[mkII] gaznik Pierburg 2EE Ecotronic
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jestes pewien? Bylem juz tak zdesperowany, ze pojechalem do ASO /koszt diagnozy-56 zl!!/ i tam stwierdzili, ze to nastawnik przeslony powietrza, czyli to, co na fotce ma nr 1. I to wlasnie jest silnik krokowy pomimo ze nazywa sie "nastawnik przeslony powietrza" i to ma kod 1232. A to o czym piszesz ma kod 2231.szorka pisze:odpowiedz jest prosta 1232 to ta wielka grucha po prawej stronie z dwoma zaworami i węzykami-tzw"silnik krokowy" wiem, wiem nie nazywa się to silnik krokowy tylko nastawnik przepustnicy czy jakoś tak.
Ten element nr.2 na foto to elektro- zawór przewietrzania komory pływakowej. Niema wpływu na pracę silnika.
Ps .Zwróć uwagę jeszcze na przewód podciśniniowy w kolektorze ssącym,
pod gażnikiem i podstawą gumową .Znajduje się on od strony kabiny i idzie do pochłaniacza z węglem aktywnym( potrafi się dziurawić i gażnik głupieje)
Tak normalnie to go niewidać ,trzeba sięgnąc ręką.
Ps .Zwróć uwagę jeszcze na przewód podciśniniowy w kolektorze ssącym,
pod gażnikiem i podstawą gumową .Znajduje się on od strony kabiny i idzie do pochłaniacza z węglem aktywnym( potrafi się dziurawić i gażnik głupieje)
Tak normalnie to go niewidać ,trzeba sięgnąc ręką.
Ostatnio zmieniony wt sty 18, 2005 23:43 przez abc, łącznie zmieniany 1 raz.
nie jestem pewny... Sprawdza sie to za pomoca komputera i kodami blsykowymi?? Jesli tak, to wszystko (oprocz 1232) jst ok.MAREK 74 pisze:działa ci nastawnik przepustnicy?
działa ci przepustnica ssania?
potrafisz to sprawdzić?
Poza tym, ssanie dziala /chyba/ prawidlowo ale nie wiem jak sprawdzic nastawnik przepstnicy.
"niestety" wszystkie przewody gumowe mam ok... ale dzieki za rade.abc pisze:Ten element nr.2 na foto to elektro- zawór przewietrzania komory pływakowej. Niema wpływu na pracę silnika.
Ps .Zwróć uwagę jeszcze na przewód podciśniniowy w kolektorze ssącym,
pod gażnikiem i podstawą gumową .Znajduje się on od strony kabiny i idzie do pochłaniacza z węglem aktywnym( potrafi się dziurawić i gażnik głupieje)
Tak normalnie to go niewidać ,trzeba sięgnąc ręką.
A moglbys mi nieco przyizyc funkce i dzialanie tego elektrozaworu? Bylbym wdzieczny. Dzieki.
Zgadza się .A najlepiej tak ; włączasz zapłon przepustnica ( "ssania".) powinna się przymknąć ustawić w pionie .Bierzesz palcem i przy przymykaniu musi stawiac opór. Dla porównania bez zapłonu go nie będzie.MAREK 74 pisze:nastawnik przepustnicy powinien reagować na spadki obrotów (np przyduszenie silnika)
przepustnica ssania powinna się zamknąć jak włączysz zapłon a potem bzyczeć
czy mowicie o tym???? (!!??)abc pisze:Zgadza się .A najlepiej tak ; włączasz zapłon przepustnica ( "ssania".) powinna się przymknąć ustawić w pionie .Bierzesz palcem i przy przymykaniu musi stawiac opór. Dla porównania bez zapłonu go nie będzie.MAREK 74 pisze:nastawnik przepustnicy powinien reagować na spadki obrotów (np przyduszenie silnika)
przepustnica ssania powinna się zamknąć jak włączysz zapłon a potem bzyczeć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Niestety, sam poszukje kogos, to sie na tym zna. Uruchomilem wszystkie swoje znajomosci, wykonalem kilkadziesiat telefonow i wszedzie mi mowili "Ecotronic? Gaznik sterowany komputerem? My sie tym cholerstwem nie zajmujemy" albo "gaznik sterowany komputerem? Przeciez takiego czegos nie ma!!" I tak to wyglada... Ale szukam dalej. jak cos znajde to na pewno dam znac.skuri pisze:Dziadoo masz jakis namiar na magika od tego gniotu(znaczy gaznika) w GDA zeby chociaz stwierdzil co jest spieprzone.
PS. na raze byelmm tylko w ASO u Groblewskiego. Ceny mnie mile zaskoczyly (za diagnostyke zaplacilem 56 zl, za wymiane gaznika licza sobie ok 140 (wraz z regulacka)) ale po postach kolegow nie jestem pewny czy nie popelnili bledow przy diagnozie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 243 gości