Ustawiłem Zapłon Na Słuch I Chodzi Lepiej MKII 1.3NZ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ustawiłem Zapłon Na Słuch I Chodzi Lepiej MKII 1.3NZ
Kiedyś miałem ustawione stroboskopem. Teraz go przestawiłem chyba na bardziej przyśpieszony i ma wiecej mocy (kazdy kucyk w kosiarce sie przyda :] )
Powiedzcie mi tylko czy cos moze sie stac od zlego ustawienia zaplonu??? Jak ma wiecej mocy to powinno spalanie sie zmniejszyc, oczywiscie jak nie bede go gazowal.
A moze kiedys dali zly kąt??
Powiedzcie mi tylko czy cos moze sie stac od zlego ustawienia zaplonu??? Jak ma wiecej mocy to powinno spalanie sie zmniejszyc, oczywiscie jak nie bede go gazowal.
A moze kiedys dali zly kąt??
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 662
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
- Lokalizacja: lodz/zgierz
- Kontakt:
teorerycznie jesli niestrzela w kolektor ssacy , niema problemow z odpaleniem, nieslyszysz spalania stukowego to tak zoastawic mozesz, sam mam przyspieszony sporo zaplon wedlug tego co niby ustawili mi na lampe, tylko ze podbniez do ustawienia tego zaplonu trzeba miec stroboskop z miernikiem w ktory sie wklada wezyk cisneniowy od apratu zaplonowego ,
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]
za wczesny zapłon może być przyczyną spalania stukowego które jest szkodliwe dla silnika. Spalanie stukowe to tzw. "dzwonienie zaworów" Ale jeśli nie słychać to faktycznie być może ktoś źle ustawił i teraz jest dobrze. Kiedyś w fso125 zapłon ustawiałem tylko na ucho i zawsze było dobrze.Egon PŃ pisze:Powiedzcie mi tylko czy cos moze sie stac od zlego ustawienia zaplonu???
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw wrz 08, 2005 22:55
- Lokalizacja: KLODZKO/WROCLAW
- Kontakt:
ja ustawialem u mechanika obr i zaplon i powiem wam ze zasuwa jak dziki ale za to na jalowym mi cos plywa i jakby przycieral jak mu obr spadna niew iem co to jest i czy na nowo nie jechac ustawic ,pozatym jeszcze wymiana lambdy mnie czeka -znowu- bo kupilem uniwersalke i jest padnieta bo daje 13v wiec gwarancja musi byc hehe
maj mk2 - kamel edition http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=389353#389353
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witka
Kiedyś zalałem gównianego paliwka (mimo, że schell) i Golfi spalał stukowo. Dlatego jeśli przeyspieszyłeś sobie zapłon to pamiętaj o tym, żeby lać tylko w miarę sprawdzone i pewne paliwo.
Jeśli chcesz sprawdzić czy bryczka spala stukowo to zrób tak:
Kawałek prostej, szybka odkręcona, najwyższy bieg i od najniższej dozwolonej prędkości na tym biegu gaz w podłogę. Jeśli silnik cały czas będzie brzmiał tak samo to jest w porzo. U mnie zawory odzywały się od 3 biegu w górę przy jakichś 2500 do 3000 obr/min (dokładnie już nie pamiętam ale zawsze przy tych samych obrotach i napewno sporo wiekszych niz 2 tys).
Pozdrawiam
Kiedyś zalałem gównianego paliwka (mimo, że schell) i Golfi spalał stukowo. Dlatego jeśli przeyspieszyłeś sobie zapłon to pamiętaj o tym, żeby lać tylko w miarę sprawdzone i pewne paliwo.
Jeśli chcesz sprawdzić czy bryczka spala stukowo to zrób tak:
Kawałek prostej, szybka odkręcona, najwyższy bieg i od najniższej dozwolonej prędkości na tym biegu gaz w podłogę. Jeśli silnik cały czas będzie brzmiał tak samo to jest w porzo. U mnie zawory odzywały się od 3 biegu w górę przy jakichś 2500 do 3000 obr/min (dokładnie już nie pamiętam ale zawsze przy tych samych obrotach i napewno sporo wiekszych niz 2 tys).
Pozdrawiam
ja też ustawiałem swojego na słuch i chodzi o wiele lepiej Jak sprawdzic czy jest dobrze? na rozgezanym silniku ruszasz delikatnie wrzucasz od razu 2 (tak zeby sie toczyl)i dajesz do dech Jak nie słychć żadnych stuków ani trzasków a przyspiesza płynnie w całym zajresie obrotów to jest dobrze
[ Dodano: 02 Maj 2006 13:48 ]
Żeby ustawić na sluch to trudno wytłumaczyć to trzeba po prostu czuć
Najprosciej to zdjąć kopułkę ustawić rozrząd na znaki obrócić aparatem tak żeby znak na palcu i aparacie się pokrywał Zakładasz kopułkę i uruchamisz silnik gdy osiągnie 90 stopniC obracasz aparatem w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu palca do momentu gdy silnik zacznie dostawać lekkich drgań W rurze wydechowej słychac lekkie buchnięcia Wtedy trzeba cofnąć aż ustanie i tyle No i jeszcze musi dobrze wchodzić na obroty nie może strzelać w gażnik albo wydech Zimny musi łatwo się uruchamiać Wiem że opis jest banalny ale jak ktoś rozumie swoj samochód to nie będziwe z tym problemu Sam stwierdzi czy już wystarczy czy jeszcze trochę
[ Dodano: 02 Maj 2006 13:48 ]
Żeby ustawić na sluch to trudno wytłumaczyć to trzeba po prostu czuć
Najprosciej to zdjąć kopułkę ustawić rozrząd na znaki obrócić aparatem tak żeby znak na palcu i aparacie się pokrywał Zakładasz kopułkę i uruchamisz silnik gdy osiągnie 90 stopniC obracasz aparatem w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu palca do momentu gdy silnik zacznie dostawać lekkich drgań W rurze wydechowej słychac lekkie buchnięcia Wtedy trzeba cofnąć aż ustanie i tyle No i jeszcze musi dobrze wchodzić na obroty nie może strzelać w gażnik albo wydech Zimny musi łatwo się uruchamiać Wiem że opis jest banalny ale jak ktoś rozumie swoj samochód to nie będziwe z tym problemu Sam stwierdzi czy już wystarczy czy jeszcze trochę
Jeżeli nie masz zmian w silniku które wymagają przestawienia kąta zapłonu (zazwyczaj wyprzedzenie) to nic nie trzeba robić po prostu ustawić tak jak powinien być i już
Zbyt wczesny zapłon jest bardziej niebezpieczny niż zbyt pózny W drugim przypadku spadnie moc i wzrośnie zuzycie paliwa a w pierwszym silnik zostanie poddany wiekszemu obciążeniu
Zbyt wczesny zapłon jest bardziej niebezpieczny niż zbyt pózny W drugim przypadku spadnie moc i wzrośnie zuzycie paliwa a w pierwszym silnik zostanie poddany wiekszemu obciążeniu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 326 gości