Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: EnJoy » śr sie 18, 2010 20:08

aiv, do AJM w sumie też powinien.. ale tego Ci nie powiem, bo nie wiem;] jak będę miał chwilę to sprawdzę w etce. Kpl wychodzi około 2200zł (LUK)



Awatar użytkownika
flander
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt mar 05, 2010 20:39
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: flander » śr sie 18, 2010 21:00

komplet z sharana zniesie "wysoki" moment obrotowy od dołu ? bo na tym mi zależy



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » śr sie 18, 2010 21:12

Tzn, jak wysoki byłby wysoki? Ja mam 350Nm przy 1800obr i jest to wartość uważam, że przyzwoita. :hmm: Big turbo mają z kolei wszystko o 500 obr. w prawo przesunięte. Moment powinien być płaski w jak najszerszym zakresie obr. :bigok:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: evolution » śr sie 18, 2010 21:44

Ral1n, dokladnie tak jak mowisz duzy moment dobrze masuje plec ale niekoniecznie powoduje duzy progres


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
flander
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt mar 05, 2010 20:39
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: flander » śr sie 18, 2010 21:46

chodzi o turbo GT2256v :hmm: - bynajmniej taki jest plan :hmm: i chciałbym, aby przy ok 2000 obr na twarzy powoli pojawiał się uśmiech :D dlatego jak źle myślę to mnie poprawiajcie



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » śr sie 18, 2010 21:56

Ja nie jeździłem setupem na Big turbo - ale z tego co zasłyszałem i widzę po wykresach to tam jest prawie jak w benzynie - "masuje" przy górze. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
evolution,Ral1n, dokladnie tak jak mowisz duzy moment dobrze masuje plec ale niekoniecznie powoduje duzy progres
:hmm: :hmm: :pub:

P.S. Przy GT22 jeszcze wydech będziesz musiał zrobić. :food:

Ja tam się co prawda nie znam, ale również miałem w planach GT2256. Doszedłem do wniosku, iż użyteczność TDI PD na zmodyfikowanym ARLu jest znacznie większa. Szczególnie zaobserwować można to w jeździe miejskiej, gdzie wstawanie turbo z niskich obrotów jest "pożądane". Odnosząc się do dużych turbin - nie każdy tuner potrafi napisać soft, żeby te 300Nm było przy 2000obr. Jest większy lag. Wydaje mi się, że to ARL+ będzie zdecydowanie najlepiej masował plecy z dołu. :pub: :pub:
Ostatnio zmieniony śr sie 18, 2010 22:03 przez Ral1n, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
flander
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt mar 05, 2010 20:39
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: flander » śr sie 18, 2010 22:01

to czyli tak na szybko w głowie: turbina, kolektor, IC, sprzęgło kompletne, wydech, strojenie...

o czymś zapomniałem ?



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » śr sie 18, 2010 22:06

Wszystko. :okej: Acha, według mojej opinii rozrząd dobrze jest zrobić. :hmm:



Awatar użytkownika
flander
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt mar 05, 2010 20:39
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: flander » śr sie 18, 2010 22:14

a jeszcze się zapytam z ciekawości , jak dobrze rozumują Ral1n Ty masz zmodyfikowaną turbinę od ARLa, ile na niej osiągnąłeś ? :bajer: :D



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » śr sie 18, 2010 22:25

Nie, ja mam serię ASZ tak jak Ty. :hmm: :hmm: Natomiast pytałem Witka i Pawła (MR Motors) co by mi polecili docelowo i najkorzystniej cenowo to jest turbo od ARL i FMIC z Ibizy BPX.

Montaż z kolei turbo CAHA/BRD lub GT2256 wiąże się z większą rzeźbą. Poza tym szkoda mi jednostki napędowej na większe turbo. :pub:

EDIT: Pisząc zmodyfikowaną - miałem na myśli ARL po programie, sorry. :jezor:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Awatar użytkownika
flander
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt mar 05, 2010 20:39
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: flander » śr sie 18, 2010 22:33

luzik, ja również robię rozpoznanie i wiem mniej więcej już jakie turbo, ile sprzęgło wytrzyma itp :D



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: Ral1n » śr sie 18, 2010 22:40

Wracając do tematu pierwotnego poświęconemu sprzęgłu, chciałbym się zapytać, czy Radzikowski wszystko co robi to działa zerojedynkowo? Bo może byłaby to jakaś alternatywa obok Sharana? :food:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: wesol » czw sie 19, 2010 07:06

napewno sa zamienniki jednomasowe nie tyle ze w valeo ale tez np w quintonie. Jedyny problem w tym ze nie koniecznie musi wytrzymywac wiecej niutonow jak taki sachsa dwumas kompletny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Sprzęgło w ASZ - ile wytrzymuje

Post autor: xander_88 » pn sie 23, 2010 01:14

flander pisze:ile wytrzymuje sprzęgło w ASZ

pytasz o nowe czy to ktore siedzi u Cibie :) ? bo jak ile przeniesie Twoje obecne to chyba nikt Ci sensownie nie odpowie ;)
flander pisze:komplet z sharana zniesie "wysoki" moment obrotowy od dołu ? bo na tym mi zależy
Kolega z forum Ponior zamontowal to sprzeglo u siebie i jeszcze na turbinie z ARL;a zarzyczyl sobie but juz z samego dolu ... z tego co wiem lata do tej pory ale ponoc ciezko bylo ruszyc na 16" w zime ;)
Ral1n pisze:Ja nie jeździłem setupem na Big turbo - ale z tego co zasłyszałem
:crazy: ... Jezdzilem ibiza na tym turbo i mialem takie samo zdanie jak Ty . Po pol roku przejzalem na oczy ze tamto auto bylo projektem bardzo budrzetowym ;) jesli wszystko sie odpowiednio zrobi i odda sie auto w "dobre rece" ktore beda wiedzialy co i gdzie polechtac to :
flander pisze:przy ok 2000 obr na twarzy powoli pojawiał się uśmiech
gwarantowany ;) . Jednak jesli ktos lata wiecej po miescie i zadowala go 19X koni to chyba nie ma sensu (moim zdaniem).
flander, jak myslisz nad gt22 to myslisz o 2XX i 4XX .. ja powiem Ci tak jak chcesz zeby to jezdzilo bez stresu ze cos zaraz sie wys... a to trzeba dolozyc troche do tego , niestety ...
Wedlug mnie jak juz ponad 200 to blizej 250 ;) a ze ASZ'ty troszke przebiegu juz maja zazwyczaj 200k + czyli jak ma wyjsc moc i ma byc dobrze to na wjazd remont glowy (uszczelniacze,prowadnice,popychacze,zawory) pozniej polerka kanalow dolotowych i obrobka wydechowych + oczywiscie nowa uszczelka pod glowe ( bardzo czesto jest placz ze gt22 tak dmuchnelo ze wywialo uszczelke). O reszczcie napisaliscie wyzej ... mozna tez podlac metanolem ;).
Ral1n pisze:Wracając do tematu pierwotnego poświęconemu sprzęgłu, chciałbym się zapytać, czy Radzikowski wszystko co robi to działa zerojedynkowo? Bo może byłaby to jakaś alternatywa obok Sharana? :food:
Robi takie tarcze ... sa tez gotowce (sachs performance) jesli Twoj zamach daje rade ... wszystkie te 3 rodzaje ( z tym jednomasem od evo) trzymaja ponoc do 450-460Nm ... Widzialem wykresy z tarczami od radzika ze bylo pod 500 momentu ale nie wiem co tam za 2-masy siedzialy ...
(PS: Evo kiedys pisales ze sprzeglo z BRD , cos tam z katem nachylenia czegos ... jest mocniejsze niz to od ASZ,BTB sharana, ono by nie podeszlo do ASZ/ARL-a ? )
Ral1n pisze:najkorzystniej cenowo to jest turbo od ARL i FMIC z Ibizy BPX.
I tak jest jesli chce sie do 200ps. tylko icka z cupry ciezko wychaczyc :crazy:
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości