MK4 AHF Problem z utrzymaniem obrotów po odpaleniu ciepłego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kcolraw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 12, 2010 08:15

MK4 AHF Problem z utrzymaniem obrotów po odpaleniu ciepłego

Post autor: Kcolraw » czw sie 19, 2010 07:35

Witam wszystkich Forumowiczów!
To mój pierwszy post na tym forum. Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Mk4 110 AHF rocznik '99. Dotychczas, po wymianie rozrządu, kilku elementów zawieszenia, opon, oleju, filtrów itd, wszystko pracowało w miarę poprawnie. Od paru dni jednak mam problem przy odpalaniu nagrzanego silnika: silnik startuje od razu ale obroty są bardzo niskie, ledwo kręci, nie reaguje na pedał gazu; po dwóch, trzech takich próbach odpala bez problemu, wchodzi na obroty i ładnie trzyma, żadnych wahnięć obrotów. Dodam, że wcześniej był problem z odpaleniem również na zimnym silniku (niskie, falujące obroty) więc dokładnie wyczyściłem EGR i kolektor ssący i problem zniknął. No ale teraz ciężko odpala na rozgrzanym. Oczywiście wiem, że dobrze by zrobić diagnostykę, ale może ktoś z Was ma jakiąś teorię na ten temat.
Z góry dzięki za porady.
MW



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

MK4 AHF Problem z utrzymaniem obrotów po odpaleniu ciepłego

Post autor: Sztomel » czw sie 19, 2010 08:34

Na Twoim miejscu, pomimo, że czyściłeś EGR to jeszcze raz sprawdziłbym pozycję klapy gaszącej we wlocie obudowy zaworu EGR. Weź szczypce i zdejmij wąż powietrza doładowanego z obudowy EGR i odpalaj tak ciepły silnik - będzie przynajmniej widać jak ustawia się klapa gasząca. Jeśli z nią będzie wszystko OK to podpinaj Vaga.


Obrazek

Kcolraw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 12, 2010 08:15

MK4 AHF Problem z utrzymaniem obrotów po odpaleniu ciepłego

Post autor: Kcolraw » czw sie 19, 2010 11:01

Dzięki za poradę! Dam znać jak sprawdzę.
Pozdrawiam,
MW



Kcolraw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 12, 2010 08:15

MK4 AHF Problem z utrzymaniem obrotów po odpaleniu ciepłego

Post autor: Kcolraw » pt sie 20, 2010 07:08

Witam ponownie,
Sztomel, to był strzał w 10. Rzeczywiście powodem problemów była przymknięta klapa gasząca przy odpalaniu silnika. W sumie to sam nagrzebałem: w zaworze N239 wymieniłem uszczelkę z gąbki (pod tym kapturkiem z napisem made in USA), stara się rozsypała, zrobilem więc sam nową i chyba trochę za grubą. Podciśnienie nie miało jak ujść i przez pewien czas po zgaszeniu silnika trzymało klapę przymkniętą. Teraz założyłem trochę cieńszą i jest ok. Ale i tak pewnie wymienię N239 na nowy. Dla pewności.
Dzięki za poradę,
Pozdrawiam,
MW



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości