Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Witam wszystkich ! Robię remont swojego golfika 1.9 TDI KM 90 między innymi dałem TURBO do sprawdzenia i jest ok. Końcówki wtrysków do wymiany . Znikał mi olej z silnika więc pewnie uszczelniacze zaworów do wymiany albo pierścienie hmmm co najczęściej siada uszczelniacze czy pierścienie???A więc dzisiaj ściągnąłem głowice i przed ściągnięciem musiałem zbić koło zębate wałka rozrządu i przed zbiciem myślałem że ono jest na klinie i zbijając je okręcałem i co się okazało że gdy spadło to nie było żadnego klina tylko stożek i TERAZ NIE WIEM JAK MA BYĆ ONO USTAWIONE TAK ŻEBY BYŁO DOBRZE??????????? bo przed ściągnięciem paska wszystko było poznaczone . Wałka rozrządu jeszcze nie wymontowałem z głowicy jak wyciągnąłem głowice to tak stoi . Dzięki za odpowiedzi.
Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Zdejmujesz pokrywę zaworów i na drugim końcu wałka rozrządu jest miejsce do instalacji blokady, żadnych markerów czy pisaków. Blokada pompy, blokada wałka i znak na kole zamachowym.
Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Tylko nie skręcaj kółka z wałka z założoną blokadą bo wałek rozwalisz.
[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
No tylko że ja już zbiłem koło wałka rozrządu i mam głowice na stole . Tylko cały problem tkwi w tym jak ustawić cały wałek od nowa bo przy zbijaniu kołem rozrządu okręcałem aż koło spadło i to na dodatek jest ono na stożku i teraz jak ustawić cały wałek z zaworami żeby normalnie działało? BO WAŁ JEST ZAZNACZONY I POMPA WTRYSKOWA TEŻ OK.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Mydełko, kolo walka nie ma klina!! siedzi tylko na stozku, je zakladasz juz na aucie przy spinaniu rozrzadu
a jesli chcesz miec walek w miare ustawiony to pierwsza krzywka bodajrze w gore i wprzod, tak zeby CI weszla blokada z tylu walka i to wsio
a jesli chcesz miec walek w miare ustawiony to pierwsza krzywka bodajrze w gore i wprzod, tak zeby CI weszla blokada z tylu walka i to wsio
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Bez paniki, to normalne że nie ma klina, po założeniu głowicy przed założeniem paska, wał korbowy na znak O (znajduje się pod korkiem między skrzynią biegów a silnikiem), następnie ustawiasz wałek rozrządu jak koledzy wyżej opisali, czyli blokujesz blachą 4 mm i będzie git, NIE skręcaj kółka na założonej blokadzie bo będzie po wałku !
Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Koło pasowe wałka dokręcasz momentem 45 Nm, napinacz również , łożyska wałka rozrządu 20 Nm , osobiście u siebie dokręciłem 28 Nm, bo od tylu zaczyna się u mnie klucz.
Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Pomogliście mi Koledzy bo myślałem że ciężko będzie z tym wałkiem i kołem by ustawić na zicher . Głowice już rozebrałem i w poniedziałek wymieniam uszczelniacze . Ale mam jeszcze takie małe pytanie Demontując zawory zobaczyłem że na trzonku zaworu w 2,4,6,8 i za grzybkiem w komorze jest nagar grubości zapałki ale w pozostałych jest czysto i jedno mnie zastanawia czy to wina pierścieni czy uszczelniaczy. I dodam że gdy golfika kupiłem to spuściłem z półtora litra oleju za dużo bo gość tak nalał ale gdy wymieniałem olej to cały czas go ubywało. Aha i jak skręcić te koło rozrządu żeby było dobrze ???????
Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
trzeba by sprawdzić przylgnie zaworowe moze tamtedy komprecha ucieka i robi sie nagar.
Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
Przy pomocy podciętego płaskownika 4mm i dwóch cienkich pasków blachy (ja używam wkładów nożyka do tapet) blokujesz wałek w odpowiedniej pozycji,(dorób blokadę do pompy, np z przedłużki do klucza nasadowego, trzeba ją przeciąć, delikatnie przeszlifować i wchodzi ciasno) zakładasz koło, lekko dokręcasz, zakładasz pasek, napinasz, sprawdzasz znaki. Jak się ustawienie rozjeżdża to znaczy że za mocno naciągasz pasek, ew napnij lekko i popraw naciąg po paru obrotach wałem.
Żeby dokręcić koło wałka zdejmij blokadę i złap dużym kluczem płaskim (chyba 30) za krzywkę wałka rozrządu, Jak będziesz pomagał sobie nacięciem z tyłu to ułamiesz wałek. Moment to bodajże 45Nm, jak mocno przesadzisz to koło pęknie, bo jest zrobione ze spiekanych proszków metalu.
Żeby dokręcić koło wałka zdejmij blokadę i złap dużym kluczem płaskim (chyba 30) za krzywkę wałka rozrządu, Jak będziesz pomagał sobie nacięciem z tyłu to ułamiesz wałek. Moment to bodajże 45Nm, jak mocno przesadzisz to koło pęknie, bo jest zrobione ze spiekanych proszków metalu.
Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
No panowie uszczelniacze zmienione wałek i resztę części głowicy też skręcone jutro tylko wałek dociągane kluczem dynamometrycznym i będę montował głowice wiem już jak ustawić wałek rozrządu ( kątownikiem zablokować z tyłu wałka wałek rozrządu ) wał ustawić na zero i gitara . Ale mam jeszcze jedno pytanie jak ustawić teraz pompę wtryskową żeby wszystko ze sobą grało ??????
Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
masz otwór na blokade. nie pamietam tylko jakiej średnicy. musisz cos dopasowac
Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
blokada w kolo pompy w starszych tdi to trzpien o srednicy 15.5mm
Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu
tylko że na tym kole pompy jest wiele otworów chyba cztery duże i dwa mniejsze jak się nie mylę . I jest jeszcze taki znak na tym kole z czym on powinien się zgrywać ??? Koledzy Dziękuje Wam Wszystkim że macie czas odpisywać na moje tematy !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 81 gości