Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: lukasfenix » pn sie 09, 2010 20:48

Witam!
Temat był wałkowany srylion razy, ale w żadnym wątku nie znalazłem odpowiedzi. Do rzeczy:
Autko pali na gazie i śmiga, aż miło. Problem jest po przełączeniu na bene gdyż silnik nie trzyma wolnych obrotów. Co gorsza, gdy trzymam pedał gazu w jednym położeniu, obroty rosną do końca skali, albo szybko gaśnie. Gaźnik czysty, membrana wzbogacenia cała, na 100% sprawna, dysza od wolnych załącza się, pompka paliwa sprawna. Nie reaguje na regulacje składu mieszanki, ani powietrza. Za pomoc punkciki. :hmm:
Pozdro! :bajer:



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: edzio » pn sie 09, 2010 22:17

Jest tylko jedno rozwiązanie coś nie tak z gaźnikiem ,skoro na gazie nie ma problemów.



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: lukasfenix » pn sie 09, 2010 22:29

edzio pisze:coś nie tak z gaźnikiem
No nie powiem, obstawiałem na niego cały czas. Tylko co z nim?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: edzio » pn sie 09, 2010 22:35

wymiana na inny sprawny.



Morton;]

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: Morton;] » pn sie 09, 2010 22:41

jestes 100% pewny pompy bo u mnie było ze wolnych nie trzymał ale normalnie jechał znaczy do czasu aż nie padła całkiem :jezor:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: Paweł Marek » pn sie 09, 2010 23:42

Kolego sprawdziłeś szczelność podstawki gaźnika? Jeśli nie pryskaj po niej na zapalonym silniku byle jakim palnym dezodorantem, wzrost obrotów= podstawka do wymiany.
No i jeszcze co do ew. przelewania benzyny w gaźniku, nie dowierzam jak ktoś pisze że sprawdził coś na 100 procent ale nie pisze jak, ale jeśli sprawdziłeś membranę wzbogacania wzrokowo to mogłeś się pomylić, lepiej na próbę wyjmij membranę (obie gumki łącznie z przekładką,) i zakręć pokrywkę wkładając pod nią kawałek gumy z dętki. A jeśli faktycznie jest dobra to pozostaje ci jeszcze kontrola zaworu iglicowego.

Nieszczelność podstawy zuboża mieszankę , ale na LPG łatwo to skorygować regulacją po prostu puszczając więcej gazu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: lukasfenix » wt sie 10, 2010 14:18

Sprawdziłem dezodorantem szczelność i obroty (oczywiście na gazie bo na benzynie nie występują) zaczęły spadać. Tylko, że po obejrzeniu tej podstawy nie ma na niej żadnych pęknięć, wydaje się być ok...
Membrana wzbogacenia jest dobra, bo w jej miejsce podłożyłem gumę z dętki i nic się nie zmieniło. Najgorsze jest to że silnik wcale nie trzyma obrotów na stałym poziomie, tylko albo rosną do końca skali albo gaśnie. Bez względu na to w jakim położeniu jest (za przeproszeniem :jezor: ) pedał.
Pompka wymieniona na inną- żaden rezultat.
Co może być? :food:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: Paweł Marek » wt sie 10, 2010 20:21

Jeśli jesteś pewien że psiknięcie deo natychmiast zmieni na moment obroty (mogą i spaść jeśli mieszanka jest przebogacona) to napewno jest nieszczelność. Żeby silnik na puszczonym pedale gazu dostawał obrotów to musi mieć nadmiar powietrza, czyli któraś przepustnica I lub II szwankuje (siłownik II-ej albo element woskowy), albo jest ta nieszczelność. Przyłóż rękę do króćca z płynem grzejącego element woskowy czy nie wydaje się chłodny, jeśli tak niedrożne są króćce do płynu. Możeś sypał jakiś proszek uszczelniający do chłodnicy to właśnie pierwsze zatyka się wówczas ogrzewanie gaźnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: edzio » wt sie 10, 2010 22:28

masz zasilanie dyszy wolnych obrotów?,gaźnik umasowany?



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: lukasfenix » śr sie 11, 2010 17:16

Paweł Marek, wiedziałem, że rozwiążesz mój problem. Rzeczywiście winna była nieszczelność podstawy gaźnika. Nie była pęknięta lecz zdeformowana. Uszczelniłem połączenie między nią, a gaźnikiem i obroty na benie wróciły! :bigok: Wszystko działa jak należy.
Dziękuje za pomoc. Pozdro! :pub:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: Paweł Marek » śr sie 11, 2010 19:08

Cieszę się, teraz nową załóż i zdaje się będziesz musiał skręcić troszkę LPG śrubą ma reduktorze bo było wyregulowane pod to lewe powietrze i masz zapewne teraz na wolnych za bogato.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: lukasfenix » śr sie 11, 2010 20:36

Paweł Marek pisze:teraz nową załóż
No właśnie, tylko jak? Nie mam tam śrub tylko jakieś bolce ze ściętymi łebkami... Jak zdemontować tę gumę?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: Paweł Marek » śr sie 11, 2010 23:01

Nie wiem, u mnie po odkręceniu gaźnika pamiętam że normalnie odkręciłem podstawkę w 2E2


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Brak wolnych obrotów 1.3 MH

Post autor: lukasfenix » ndz sie 29, 2010 14:06

Podstawka już wymieniona. :grin: Kosztowała 62zł ale było warto. A odkręca się ją od spodu... a myślałem, że od góry i stąd pytanie o te bolce. :kac:
Pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości