Sprężyny sportowe - pytanie odnośnie obniżenia

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Sprężyny sportowe - pytanie odnośnie obniżenia

Post autor: Gawior » pt lip 30, 2010 14:40

Witam. Od dłuższego czasu męczy mnie jedno pytanie, a mianowicie to jak w sportowych sprężynach obniżających jest podawane -40, -60 itp. to ta ujemna wartość jest odliczana od sprężyn z normalnego np. Golf-a ( np. CL ) ?
Czy jak kupuje sprężynę obniżająca do np. Mk3 GTi , to ta wartość jest ujemna od sprężyny fabrycznej do GTi bo one były -20 względem sprężyny od CL ?
Czy może zawsze jest liczona od sprężyny od "zwykłego" Golf-a niezależnie do jakiej wersji auta jest kupowana sprężyn obniżająca ?

Trochę to chaotycznie napisałem i jest to trochę zagmatwane, ale mam nadzieję że zrozumiecie o co mi chodzi :)


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
bonlesss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 30, 2010 16:55
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Sprężyny sportowe - pytanie odnośnie obniżenia

Post autor: bonlesss » pt lip 30, 2010 17:16

Obniżenie sprężyn oblicza się na podstawie orginalnych części więc np. jeśli seryjne gti jest obniżone orginalnie o 20mm a Ty założysz sprężyny -40mm to pójdzie w dół jeszcze 2 centy, a łącznie 40mm odnośnie seryjnego standardu :) Twoje sprężyny są orginalne ale orginalne -20mm czyli jak byś kupił od CL-a to by Ci poszedł w górę 20mm :)



Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Sprężyny sportowe - pytanie odnośnie obniżenia

Post autor: herbiasty » sob lip 31, 2010 10:53

kupujesz do GTI -45 i siada -45 w sotunku do SERYJNEGO GTI nie CLa
kupujesz do CLa -60 to siada -60 w stosunku do seryjnego CLa

ale wez pod uwage ze sa jeszcze diesle i jak do CLa TD zakupisz -60 ktore sa do zwyklego 1,6 to siadzie moze ze 40mm


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Sprężyny sportowe - pytanie odnośnie obniżenia

Post autor: Gawior » wt sie 03, 2010 17:22

Kurcze :/ Dał bym po + ale nei wiem gdzie teraz jest ta opcja :(


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Sprężyny sportowe - pytanie odnośnie obniżenia

Post autor: MAPET » śr sie 04, 2010 14:49

to jest tak
jesli masz gti

i kupisz do niego sprezyny ktore nie maja w opisie ze sa do gti to obniza ci go o tyle ile obnizaja minus obnizenie gti czyli jak sa -40 to obniza o ok 20

ale

jak kupujesz sprezyny gdzie jest opisane ze sa do gti to obniza ci tyle ile napisano czyli kupujesz -30 do gti to obniza go o -30

w mts to jest np tak ze do 2.0 CL i 2.) gti sa te same spreyzny tyle ze w opisie produktu CLa obnizaja o 40 a GTi o 20 :)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
woncek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 17:54

Re: Sprężyny sportowe - pytanie odnośnie obniżenia

Post autor: woncek » śr sie 04, 2010 18:21

to i ja dodam swoje 3 grosze. Mam kit weitec'a -50/-30 dedykowany do Golfa GTI. Poprzednio mialem eibach'y -30/-30 i auto na -30 sprzodu bylo wyzej o dobre 8cm od tego co jest na -50 (Teoretycznie powinno byc 20mm nizej). Kto mi to wytlumaczy? Teraz na przodzie mam springi do wersji silnikowej 1,6 1,8 2,0 -40 i auto poszlo w gore wzgledem -50 o jakies 5cm (a powinno teoretycznie tylko o 10mm czyli tyle ile roznica obnizenia). Pozniej mialem springi-60/-40 do golfa z silnikami od 1,6 do 2,0 i auto poszlo w dol mniej niz na zestawie -50/-30 (dedykowanym do GTI)...Zdjalem wszsyko w cholere bo problem polegal na tym ze kola sprzodu obcieraly o nadkola i nie dalo sie jezdzic normalnie... Ktos ma jakies pomysly czemu tak roznie auto siada przy zastosowaniu sprezyn tego saemgo producenta...???

kupuje teraz gwint i problem bedzie z glowy



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Sprężyny sportowe - pytanie odnośnie obniżenia

Post autor: Gawior » sob sie 07, 2010 21:18

Mapet, dzięki wielkie za odpowiedź.
Mamy chyba wspólnego znajomego ( Marcin Krzywda -fioletowe Correado 1.8 G40 ul. Kubiny, mój sąsiad). Miał gadać z tobą w sprawie gwintu na sam przód do mojego Mk3 :)


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości