Ekonomizer (chyba) w 1,6 D - jak to działa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Ekonomizer (chyba) w 1,6 D - jak to działa

Post autor: gitfunfel » czw sie 05, 2010 19:18

Witam. Kupiłem starą jettę w diesel'u i na pompie są takie dwa ustrojstwa:
Obrazek
Podejrzewam że związane to jest z "ekonomizerem" (?) gdyż na liczniku jest strzałeczka z kontrolką. Czy to po lewej powinno mieć sprężynkę i wysuwać się wraz z dźwignią gazu na pompie? Drugi czujnik po prawej jest w formie przycisku. Śruba ograniczająca wychylenie dźwigni na pompie uniemożliwia naciśnięcie tego przycisku tak więc nie wiem co z tym robić. Jak to w ogóle wszystko działa?


Jeśli nad wszystkim panujesz to znaczy, że nie jedziesz wystarczająco szybko.

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Ekonomizer (chyba) w 1,6 D - jak to działa

Post autor: Baryla » czw sie 05, 2010 20:46

ten po lewo powinien działać tak samo jak ten po prawo tzn mieć sprężynkę. Do działania potrzebujesz jeszcze odpowiedniej skrzyni biegów. idzie do niej cała wiązka (5 lub 6 kabli).



Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Ekonomizer (chyba) w 1,6 D - jak to działa

Post autor: gitfunfel » pt sie 06, 2010 18:36

OK, czujniki porobiłem. Do skrzyni idzie wiązka. Tylko ten licznik wygląda tak jak na poniższym zdjęciu. Nie ma tam cyferek które by mówiły ile auto pali tylko dioda zapalająca się przy większych obrotach silnika. Na co takie coś? To jakaś biedna wersja ekonomizera?
Obrazek


Jeśli nad wszystkim panujesz to znaczy, że nie jedziesz wystarczająco szybko.

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Ekonomizer (chyba) w 1,6 D - jak to działa

Post autor: Baryla » pt sie 06, 2010 19:25

lampka zapala się wtedy kiedy masz zmienić bieg. Ciśniesz do oporu nie zapali się, wciskasz lekko pedał lampka zapal się wcześnie, trochę mocniej to ciągniesz dłużej i dopiero zapala się. Tak jak piszesz taka wersja uboga, ale niestety w dieslu nie było innej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości