obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2649
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: matisim » czw sie 19, 2010 20:57

witam. ostatnio podczas dość mocnej ulewy szyby w golfiku zaczęły mi strasznie parować. zaraz pomyślałem że filtr do wymiany, tak zrobiłem kupiłem nowy i przy wymianie zauważyłem że mam klapke od obiegu wew. i zew. problemu by nie było ale klima mi nie działa jak narazie a przy włączeniu dmuchawy na obiegu wewn. mało co daje :hmm:

i mam dwa pytania.
- kiedy sie otwiera ten obieg? gdy włącze klime?
- i gdzie idą kable do silniczka od tej klapki? chciałbym narazie je odłączyć żeby m,i nie zamykało tej klapki bo coraz częsciej pada i jeździć nie idzie...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: Qto » czw sie 19, 2010 21:42

Luknij ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144660" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2649
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: matisim » czw sie 19, 2010 22:25

czytałem już kiedyś :) i dlatego wymniłem filtr w pierwszej kolejności. ale nie mam climatronika tylko manual i tylko muszę tą klapkę jakoś zostawić otwartą i będe wiedział czy coś sie poprawi czy szukać dalej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: Paweł Marek » czw sie 19, 2010 22:38

klapka jest zasilana siłownikiem podciśnieniowym, wężyk do niego wchodzi do kabiny od strony silnika między rurkami nagrzewnicy, sterowany jest elektrozaworem. Klapka sie zamyka jak naciśniesz MAX, przy NORM pozostaje obieg otwarty z zewnątrz. No to zassaj powietrze rurką tą co wchodzi koło nagrzewnicy klapa się powinna otworzyć odczep rurkę i tak zostaw.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: Lukasz_mk2 » pt sie 20, 2010 11:14

Paweł Marek, a jak włączę przycisk MAX przy wyłączonej klimie to też obieg się zamknie, czy to tylko z klimą działa.( Też u siebie posiadam klimę manualną - działającą). Brakuje mi czasem obiegu wew. - nie wiedziałem jak się go uruchamia :grrr:


Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: miś fazi » pt sie 20, 2010 11:25

tu jest problem , bo są klimy manualne w których po naciśnięciu klawisza obiegu zamkniętego uruchamia się jednocześnie klima , i to był błąd konstruktorów , ale to występowało w starszych modelach aut , teraz klawisz z zakręconą strzałką niezależnie otwiera i zamyka obieg zamknięty , ale jeśli masz starszy model to można wszystko to przerobić , wystarczy niewielka modyfikacja kabli przy włączniku zespolonym klimy i obiegu zamkniętego



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: Lukasz_mk2 » pt sie 20, 2010 11:55

mam auto z '93 roku więc pewnie stary model klimy, a dużo jest do przerobienia??


Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: miś fazi » pt sie 20, 2010 12:37

trzeba tylko wypiąć jeden kabel , za godzinke Ci napisze który , bo muszę luknąć na schemat bo nie pamiętam



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: Lukasz_mk2 » pt sie 20, 2010 12:51

będę wdzięczny


Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: miś fazi » pt sie 20, 2010 12:54

ObrazekObrazek


niestety , u Ciebie konieczna jest ingerencja w wyłącznik który masz , albo co lepsze kupno innego
na lewej fotce masz rozkład styków w nowej wersji ( klawisz z symbolem zakręconej strzałki ) po prawej stary typ z napisem NORM i MAX styki są inaczej skonstruowane



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: Lukasz_mk2 » pt sie 20, 2010 13:06

no nic to sobie chyba odpuszczę.

aha, ale czy to znaczy że nie ma możliwości włączenia obiegu zamkniętego w mojej wersji auta ('93 klima manual)


Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: miś fazi » pt sie 20, 2010 18:52

oczywiście że jest możliwość



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: Lukasz_mk2 » pt sie 20, 2010 19:06

a w jaki sposób?? w tej chwili po wciśnięciu MAX włącza się klima :grrr:

kupno takiego przycisku rozwiązuje cały problem?? I czy w ogóle nie potrzebował bym do tego jeszcze wtyczki która w niego wchodzi, bo pewnie u mnie jest inna? http://moto.allegro.pl/item1180346103_v ... 0_pln.html


Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

obieg zewnętrzny/wewnętrzny przy klimatyzacji -problem.

Post autor: miś fazi » pt sie 20, 2010 19:26

kupno takiego wyłącznika rozwiązuje Twój problem w takim zakresie że będziesz mógł włączać sobie niezależnie i klimę i obieg zamknięty , teraz masz tak że jak włączysz obieg zamknięty automatycznie zaczyna pracować kompresor , jeśli wydaje Ci się że wtyczka Twojego wyłącznika jest inna , to trzeba załatwić wyłącznik z kostką i przełożyć kabelki z Twojej do nowej i po problemie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości