Na biegu jałowym silnik się trzęsie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 17:48
- Lokalizacja: Pomorze
Witam.
Mam podobny problem, tj. trzęsie na łajowym całym golfem. Drgania przechodzą od maski aż do deski rozdz. i kierownicy. Poduszki wszystkie wymienione, pompa po naprawie, zawieszenie prawie całe wymienione, rozrząd w porządku, wszystkie filtry wymieniłem i dalej trzęsie. Jak lekko oprę nogę o gas to wszystko znika i golfina chodzi jak marzenie- podkręcanie obrotów nic nie dało. Głowię się nad tym już drugi rok. Pomóżcie.
Mam podobny problem, tj. trzęsie na łajowym całym golfem. Drgania przechodzą od maski aż do deski rozdz. i kierownicy. Poduszki wszystkie wymienione, pompa po naprawie, zawieszenie prawie całe wymienione, rozrząd w porządku, wszystkie filtry wymieniłem i dalej trzęsie. Jak lekko oprę nogę o gas to wszystko znika i golfina chodzi jak marzenie- podkręcanie obrotów nic nie dało. Głowię się nad tym już drugi rok. Pomóżcie.
PiotrekLand
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 17:48
- Lokalizacja: Pomorze
- rezystor22
- VWieśniak
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 18:20
- Lokalizacja: Kalish
- Kontakt:
Na biegu jałowym silnik się trzęsie
Widzę że silniki 1.6 AKL jakieś pechowe czy coś... w moim przypadku jest tak że jak silnik jest zimny to trzęsie, mam nawet takie wrażenie jakby od czasu do czasu zanikała iskra na jakimś cylindrze. Trzęsie tylko na wolnych obrotach, jak dodam gazu tak na 1.3tys--> to jest ok tylko jakieś małe 'przerwy'.
Natomiast jak silnik się nagrzeje (pochodzi z 3-4 minuty...) to jest ok na wszystkich obrotach..
Jak zdobędę vaga to sprawdzę temperaturę jaką odczytuje silnik z tą na zegarach...- myślę że czujnik temp. cieczy chłodzącej nadal oszukuje - a wymieniłem go licząc że pozbędę się tych drgawek Wymieniłem czujnik bo raz wskazywał dobrze tzn ok 90st a jak mu odbiło to skakał na 40 , 70 a nawet do zera - myślałem że gdy komputer dostaje takie info o temp to głupieje z podawaniem dawek. Po wymianie na nowy NIC się nie zmieniło - silnik zachowuje się identycznie. Z tym że teraz o wiele później wskazuje mi nagrzanie się silnika i jakby zaniża temperatury bo żeby dojść do 90st to muszę go nieźle piłować...
Ma ktoś jakieś pomysły co to może jeszcze być ?
Natomiast jak silnik się nagrzeje (pochodzi z 3-4 minuty...) to jest ok na wszystkich obrotach..
Jak zdobędę vaga to sprawdzę temperaturę jaką odczytuje silnik z tą na zegarach...- myślę że czujnik temp. cieczy chłodzącej nadal oszukuje - a wymieniłem go licząc że pozbędę się tych drgawek Wymieniłem czujnik bo raz wskazywał dobrze tzn ok 90st a jak mu odbiło to skakał na 40 , 70 a nawet do zera - myślałem że gdy komputer dostaje takie info o temp to głupieje z podawaniem dawek. Po wymianie na nowy NIC się nie zmieniło - silnik zachowuje się identycznie. Z tym że teraz o wiele później wskazuje mi nagrzanie się silnika i jakby zaniża temperatury bo żeby dojść do 90st to muszę go nieźle piłować...
Ma ktoś jakieś pomysły co to może jeszcze być ?
Pająk - najlepszy przyjaciel elektronika.
Re: Na biegu jałowym silnik się trzęsie
Może silniczek krokowy ? Nikt tego nie podawał, a warto sprawdzić.
Re: Na biegu jałowym silnik się trzęsie
A jaki czujnik wsadziłeś kolego? Oryginalny, czyli ETLH'a? Bo ja ostatnio wymieniłem już poraz drugi na taki i tym razem właśnie wskazówka dłużej się podnosi do tych 90 stopni, ogólnie jak sprawdzałem na VAG'u to wyglądało, że wszystko OK. Po prostu inaczej się teraz zachowuje, jeżeli chodzi o temperaturę pokazywaną na desce.
- rezystor22
- VWieśniak
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010 18:20
- Lokalizacja: Kalish
- Kontakt:
Na biegu jałowym silnik się trzęsie
Silnik krokowy raczej pracuje bo nieraz (ale raczej rzadko ) po odpaleniu sam wchodzi mi na obroty tak do 1100 i czuje taka lekka dziurę w pedale gazu a później jak się rozgrzeje jest ok czyli jałowe tak ok 880 obr.
Czujnik miałem oryginalny ELTH (zielony) a kupiłem zamiennik za 30zł (niebieski) tylko dlatego żeby sprawdzić czy pomoże- nie udało się...
A czy komputer dobiera mieszankę na podstawie tylko temperatury z czujnika cieczy chłodzącej ? czy jeszcze są jakieś inne czujniki temperatury odpowiedzialne za skład mieszanki ? Chodzi mi głównie o temperaturowe, ponieważ jak już pisałem jak silnik jest ciepły to jest wszystko dobrze..
Zapomniałem dodać że mam gaz sekwencje - z racji tego że na gaz przechodzi mi tylko po rozgrzaniu nie wiem czy na gazie też by trzęsło..
I jak jest rozgrzany i jeżdżę na benzynie to jest dobrze - czyli filtr paliwa itp. odpada..
Czujnik miałem oryginalny ELTH (zielony) a kupiłem zamiennik za 30zł (niebieski) tylko dlatego żeby sprawdzić czy pomoże- nie udało się...
A czy komputer dobiera mieszankę na podstawie tylko temperatury z czujnika cieczy chłodzącej ? czy jeszcze są jakieś inne czujniki temperatury odpowiedzialne za skład mieszanki ? Chodzi mi głównie o temperaturowe, ponieważ jak już pisałem jak silnik jest ciepły to jest wszystko dobrze..
Zapomniałem dodać że mam gaz sekwencje - z racji tego że na gaz przechodzi mi tylko po rozgrzaniu nie wiem czy na gazie też by trzęsło..
I jak jest rozgrzany i jeżdżę na benzynie to jest dobrze - czyli filtr paliwa itp. odpada..
Pająk - najlepszy przyjaciel elektronika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości