Remont silnika 1.6 TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

TDMICHAL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 25, 2004 00:36
Lokalizacja: Polska Łódź

Remont silnika 1.6 TD

Post autor: TDMICHAL » wt sty 18, 2005 20:30

Jestem ciekawy co wchodzi w skład (oczywiście części wymienne itd) generalki silnika TD. No i ile to może kosztować.
Acha jeszcze jedno jak mam teraz z założenia 70KM to jak dożucę intercooler to będe miał 80KM-ów.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt sty 18, 2005 23:21

Teoretycznie będzie miał te 80 KM po założeniu!
Mój znajomy robi generalki 1.6 Diesla za 2.000 PLN!
W tym jest robocizna i części (m.in. pierścienie, tłoki, głowica, wał, itd...) - to zalezy co jest padnięte (czy wszystko czy np. wał jest w świetnym stanie)
Nie wiadomo jak tam pompa w środku.
No i te 2.000 to koszt bez turbo!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

greg

Post autor: greg » śr sty 19, 2005 09:54

co rozumiesz jako generalkę: wymiana pierścieni, szlifowanie kanałów, wymiana uszczelniaczy czy też wymiana tłoków+szlifowanie lub tulejowanie bloku silnika, wymiana panewek na wale, bo każda taka robota to inne koszty. przede wszystkim to pomierz każdy cylinder czy wymaga generalnego remontu, obejrzyj panewki na wale korbowym, a głowicę zróbkompletnie czyli zawory+gniazda+uszczelniacze. Ja przy małym zużyciu gładzi cylindrów wymieniłem tylko pierścionki. A co do intercoolera to na pewno nie uzyskasz 80KM bo dodatkowo inna dawka pompy+ inna turbina wydajniesza musi być



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr sty 19, 2005 11:16

Co ty gadasz. W dieslu Mk II były jedna turbina. I na jej podstawie uzyskiwano 70, 80 lub 85 KM!
To ni Mk III.
Ale to prawda z intercooletem wiąze się regulacja pompy, wtryskiwaczy - to prawda.

Pisałem Ci - wymiana tłoków, pierścieni, głowica (zawory, gniazda, uszczelniacze).
Kasa obejmuje regulacje pompy - bez wymiany podzespołów.


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » śr sty 19, 2005 11:31

Michael, są jednak 3 rodzaje :) jedna - 62KM silnik 1V ten ekologiczny, dróga to standardowe GTD a trzecia to intercooler a rózni sie ze jest chłodzona dodadtkowo....


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr sty 19, 2005 11:33

Standardowe GTD dobra.
A co z TD?


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » śr sty 19, 2005 12:33

TD to miałem na mysli ten 1V silnik, miałem niedawno owego, a i z kazdym po kolei sie spotkałem :)


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr sty 19, 2005 12:36

Spoko dziekiza wyjaśnienie.
Ja byłm przekonany ż eturbo jest to samo a zmienia sie pompa, wtryski, natrysk oleju, itd...

A czym jest chłodzona turbina w tym trzecim przypadku? Płyn chłodniczy?


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr sty 19, 2005 13:34

Michael G60 pisze:Spoko dziekiza wyjaśnienie.
Ja byłm przekonany ż eturbo jest to samo a zmienia sie pompa, wtryski, natrysk oleju, itd...

A czym jest chłodzona turbina w tym trzecim przypadku? Płyn chłodniczy?
Ja mam 1V ,i porównywałem z GTD szwagra.Różnica w turbie jest (niestety dla mnie).W moim samochodzie jest wizualnie mniejsza.
Może jest to spowodowane rokiem produkcji mój 90/91 tamten 87/88
W 80ps jest napewno inna (chłodzenie wodą).
Nawiasem mówiąc też słyszałem że w MK2 były 3 rodzaje turbo.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 19, 2005 17:06

byly byly inne turbiny
w 1V masz turbine ktora daje 0.4b
w pozostalych 0.8b a ostatnia jest chlodzona woda
pierwszy raz slysze ze wymaga sie reglacji pompy jak zakladasz inter po co to jest w jakim celu trzeba regulowac pompe???



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr sty 19, 2005 20:19

Aby uzyskać więcej mocy!!!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 19, 2005 20:33

moj dziadek zakladal do 1.6td bez zadnego zwiekszania dawki i innych popierdolek zeby uzyskac 80km a roznica jest z interkiem i bez
mozliwe ze dla wycisniecia jeszcze wiecej mocy niz te 80km trzeba zwiekszyc dawke i kat wyprzedzenia
ale zwiekszajac dawke paliwa trzeba rozbierac pompe zle poskladasz i pupa 500zl w plecy odrazu
o to chodzi?



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » czw sty 20, 2005 17:48

Krzylu pisze:moj dziadek zakladal do 1.6td bez zadnego zwiekszania dawki i innych popierdolek zeby uzyskac 80km a roznica jest z interkiem i bez
mozliwe ze dla wycisniecia jeszcze wiecej mocy niz te 80km trzeba zwiekszyc dawke i kat wyprzedzenia
ale zwiekszajac dawke paliwa trzeba rozbierac pompe zle poskladasz i pupa 500zl w plecy odrazu
o to chodzi?
Dlaczego chcesz rozbierać pompę? Do wszystkiego jest dostęp z zewnątrz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości