana Man pisze:Zależy też gdzie auto wcześniej jeździło... W gorącym klimacie np. Włochy zalecany jest właśnie minerał... Jeśli auto jest z niemiec to raczej żaden normalny serwis minerała do auta nie wleje...KamilW pisze:to nie jest prawda... sam tak kiedys zrobilem i po pol roku byly uszczelniacze do wymiany... bo wczesniej byl marny mineral...
Jaki olej do mk3 gti ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- juuzek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 530
- Rejestracja: czw paź 28, 2004 15:41
- Lokalizacja: Legnica (DL)
- Kontakt:
JEST->Jetta V, A4 B6 1.8T, BoraT V5, Golf Mk4, Audi A3 Ambiente, Lupo 1.4 16v,Audi A3 8L Ambition, mk2 Fire & Ice, mk2 1.6 GL, mk3 GTI Edition, mk2 1.3 Bistro, Jetta Mk1 1.1 <- BYŁO
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
fuks pisze:a co myslicie o tym oleju
o czym ty mowisz? wlasnie na goracy klimat trza stosowac oleje ysokiej jakosci a nie mineraly... a czemu nie ma sensu lac? Bo co? Panowie przy wyborze oleju najwazniejsze sa:Marihuana Man pisze:W gorącym klimacie np. Włochy zalecany jest właśnie minerał
- lepkosc
- liczba TBN
- odpornosc na scinanie
- stabilnosc temperaturowa
- ilosc popiolow
klasa jakosci jest oznaczeniem bardziej marketingowym... sam sie ostatnio zaglebilem w problem oleji i okazalo sie ze calosc jest bardziej skomplikowana niz sie wydaje...
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Najwyraźniej to ty nie wiesz o czym mówisz... Fabrycznie nowy samochód VW sprzedawany we Włoszech, Hiszpani Portugalii jest zalewany olejem 20W/50... Z kolei samochody eksportowane np do norwegii czy islandii są fabrycznie zalewane olejem 5W/30. Masz wątpliwości.. przejedź się do pierwszego lepszego serwisu VW i się zapytaj... Od kiedy to pojęcie sysntetyk czy minerał jest odzwierciedleniem jakości oleju. Istotne są parametry tych olejów i ich zdolność do ich zachowania w danych warunkach klimatycznych... zalej minerała w norwegii to będziesz miał silniku kisiel i żadna grzłka ci nie pomoże, zalej pełny syntetyk w Hiszpanii to będzesz co 50tys uszczelniacze wymieniał...KamilW pisze:o czym ty mowisz? wlasnie na goracy klimat trza stosowac oleje ysokiej jakosci a nie mineraly
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
To sobie zerknij na wskaznik stabilnosci temperaturowej mineralow i syntetykow... okresla on zmiane wlasciwosci smarnych pod wplywem temperatury... mineraly maja kolo 130 a syntetyki do 200...
wystarczy spojrzec na cene... gdyby mineraly i syntetyki byly tak samo dobre to by kosztowaly tyle samo.Marihuana Man pisze:Od kiedy to pojęcie sysntetyk czy minerał jest odzwierciedleniem jakości oleju
to prawda ale oba oleje to syntetyki a nie jeden mineral a drugi syntetyk...Marihuana Man pisze: Fabrycznie nowy samochód VW sprzedawany we Włoszech, Hiszpani Portugalii jest zalewany olejem 20W/50... Z kolei samochody eksportowane np do norwegii czy islandii są fabrycznie zalewane olejem 5W/30
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 300 gości