Jaki olej ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Zjar

Post autor: Zjar » wt wrz 21, 2004 10:20

TOMAS pisze:Wracając do tematu Castrola, to jak juz wspomniałem mam hurtownie olejów i jakis czas temu wpadła mi w ręce partia Magnatec 10W40 trzaskana przez pewnego Pana w Suchym Lesie k/Poznania, zreszta w niezbyt atrakcyjnej cenie :hmm: dla mnie była to różnica na pierwszy rzut oka na etykiety, ale laik mógłby sie naciac, wiec nie uwazam aby moja rada aby zakupić go w Niemczech jest niedorzeczna..........
Co do tego jakie oleje są u nas sprzedawane, to ja zgadzam się z TOMAS-em, mojego kolegi żona pracowała kiedyś w rozlewni Castrola i mówiła że są tam naprawde konkretne jaja!!! Kupują olej najgorszej jakości w Niemczech, następnie rozlewają go do butelek i przyklejają logo i plomby Castrola, przebitke mają niesamowicie wielką, a my jeździmy na BADZIEWIU !!!!!!!!!! :grrr: :grrr:



Awatar użytkownika
Groszek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Groszek » wt wrz 21, 2004 11:52

No to już mamy Mobila i Castrola do :ass: i co jeszcze usłysze :hmm:



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » wt wrz 21, 2004 13:51

Groszek pisze:No to już mamy Mobila i Castrola do :ass: i co jeszcze usłysze :hmm:
Tylko prawde.......... smutną niestety.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw wrz 23, 2004 14:56

Cóż, po 230 tys. w TD - chyba minerał, bardzo regularnie wymieniany. Od 8 lat jeżdżę różnymi autami (polonez, 126p, 2 volkswageny) i generalnie trzymam się mobila - nie zawiodłem się. Poza tym nie miałem kłopotów po wymianie poprzedniego oleju nieznanej marki i przebiegu. Z moich doświadczeń - mobil jest b. łagodny, nie ma nadmiaru agresywnych składników myjących. Ostatnio w pasacie - jak go kupiłem, zaczynał się pocić, 2 wymiany na mobil - nie posuwa się, jak było tak jest, nie leje się. I jeszcze jedno - po pierwszej wymianie oleju (tj. tego nieznanego) nie czekaj na normalny przebieg do kolejnej wymiany, drugą zrób dużo wcześniej, nawet po 4-5 tys, chyba, że wcześniej będą się działy dziwactwa (n.p. zapalanie się kontrolki ciśnienia oleju n.p. przy gwałtownym hamowaniu - świadczy to o tym, że olej stał się zbyt rzadki np. gryząc się z resztkami starego).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

akloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 18:14

Post autor: akloss » czw wrz 23, 2004 19:00

ja używam Lotos pólsyntetyk(srebrny)w TDI (99 rok).



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw wrz 23, 2004 19:35

lotos półsyntetyk jest ok. Wlałem do samochodu ojca zamiast podrabianego mineralnego shella (cóż, kupiłem taki parę lat temu, jeszcze przed helixem, był w białych pojemnikach, nie do rozróżnienia, sprzedają też takie..... żebyście widzieli żużel w środku silnika! jak rzucałem panienkami!)

A lotos był całkiem niezły, nie moge nic zarzucić, narobiło sie kilometrów.



akloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 18:14

Post autor: akloss » pn wrz 27, 2004 11:27

no ten lotos uzywam juz w piatym :bajer: dislu jaki mam i zadnych problemow nigdy nie było...



bandit

Post autor: bandit » wt wrz 28, 2004 12:10

witam, ja natomiast słyszałem z kilku niezależnych żródeł wiele pozytawnych opinii na temat oleju quaker state, macie zdanie na ten temat?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt wrz 28, 2004 17:52

Wynalazek amerykanów. Mam go w skrzyni biegów i skrzynia jeszcze nie wyje. Zastanawiam się nad wlaniem go do silnika.



chybil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw wrz 16, 2004 16:56
Lokalizacja: Wrocław/Lubin
Kontakt:

Post autor: chybil » wt wrz 28, 2004 23:42

A co wlalibyście do benzyny 180tys km, do tej pory miałem 10W40 półsyntetyk zdaje się ale to po niemiecku było(bo autko z niemcowa sprowadzone co może sugerować że olej był dobrej firmy) . Przydałoby się zalać coś nowszego ale czy zostać przy półsyntetyku czy mineralny zalać?
Z rury nic nie kopci, raczej nie cieknie-silnik jest tylko troche spocony.

W niedługiej perspektywie mam zamiar zainstalować gaz.

Spotkałem się z opinią że skoro było 10W40 to silnik raczej w dobrym stanie jest i gaz moge bez problemu zakładać nie zmieniając oleju.

Ktoś wcześniej napisał że poleca 15W40:
"Olejem z Orlenu wartym swej ceny /u mnie ok. 40 zl za 4 litry/ jest Classic 15W40, z czystym sumieniem polecam do benzynowych Golfów po 180 tysiacach km.,dobry i tani,niestety tylko 4- i 1-litrowy." Czy zmiana z 10 na 15 to dobry pomysł?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr wrz 29, 2004 16:41

Jak zmieniałeś co 10000 km to zmieniaj tak dalej więcej przejeździsz. Kumpel w audi 2.0 2E też wlewa orlen classic, silnik ma w środku tak czyściutki, że żadnego nagaru nie ma, ale ja tego nie wleje. Już taki jestem ( co jest tanie to jest drogie ).



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr wrz 29, 2004 17:00

chybil, spróbuj znaleźć jakieś ślady (nalepki, wpisy w książce serwisowej itp) jaka była marka tego oleju i w razie czego lej to samo 10W40 półsyntetyk, taka moja rada. Jest ryzyko, że zmienisz olej na inny i zapocenia zmienią się w olejową Niagarę :)



gabitrin

Post autor: gabitrin » śr wrz 29, 2004 17:22

witam, ktoś powiedział że 230 km przejechane to dużo na diesla?? przecież na takich silnikach mozna nakręcić conajmniej pół miliona albo i więcej, ja mam również 1.9 TDi zalewam olej shela półsyntetyczny i wydaje mi się ze to właściwe i rozsądne rozwiązanie,może jestem w błedzie!!, pozdrawiam wszystkich



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

co dolac?

Post autor: Koolas » czw wrz 30, 2004 08:46

a co zrobic gdy nie wiem jaki byl olej...
sprowadzilem autko z niemiec, na bagnecie wskazuje mi do połowy, ale wygląda czyściutko (i olej i silnik) jakby niedawno zmieniany, nie chce zmieniac tylko kupic literka i dolac
co kupic??


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 313 gości