Mcperson

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Mcperson

Post autor: inside » sob sie 07, 2010 09:01

Witam ostatnio podnosząc samochód na lewarek zobaczyłem że cały przedni mcperson chodzi góra <-> dół całość razem z kołem :otepienie: o co chodzi z tym tak ma być ? może brakuje elementu z załączonego zdjęcia [nr. 25] ? dodam jeszcze że w drugim kole tego nie ma.

foto:
Obrazek



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Mcperson

Post autor: miś fazi » sob sie 07, 2010 09:35

taki luz na osadzeniu kolumny w kielichu ma być , bardziej martwiłbym się dla czego nie masz takiego luzu w drugiej kolumnie , oczywiście mowa tu o luzie wgranicy 1 - 2 cm



Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Re: Mcperson

Post autor: inside » sob sie 07, 2010 09:43

miś fazi pisze:taki luz na osadzeniu kolumny w kielichu ma być , bardziej martwiłbym się dla czego nie masz takiego luzu w drugiej kolumnie , oczywiście mowa tu o luzie wgranicy 1 - 2 cm
To jest luz powiedzmy w granicach 3-5 cm. wychodzi na to że luz ma być, czemu go nie ma w drugim kole :? coś nie tak ?


Edit:

Najprawdopodobniej coś poszło :crazy: jak kręcę kierownica to wydobywa sie dziwny dźwięk z górnej części mcpersona tak jak by jakąś grubą gume naciągał i kierownica ciężej chodzi :? co tam się mogło stać, jaka część może do wymiany zdaję mi się że najprędzej coś takiego: http://www.motoneo.pl/img/162/mid/V10-1156.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
elpiotrek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1982
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 19:25
Lokalizacja: elblag i braniewo

Mcperson

Post autor: elpiotrek » ndz sie 08, 2010 00:07

inside, tak prawdopodobnie poszła górna poduszka wraz z łożyskiem.


Audi a4 b5 1.8T Quattro

sprzedany:
mk3: vento front, szeroka stal, gleba, hbm
Obrazek

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Re: Mcperson

Post autor: inside » ndz sie 08, 2010 08:37

elpiotrek pisze:inside, tak prawdopodobnie poszła górna poduszka wraz z łożyskiem.
Tak to poszła poduszka, jeszcze pytanko czy tą poduszkę zmienię sam bez ściągacza sprężyn i czy po takim zabiegu nie trzeba robić zbieżności ?



Awatar użytkownika
Dawwwid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sie 11, 2009 10:33
Lokalizacja: Gliwice

Mcperson

Post autor: Dawwwid » ndz sie 08, 2010 11:44

Ściągniesz sam, nie trzeba ściągacza żadnego. Co do zbieżności to nie wiem :)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Mcperson

Post autor: jhosef » pn sie 09, 2010 10:58

Przy takiej ingerencji w zawias należy zrobić geometrię, chyba, że nie zależy Ci na oponach.



Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Re: Mcperson

Post autor: inside » pn sie 09, 2010 17:13

jhosef pisze:Przy takiej ingerencji w zawias należy zrobić geometrię, chyba, że nie zależy Ci na oponach.
Aha ... na oponach mi zależy :) dlatego zapytałem przed robocizną.



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Re: Mcperson

Post autor: Przemek » wt sie 17, 2010 22:44

inside pisze:Witam ostatnio podnosząc samochód na lewarek zobaczyłem że cały przedni mcperson chodzi góra <-> dół całość razem z kołem :otepienie: o co chodzi z tym tak ma być ? może brakuje elementu z załączonego zdjęcia [nr. 25] ? dodam jeszcze że w drugim kole tego nie ma.

foto:
Obrazek
luzy muszą być jak najbardziej jak chodzi na podnoszonym lewarku ponieważ masz ok 2 cm luzu niewiem czemu ale tak jest z przodu zrobione nr25 jak niemasz z jednej strony to kupuj i nieogladaj się to że się rusza to musi sie ruszać ponieważ przednie całe zawieszenie skręcaniu sie kręci lewo czy w prawo jak skrecasz i niemożebyś zamatowane na stałe dlatego jest tam łozysko a nr 23 to jest poto by amortyzator przy pełnym wychyleniu nie wyleciał z siedliska inaczej nieumiem wytłumaczyć


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mcperson

Post autor: Paweł Marek » śr sie 18, 2010 08:33

Luz góra dół raz jest wiekszy raz mniejszy zależy od stanu górnego mocowania kolumny. A przy ocenie patrz na to jak wysoko talerzyk od góry wystaje nad blachę kielicha, jeśli wysoko albo ,po jednej stronie wyżej wymieniaj łożysko


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
GeGi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 20:44
Lokalizacja: Poznań

Mcperson

Post autor: GeGi » śr sie 18, 2010 14:50

czy poduszke amortyzatora da sie wymienic nie ruszajac srub od zwrotnicy ? w sensie czy po odkreceniu tylko gornej sruby bedzie dostep zeby wymienic poduszke z lozyskiem ?


Obrazek
http://www.TuningShirts.pl - sklep z koszulkami tuningowymi !

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mcperson

Post autor: Paweł Marek » śr sie 18, 2010 19:18

nie ale opcja jest taka że demontujesz przegub, sworzeń, końcówkę drążka i wyjmujesz całą kolumnę. I tak trzeba będzie geometrię ustawiać więc sam oceń co jest dla ciebie prostsze. Jeśli nie masz narządzi typu ściągacz do sworzni oraz naprawdę porządnego klucza z przedłużką do odkręcenia nakrętki przegubu to łatwiej będzie odkręcić amorek od zwrotnicy to tylko dwie śruby, zaznacz położenie i mniej więcej ustawisz jak było, reszta na przyrządach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
inside
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Mcperson

Post autor: inside » śr sie 18, 2010 19:54

Jeszcze się za to nie zabierałem lada dzień będę to robił spróbuje sam to zrobić i podjadę tylko na geometrie, nie wiem ile mechanik bierze za wymianę + geometrie. Przemek i Paweł Marek dzięki za wytłumaczenie :pub: .



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Mcperson

Post autor: Przemek » śr sie 18, 2010 21:24

żeby wymienić amortyzator lub zobaczyć łożysko usytuowane od góry to potrzebujesz klucz nasadkowy 17oczkowy gięty bo inaczej nie wejdziesz odaz inbus bu przytrzymać prowadnice amortyzatora by sie niekręciła razem z nakrętką. i od dołu odkrecasz 2 śruby na klucz 19 najlepiej oczkowe zwykłem by chwycić cały łebek śruby by nie objechać śruby od strony odkażającej. noi amortyzator jest twój nieczeba nic innego odkręcać. Wiem bo golfy mam w jednym paluszku bo lubie się babrać i wiem co mam zrobione a mechanikom niewierze bynajmniej wiem że na 100% jest zrobione a mechanik skasuje jak za zboże a nic nie zrobi wiem po swoim doświadzczeniu pozdrawiam


LEŚNY PRZYTULAS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości