Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
sprawdz czy przestawia kat wtrysku w 04BS
u mnie jest podobnie ale na zimnym i coś jest nie tak z pompą, zawór do przetawiania kata wtrysku.
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Też zaczynam moje problemy drgawkowe kojarzyć z zaślepionym EGR...! Z tym, że wcześniej były - padło na dwumas. Został wymieniony.sadlaczek pisze:w moim przypadku drgawki pojawiły się po wyeliminowaniu zaworu EGR
I teraz pytanie:
- czy korzystniej mieć zaślepiony EGR, czy go uruchomi spowrotem?
Czy faktycznie jego zalepienie może mieć wpływ na sporadyczne drgania na wolnych obrotach?
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
- cashtetzky
- semper fidelis
- Posty: 168
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
- Kontakt:
Re:
ja też bym to obstawiał. ostatnio zauważyłem, że silnik drga w 2 przypadkach:Sztomel pisze:sprawdźcie też działanie czujnika pedału sprzęgła, u mnie silnik ALH zaczął drgać przy hamowaniu, nie było żadnego błędu ale przy sprawdzaniu w grupie 01 Engine, 006 2 pole wskazań - czujnik pedału sprzęgła - Pierwsze zero wcale się nie zmieniało - dopiero po naprawie czujnika silnik zaczął normalnie zwalniać - bez drgawek (po każdym naciśnięciu pedału sprzęgła przełączało już normalnie z zera na jedynkę).
- przy hamowaniu do 0 (światła, skrzyżowania)
- zaraz pod odpaleniu na zimnym silniku + nierówna praca (choć słyszałem, że każdy TDI musi mieć chwilę na przebudzenie)
We wrześniu lecę do mechaniora na wymianę sprzęgła (bo już się kończy powoli) + zaspawanie nowej plecionki za kolektorem. Wspomnę mu o takiej ewentualności, może pomoże.
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Ja też miałem drgawki i wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i działa nie ma żadnych drgawek może sprawdzisz to?
- cashtetzky
- semper fidelis
- Posty: 168
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
- Kontakt:
Re: Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
To też wezmę pod uwagę. Dzięki!A_X_E pisze:Ja też miałem drgawki i wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i działa nie ma żadnych drgawek może sprawdzisz to?
edit:
Chodzi o coś takiego - http://allegro.pl/item1175175235_regula ... haran.html ?
Można prosić o numer z ETKI dla AHF'a? Z góry dzięki!
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Witam
U siebie też zaobserwowałem podobne drganie silnika ( na zimnym i ciepłym) i nie wiele myśląc pojechałem do serwisu.
W serwisie znają problem ale do końca nie chcieli powiedzieć, jednak po chwili luźnej rozmowy powiedzieli ze w pompowtryskiwaczach siadają jakieś uszczelniacze i to już tak jest. Trzeba z tym jeździć praktycznie do wystąpienia poważniejszych objawów, typu przerywanie silnika podczas przyśpieszania lub poważniejsze problemy z zapalanie. Nie mam pojęcia czy można wymienić same uszczelniacze ale przy koszcie nowego wtrysku rzędu 900 zł to rozbieranie tych rzeczy raczej się nie opłaca ( moja opinia).
Pozdrawiam
U siebie też zaobserwowałem podobne drganie silnika ( na zimnym i ciepłym) i nie wiele myśląc pojechałem do serwisu.
W serwisie znają problem ale do końca nie chcieli powiedzieć, jednak po chwili luźnej rozmowy powiedzieli ze w pompowtryskiwaczach siadają jakieś uszczelniacze i to już tak jest. Trzeba z tym jeździć praktycznie do wystąpienia poważniejszych objawów, typu przerywanie silnika podczas przyśpieszania lub poważniejsze problemy z zapalanie. Nie mam pojęcia czy można wymienić same uszczelniacze ale przy koszcie nowego wtrysku rzędu 900 zł to rozbieranie tych rzeczy raczej się nie opłaca ( moja opinia).
Pozdrawiam
1.9 TDI PD AXR 101KM
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Witam wszystkich ;]
Też jestem posiadaczem PD'eka ATD 101KM i mam ten sam problem od dłuższego czasu. U mnie te drgawki zaczeły się po wymianie kompletu dwumasy sprzęgła i łożyska (dwumas nowy razem ze sprzęgłem SACHS'a i łożysko SKF). Nie od razu to sie pojawiło, ale z czasem bylo coraz wyraźniej czuć. I jak czytałem wasze wypowiedzi, to praktycznie każdy problem ten sam, na zimnym jest ok, jak sie pojezdzi i rozgrzeje telepie na wolnych obrotach. Sprawdzałem już różne style jazdy, na emeryta czyli ok 1800obr/min i czasem nawet 1500! Drgania występowały wtedy i co gorsza najsilniejsze! Popier... styl jazdy, silnik jakos ciężko chodził po takiej jeździe, ale o dziwo drgania były mniejsze niż przy spokojnej jeździe. No i wreszcie ciągnąłem go przez dłuższy czas na każdym biegu do ok. 4500obr, bez gwatłownego przyspieszania i hamowania, tylko równo na każdym biegu. Wtedy drgania były najmniejsze! Na początku sądziłem, że ktoraś poduszka się wybiła, bo długo jeździłem z rozpier... dwumasem. DO tego jeszcze mam jakieś dziwne chrobotanie na wolnych obrotach, postaram się to uwiecznić na filmie i wstawię tu link, mam nadzieję, że to bedzie słychać, może ktoś już się spotkał z takim czymś.
Też jestem posiadaczem PD'eka ATD 101KM i mam ten sam problem od dłuższego czasu. U mnie te drgawki zaczeły się po wymianie kompletu dwumasy sprzęgła i łożyska (dwumas nowy razem ze sprzęgłem SACHS'a i łożysko SKF). Nie od razu to sie pojawiło, ale z czasem bylo coraz wyraźniej czuć. I jak czytałem wasze wypowiedzi, to praktycznie każdy problem ten sam, na zimnym jest ok, jak sie pojezdzi i rozgrzeje telepie na wolnych obrotach. Sprawdzałem już różne style jazdy, na emeryta czyli ok 1800obr/min i czasem nawet 1500! Drgania występowały wtedy i co gorsza najsilniejsze! Popier... styl jazdy, silnik jakos ciężko chodził po takiej jeździe, ale o dziwo drgania były mniejsze niż przy spokojnej jeździe. No i wreszcie ciągnąłem go przez dłuższy czas na każdym biegu do ok. 4500obr, bez gwatłownego przyspieszania i hamowania, tylko równo na każdym biegu. Wtedy drgania były najmniejsze! Na początku sądziłem, że ktoraś poduszka się wybiła, bo długo jeździłem z rozpier... dwumasem. DO tego jeszcze mam jakieś dziwne chrobotanie na wolnych obrotach, postaram się to uwiecznić na filmie i wstawię tu link, mam nadzieję, że to bedzie słychać, może ktoś już się spotkał z takim czymś.
Diesel Power!!! :D
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Do mechaniora do poprawkiWitam wszystkich ;
... Popier... styl jazdy...
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
ja u siebie zmniejszylem dawke paliwka i jak narazie drgawki ustapily w kazdej postaci
Re: Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Odnośnie tych drgawek, nikt nie pisał że to może być tłumik drgań koła pasowego przy wale napędowym .Właśnie zauważyłem że jak włączę klimatyzacje to drgawki ustępują (ponieważ jest obciążenie na pasek ) może to tłumik drgań koła pasowego.Czytałem że dużo osób tak ma że jak włączy klime to drgawki ustępują.Ciekawi mnie że nikt sobie z tym problemem nie może sobie poradzić.Zauważyłem że napinacz paska się trzęsie drga , znalazłem filmy " onclick="window.open(this.href);return false; " onclick="window.open(this.href);return false; sprzęgło alternatora sprawdzałem jest w porządku.WŁAŚNIE TAK SIĘ ZACHOWUJE NAPINACZ W MOIM SILNIKU JAK NA TYCH FILMIKACH ,Łatwo zmienić samemu koło pasowe ?
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Pisałem o kole pasowym w innym poście. U mnie też napinacz paska wieloklinowego trzęsie się jak szalony i też biorę to pod uwagę. I tak jak piszesz lalapo po załączeniu klimy drgania znikają. Przymierzam się do wymiany tego koła, a po zdjęciu paska wieloklinowego myślę, że nie będzie problemu z wymianą, dostęp od spodu jest dość dobry. Nie wiem jaka jest trwałość tego koła pasowego, ale myślę, że po 190tys (taki mam przebieg) ma prawo się zużyć. I mam tylko nadzieję, że to pomoże mojemu PDekowi.
Diesel Power!!! :D
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Sprawdziłem , drgawki nie są przez koło pasowe , ponieważ odpaliłem bez paska i drgawki dalej były.
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
lalapo,
to, że odpaliłeś bez paska nie wyklucza koła pasowego, jeżeli jest nie obciążone może wibrować. Włączona klima utrzymuje większe i stałe napięcie paska co może niwelować drganie koła. Jeżeli masz możliwość zapal bez koła, lub załóż na testy inne sprawdzone. Bicie może być niezauważalne gołym okiem.
to, że odpaliłeś bez paska nie wyklucza koła pasowego, jeżeli jest nie obciążone może wibrować. Włączona klima utrzymuje większe i stałe napięcie paska co może niwelować drganie koła. Jeżeli masz możliwość zapal bez koła, lub załóż na testy inne sprawdzone. Bicie może być niezauważalne gołym okiem.
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!
Nie rozumiem tego silnika :/ Przyszla jesien temp w granicach zera i drgawek nie ma, silnik pracuje rowno bez zadnego bujania. Teraz to juz nie wiem co mam wkoncu sprawdzic czy wymienic?!?!?!
Diesel Power!!! :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 128 gości