Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
Cześć mam taki problem jak należy podłączyć kopułkę przewodami zapłonowymi wiem że w kolejności 1-3-4-2 przesyłam fotkę kopułki z podłączeniem przewodów tylko nie wiem czy dobrze ( oznaczenie cylindra od strony zapłonu 1 pierwszy cylinder od strony zapłonu)
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:24
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
dobrze mówisz, głośno mówisz.
sam walcze teraz z zaplonem...
sam walcze teraz z zaplonem...
Piękna kobieta podoba się oczom, dobra sercu. Pierwsza jest klejnotem, druga skarbem
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:24
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
tak
Piękna kobieta podoba się oczom, dobra sercu. Pierwsza jest klejnotem, druga skarbem
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
karol2505, być może dobrze, być może nie. Ogólnie kolejność jest dobra, czyli patrząc w ten sposób na kopułkę palec obraca się w lewo. Problem może tkwić w nieprawidłowym podłączeniu pierwszego cylindra. Aparat zapłonowy może być obrócony. Ustaw rozrząd na znakach, zdejmij kopułkę i zobacz na które gniazdo pokazuje palec - to będzie cylinder nr 1. I potem kolejność zapłonu jet 1-3-4-2 - czyli jedziesz z wtyczkami w ten sposób, kręcąc w lewo.
Wiele osób składając silnik nie ustawia prawidłowo aparatu zapłonowego - pierwszy cylinder nie jest wtedy na znaku w aparacie, tylko na innej pozycji. Konsekwencja tego jest problem jaki mają następne osoby, przy próbie grzebania przy silniku. Wiele osób na forum pisze, że ustawienie aparatu nie ma znaczenia, bo można sobie potem przełożyć przewody itp., że ustawienie wałka pośredniego też nie jest ważne (akurat w 1.3 nie ma tego wałka). Tylko potem są właśnie takie problemy. Polecam zrobić coś takiego - ustawić rozrząd na znakach, zdjąć kopułkę, zobaczyć, czy palec pokazuje na znaczek, na obwodzie aparatu zapłonowego (mniej więcej). Jeżeli nie, to tak przestawić aparat zapłonowy (czasami trzeba go zdemontować), żeby palec pokazywał właśnie na to wycięcie na obwodzie. Wtedy wszystko będzie jak należy, i następni, który będą bawili się z tym silnikiem, nie będą mieli takich problemów.
Wiele osób składając silnik nie ustawia prawidłowo aparatu zapłonowego - pierwszy cylinder nie jest wtedy na znaku w aparacie, tylko na innej pozycji. Konsekwencja tego jest problem jaki mają następne osoby, przy próbie grzebania przy silniku. Wiele osób na forum pisze, że ustawienie aparatu nie ma znaczenia, bo można sobie potem przełożyć przewody itp., że ustawienie wałka pośredniego też nie jest ważne (akurat w 1.3 nie ma tego wałka). Tylko potem są właśnie takie problemy. Polecam zrobić coś takiego - ustawić rozrząd na znakach, zdjąć kopułkę, zobaczyć, czy palec pokazuje na znaczek, na obwodzie aparatu zapłonowego (mniej więcej). Jeżeli nie, to tak przestawić aparat zapłonowy (czasami trzeba go zdemontować), żeby palec pokazywał właśnie na to wycięcie na obwodzie. Wtedy wszystko będzie jak należy, i następni, który będą bawili się z tym silnikiem, nie będą mieli takich problemów.
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
Lipek81 pisze:karol2505, być może dobrze, być może nie. Ogólnie kolejność jest dobra, czyli patrząc w ten sposób na kopułkę palec obraca się w lewo. Problem może tkwić w nieprawidłowym podłączeniu pierwszego cylindra. Aparat zapłonowy może być obrócony. Ustaw rozrząd na znakach, zdejmij kopułkę i zobacz na które gniazdo pokazuje palec - to będzie cylinder nr 1. I potem kolejność zapłonu jet 1-3-4-2 - czyli jedziesz z wtyczkami w ten sposób, kręcąc w lewo.
Wiele osób składając silnik nie ustawia prawidłowo aparatu zapłonowego - pierwszy cylinder nie jest wtedy na znaku w aparacie, tylko na innej pozycji. Konsekwencja tego jest problem jaki mają następne osoby, przy próbie grzebania przy silniku. Wiele osób na forum pisze, że ustawienie aparatu nie ma znaczenia, bo można sobie potem przełożyć przewody itp., że ustawienie wałka pośredniego też nie jest ważne (akurat w 1.3 nie ma tego wałka). Tylko potem są właśnie takie problemy. Polecam zrobić coś takiego - ustawić rozrząd na znakach, zdjąć kopułkę, zobaczyć, czy palec pokazuje na znaczek, na obwodzie aparatu zapłonowego (mniej więcej). Jeżeli nie, to tak przestawić aparat zapłonowy (czasami trzeba go zdemontować), żeby palec pokazywał właśnie na to wycięcie na obwodzie. Wtedy wszystko będzie jak należy, i następni, który będą bawili się z tym silnikiem, nie będą mieli takich problemów.
o jakie wycięcie na obwodzie chodzi ? to ma na celu prawidłowo ustawiony zapłon
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
Jak zdejmiesz kopułkę, to na obwodzie aparatu zapłonowego będziesz miął nacięcie. To nacięcie oznacza, gdzie powinien być podpięty pierwszy cylinder. Niestety, czasami ktoś przekręci, źle założy aparat zapłonowy, tak, że to nacięcie nie nie jest już aktualne.
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
a może ktoś podesłać jakom fotkę bo nie mogę znaleźć tego znaku
Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
karol2505 pisze:a może ktoś podesłać jakom fotkę bo nie mogę znaleźć tego znaku
Proszę
http://www.google.pl/imgres?q=golf+iii+ ... x=77&ty=58
Trzy Literki a znaczą tak wiele - GTI
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ
Nastepnym razem zanim cos napiszesz to zwroc uwage na daty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości