Podgrzewacze do oleju roślinnego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Dolny patent raczej nie jest dobrym pomysłem.. Szczególnie zimą (parafina w baku i by się nie topiła ani trochę). Powietrze też byłoby sporym problemem, silnik mógłby się dławić w czasie jazdy. I raczej nie jest problem z "powietrzem w paliwie" tylko z zasysaniem z powrotu..
A pomysł z "drugim" obiegiem wydaje się całkiem ciekawy. Ale raczej pozbyłbym się "5" (i na jej miejsce wsadził "6", do pompy przewody oczywiście odwrotnie). Prostsze, a równie skuteczne
W takich instalacjach (z elektryczną pompką paliwową) należy bardzo uważać na poziom oleju (i jego gęstość!). Zatarcie silniczka może spowodować pokazowe spłonięcie samochodu!
A pomysł z "drugim" obiegiem wydaje się całkiem ciekawy. Ale raczej pozbyłbym się "5" (i na jej miejsce wsadził "6", do pompy przewody oczywiście odwrotnie). Prostsze, a równie skuteczne
W takich instalacjach (z elektryczną pompką paliwową) należy bardzo uważać na poziom oleju (i jego gęstość!). Zatarcie silniczka może spowodować pokazowe spłonięcie samochodu!
No dokładnie - spokojnie że nie nastąpi samozapłon.
Tak na zdrowy chłopski rozum jeśli ON miałby zapłon przy 50 czy 70 *C to przecież by już dawno nastąpił zapłon zanim ON dotarł by do wtryskiwacza i dalej do komory spalania.
Temperatura jest na tyle wysoka że spokojnie można budować wymiennik w oparciu o układ chłodzenia auta.
Oczywiście samozapłon jest już możliwy bodajże od piędziesięciukilku stopniach (bodajże minimalnie 56) ale w określonych warunkach ciśnieniowych - stąd wysoki stopień sprzężania diesla.
Tak na zdrowy chłopski rozum jeśli ON miałby zapłon przy 50 czy 70 *C to przecież by już dawno nastąpił zapłon zanim ON dotarł by do wtryskiwacza i dalej do komory spalania.
Temperatura jest na tyle wysoka że spokojnie można budować wymiennik w oparciu o układ chłodzenia auta.
Oczywiście samozapłon jest już możliwy bodajże od piędziesięciukilku stopniach (bodajże minimalnie 56) ale w określonych warunkach ciśnieniowych - stąd wysoki stopień sprzężania diesla.
[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]
Przy weekendzie znalazlem troche czasu wolnego i oto co stworzylem
jest on zbudowany tak jak wczesniej prezentowalem
Paliwko z baku idzie to podgrzewacza , a nastepnie podgrzane do filtra. Podgrzewacz wlaczylem w maly obieg tak, ze woda wyplywajaca z silnika do nagrzewicy wpada odrazu do niego.
Wydaje mi sie, ze kultura pracy na wolnych obrotach po nagrzaniu wody jest odczuwalnie lepsza ( mniejsze wibracje). Wkurzylem sie troche bo zlozylem to w calosc, krece silnikiem a tu nic. Mysle sobie powietrze w rurkach jest to pokrecic trzeba az sobie wyleci. W koncu jak odpalil pochodzil kilkadziesiat sekund zaczal sie dlawic i zgasl. To sie powtarzalo tak przez 30 minut, wiec mozecie sobie wyobrazic jak mi sie temperatura podniosla. Wkoncu stwierdzilem ze cos nie tak z tymi nowymi przewodami paliwowymi. Podlaczylem pompke pod weze i pompuje a tu sobie z weza sika :/ Okazalo sie ze konce wezykow byly zmurszale i jak zakladalem na rurke to sobie popekaly, a pompa ciagnela sobie powietrze tymi dziurami. Szybka akcja skalpelem i smigam juz na podgrzewanym OR Runda po osiedlu i filtr paliwa byl juz cieplutki. Jak znajde sposob to sprawdze jaka temperaturke ma OR na wejsciu do pompy.
Sobota zaliczona i mozna rozpoczac dlugi weekend
jest on zbudowany tak jak wczesniej prezentowalem
Paliwko z baku idzie to podgrzewacza , a nastepnie podgrzane do filtra. Podgrzewacz wlaczylem w maly obieg tak, ze woda wyplywajaca z silnika do nagrzewicy wpada odrazu do niego.
Wydaje mi sie, ze kultura pracy na wolnych obrotach po nagrzaniu wody jest odczuwalnie lepsza ( mniejsze wibracje). Wkurzylem sie troche bo zlozylem to w calosc, krece silnikiem a tu nic. Mysle sobie powietrze w rurkach jest to pokrecic trzeba az sobie wyleci. W koncu jak odpalil pochodzil kilkadziesiat sekund zaczal sie dlawic i zgasl. To sie powtarzalo tak przez 30 minut, wiec mozecie sobie wyobrazic jak mi sie temperatura podniosla. Wkoncu stwierdzilem ze cos nie tak z tymi nowymi przewodami paliwowymi. Podlaczylem pompke pod weze i pompuje a tu sobie z weza sika :/ Okazalo sie ze konce wezykow byly zmurszale i jak zakladalem na rurke to sobie popekaly, a pompa ciagnela sobie powietrze tymi dziurami. Szybka akcja skalpelem i smigam juz na podgrzewanym OR Runda po osiedlu i filtr paliwa byl juz cieplutki. Jak znajde sposob to sprawdze jaka temperaturke ma OR na wejsciu do pompy.
Sobota zaliczona i mozna rozpoczac dlugi weekend
Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Koszta jak narazie zerowe, bo wszytsko co potrzebne znalazlem w garazu ( czasami dobrze miec rupieciarnie ). Ale jak sie zorientuje ile takie cos by kosztowalo to napisze. Tak Goofi , narazie sam podgrzewacz do zimy mam nadzieje sukcesywnie bede zbiral materialy na instalacje 2 zbiornikowa. Zbiorniczek jakis 5 litrowy na OR juz bym mial. Kable , rurki , przelaczniki , przekaznik , i termostat tez juz mam. potrzeba tylko elektrozaworkow. Najtansze jakie widzialem to 49 zl / sztuke. Wiec mysle ze do Zimy dam rade. Ojciec przejechal sie i powiedzial mi ze silnik teraz jakos bardziej eleastyczny mu sie wydaje. Jak zrobie jakas wieksza trase to ocenie to sam.
Koszty wstepnie przeliczylem i wyszlo mi ze ok 60zl - 80zl ( nie znam dokladnych cen ).
Koszty wstepnie przeliczylem i wyszlo mi ze ok 60zl - 80zl ( nie znam dokladnych cen ).
Ostatnio zmieniony ndz kwie 30, 2006 13:10 przez gregoreq, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
No wlasnie mysle o takim zbirniczku na plyn do szyb. nie potrzebuje wiekszej ilosci OR ( wytarczy mi na zrobienie na jadenm zbiorniku do 100 km ), ponadto mniejszy zbiornik to szybsze podgrzanie paliwa.
A diagnosta niby do czego ma sie doczepic, skoro podpisuja przglady na samochody z np. oklejanymi wszystkimi szybami, koncowkami pseudo basowymi, i debilami za kolkiem A tak powaznie to ja nie pamietam czy ktorys zagladal pod maske wogole. Pozatym nie jest to modyfikacja , ktora powznanie ingeruje w strukture samochodu.
A diagnosta niby do czego ma sie doczepic, skoro podpisuja przglady na samochody z np. oklejanymi wszystkimi szybami, koncowkami pseudo basowymi, i debilami za kolkiem A tak powaznie to ja nie pamietam czy ktorys zagladal pod maske wogole. Pozatym nie jest to modyfikacja , ktora powznanie ingeruje w strukture samochodu.
Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Koncepcje mam wlasnie taka : ON z tylu OR pod maske. Przekonala mnie jedna sprawa a mianowicie podgrzewanie zbiornika i ogrzewanie przewodow paliwowych. Prowadzenie rur z woda do bagaznika i spowrotem to jakies 6 metrow wraz z nagrzewnica do tego jeszcze raz tyle przewodow paliwowych. Moze jak bym robil wieksze trasy to zdecydowal bym sie na cos wiekszego w bagazniku. Zbiorniczek pod maska jak bedzie to znacznie szybciej zima bedzie mozna przelaczyc na OR.
Bede probowal ojca namowic zeby swojego pasacika 1.9TD tez na OR przerobic ( i jak juz to w nim duzy bak na OR z tylu, w sumie pod maksa nie ma gdzie upchnac). Ale cos na forach niezbyt entuzjajstycznie wyrazaja sie o OR i turbince razem, chociaz dla mnie nie ma to zadnego powiazania. OR jedyny kontakt jaki ma z turina to tylko w kolektorze wylotowa , a i tam z niego to juz tylko dymek jest. Przestudiuje temat i dopiero potem bede mogl sie wypowiadac cos na niego.
Bede probowal ojca namowic zeby swojego pasacika 1.9TD tez na OR przerobic ( i jak juz to w nim duzy bak na OR z tylu, w sumie pod maksa nie ma gdzie upchnac). Ale cos na forach niezbyt entuzjajstycznie wyrazaja sie o OR i turbince razem, chociaz dla mnie nie ma to zadnego powiazania. OR jedyny kontakt jaki ma z turina to tylko w kolektorze wylotowa , a i tam z niego to juz tylko dymek jest. Przestudiuje temat i dopiero potem bede mogl sie wypowiadac cos na niego.
Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Jakos nie za bardzo podchodze do pomyslu grzania zbiornika. Uwazam, ze lepiej gesto owinac jakis metalowy przedow paliwowy wokol przewodu chlodzenia silnika na odcinku jakis 10-15 cm. Grzanie calosci jakos mi sie nie widzi, trzeba dluzej czekac.
No wlasnie ... silniki TD TDi roznia sie glownie tym, ze maja turbinke, ktora jest zasilana sila spalinek wychodzacych z kolektora wydechowego i nie jest ona wprost powiazana z paliwem, wiec nie rozumiem obaw ludzi z takimi silnikami.
Co innego wtryskiwacze, duzo roznia sie od tych w silnikach bez turbinki
No wlasnie ... silniki TD TDi roznia sie glownie tym, ze maja turbinke, ktora jest zasilana sila spalinek wychodzacych z kolektora wydechowego i nie jest ona wprost powiazana z paliwem, wiec nie rozumiem obaw ludzi z takimi silnikami.
Co innego wtryskiwacze, duzo roznia sie od tych w silnikach bez turbinki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości