Chipbox czy chiptuning
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Chipbox czy chiptuning
Pytanie do wszystkich ktorzy maja w tym wzgledzie doswiadczenie. Wiem ze chiptuning (zmiana mapy wtrysku) jest lepsza od chipboxu - najczesciej robione jest to z hamownia przed i po, dopasowane do danego silnika (jego stanu). Jednak taki chiptuning kosztuje ok. 1200zl. Chipbox mozna kupic za 250-350zl. Wg opisu obie metody daja porownywalny wzrost mocy i momentu. Co przemawia za chiptuningiem cztery razy drozszym?
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 18:02 przez dziechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam!!!
Moj kumpel ma ten sam silnik co ty i powiem CI tyle ze wzioł chiptuning a argumenty sa takie.
Koles sie na ttym zna co to robi
Witam !!!
ustawia ci wszystkie parametry do twojego silnika tak zeby sie nie meczył
wiesz ze masz to zrobione dobrze.
minus to własnie ta cena....
ale dał mi sie przejechac to naprawde roznica spora ale zawsze jestes chudszy o 1200 zł
a co do tego box to nie słyszałem słyszałem ze mozesz to sam zamontowac wymieniasz tego kompa tylko i latasz no ale załozysz cos bedzie zle do twojego silnika i co zapłacisz 2000 za remont...
w sumie za bardzo sie na tym nie znam bo sie tym nie zajmuje ale miałem z tym doczynienia kilka razy.
Pozdrawiam MichI
Moj kumpel ma ten sam silnik co ty i powiem CI tyle ze wzioł chiptuning a argumenty sa takie.
Koles sie na ttym zna co to robi
Witam !!!
ustawia ci wszystkie parametry do twojego silnika tak zeby sie nie meczył
wiesz ze masz to zrobione dobrze.
minus to własnie ta cena....
ale dał mi sie przejechac to naprawde roznica spora ale zawsze jestes chudszy o 1200 zł
a co do tego box to nie słyszałem słyszałem ze mozesz to sam zamontowac wymieniasz tego kompa tylko i latasz no ale załozysz cos bedzie zle do twojego silnika i co zapłacisz 2000 za remont...
w sumie za bardzo sie na tym nie znam bo sie tym nie zajmuje ale miałem z tym doczynienia kilka razy.
Pozdrawiam MichI
- tengu1979
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 09:59
- Lokalizacja: Grays, Essex UK
- Kontakt:
No z tych dwóch to chip daje lepsze efekty, ale najlepsze jest przeprogramowanie kompa. Co prawda musisz oddać autko poważnej firmie, nie u jakiegoś Henia z Warsztatu (z pozdrowieniami dla wszystkich Heńków), no i jest jeszcze drożej ale idealnie można dobrać mapę do twojego stylu jazdy. Mój Gopher się akurat do tego nie nadaje ale Octavia mojego kumplo-prawiesąsiada śmiga aż miło.
Golf niestety nsprzedany. Witaj Anglio....
Niestety Życie to nie tylko GOLF :(
Niestety Życie to nie tylko GOLF :(
- tengu1979
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 09:59
- Lokalizacja: Grays, Essex UK
- Kontakt:
Taki wpinany moduł (ty to nazywasz chipboxem) nie daje 30KM. Chyba że jakiś VTG,Vtech, KW systems itp. ale takie z allegro na pewno nie. Tak z 10 max. A to co ja nazywam chiptuningiem to takie wlutowywanie chipa z juz wgranym progsem i to kosztuje ok 1200zł z hamownią (no chyba że u ciebie jest inaczej) a ja tu mówię o przeprogramowaniu seryjnego komputra przez złącze. I tokosztuje do ok 1600 z hamownią (ceny z filmy Protector Tuning Wejherowo). I one mogą dać tyle a nawet więcej
Golf niestety nsprzedany. Witaj Anglio....
Niestety Życie to nie tylko GOLF :(
Niestety Życie to nie tylko GOLF :(
- VW krzychu
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Kup, zamontuj "chipa" za 250zł i zmierz efekty. Box oszukuje tylko sygnały dochodzące do ECU, a on i tak pracuje wudług dotychczasowych map jakie ma w pamięci. Dasz więcej paliwa, a ciśnienie doładowania i inne parametry pozostaną bez zmian.
Efekt: trochę koni więcej a z pewnością więcej dymu za autem.
Efekt: trochę koni więcej a z pewnością więcej dymu za autem.
DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Ok, dzieki, zadzwonie i sprawdze:)
Tengu - zmiana chipa czy przeprogramowanie seryjnego kompa to to samo! Chip ktory jest wlutowny (lub wsadzony w podstwke) to pamiec EPROM z nowymi danymi jak mapa wtrysku, regulacja cisnienia doladowanie itd. To w starszych samochodach. Nowe maja pamiec EEPROM lub FLASH ktora mozna przeprogramowac przez zlacze. Pamieci EPROM nie mozna przeprogramowac. tak czy inaczej w obu przypadkach otzrymujemy dokladnie to samo - komputer z nowymi danymi dla silnika.
Jezeli chodzi o chipbox - myslalem o czyms takim:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101222112
Tengu - zmiana chipa czy przeprogramowanie seryjnego kompa to to samo! Chip ktory jest wlutowny (lub wsadzony w podstwke) to pamiec EPROM z nowymi danymi jak mapa wtrysku, regulacja cisnienia doladowanie itd. To w starszych samochodach. Nowe maja pamiec EEPROM lub FLASH ktora mozna przeprogramowac przez zlacze. Pamieci EPROM nie mozna przeprogramowac. tak czy inaczej w obu przypadkach otzrymujemy dokladnie to samo - komputer z nowymi danymi dla silnika.
Jezeli chodzi o chipbox - myslalem o czyms takim:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101222112
Box o którym piszesz to nic innego jak jeden lub dwa oporniki o wartości ok.5pln. no dochodzi jeszcze wartość wtyczek ale wydaje mi się że za 250pln. zrobisz 100 takich boxów. Schemat połączeń i wartość elementów znajdziesz bez problemu w necie.dziechu pisze:Ok, dzieki, zadzwonie i sprawdze:)
Tengu - zmiana chipa czy przeprogramowanie seryjnego kompa to to samo! Chip ktory jest wlutowny (lub wsadzony w podstwke) to pamiec EPROM z nowymi danymi jak mapa wtrysku, regulacja cisnienia doladowanie itd. To w starszych samochodach. Nowe maja pamiec EEPROM lub FLASH ktora mozna przeprogramowac przez zlacze. Pamieci EPROM nie mozna przeprogramowac. tak czy inaczej w obu przypadkach otzrymujemy dokladnie to samo - komputer z nowymi danymi dla silnika.
Jezeli chodzi o chipbox - myslalem o czyms takim:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101222112
Kurcze może sam się wezmę za produkcję jak są jeszcze naiwni?
Sorry...
- VW krzychu
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Tak... oczywiście
Chip dał Ci 30% przyrostu mocy + BOX co daje 25% mocy to razem będziesz miał z 55% przyrostu mocy ! ! !
Chip dał Ci 30% przyrostu mocy + BOX co daje 25% mocy to razem będziesz miał z 55% przyrostu mocy ! ! !
DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
cos o wpinanych boxach super firmy za super kase, kupiony w ASO: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=32582 - zobaczcie wykres z przyrostami na drugiej stronie całe 3,5 KM i 3 NM - rakieta
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Do mojego gofra wgrał nowy soft Sebastian z Łodzi[UySy]. Atko śmiga aż miło od ponad roku na sofcie i jest miodzio. Boxy często źle się kończą więc odradzam. Kolesiowi w Ibizie TDI wysrało suszarkę a to boli. Spoko koleś i spoko cene dogadasz. Przed zabiegiem zrobi ci diagnozę silnika podczas jazdy i doradzi co wgrać. Polecam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości