Brak iskry na jednym z cylindrów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brak iskry na jednym z cylindrów
Witam Mam golfika 1,6 benzyna typ silnika aee bez instalacji gazowej r 97 Pewnego dnia auto bez przyczyny przy rannym uruchomieniu przestało chodzić na jeden gar Po sprawdzeniu okazało się że nie ma iskry na jednym z cylindrów (dokładnie drugim)Proszę o poradę co może być przyczyną takiego stanu rzeczy Zmieniłem na nowe świece ngk przewody nowe bosch kopułkę i palec rozdzielacza wyczyściłem i nic się nie zmieniło Należałoby dodac że mimo tego stanu silnik uruchamia się w miarę poprawnie ale brak pracy jednego cylindra wpływa na dynamikę i komfort jazdy Z góry dziękuję za sensowne sugestie
Silnik nie chodzi na tym cylindrze tylko jak jest zimny?
Świeca jest sucha i nie zarzuca jej?
Jeśli tak to dość specyficzna sytuacja. Należało by się przyjrzeć hallowi w aparacie i koronce wałka z której hall odczytuje położenie. Najlepiej jakbyś miał na podmianę inny aparat zapłonowy i sprawdził na nim.
Świeca jest sucha i nie zarzuca jej?
Jeśli tak to dość specyficzna sytuacja. Należało by się przyjrzeć hallowi w aparacie i koronce wałka z której hall odczytuje położenie. Najlepiej jakbyś miał na podmianę inny aparat zapłonowy i sprawdził na nim.
amator5 pisze:Zmieniłem na nowe świece ngk przewody nowe bosch
czyli to co droższe wymieniłeś a to co tańsze czyscisz. kopułke i palec kup nowy a jesli nie pomoże to hallotron w aparacie mógł zostać uwalony
mkI- 1.3-sprzedane
mkII fire&ice- 1.8 RP- sprzedane
Passat b3 vr6-sprzedane
mkII 1.6 PN 2EE- jest
mkII fire&ice- 1.8 RP- sprzedane
Passat b3 vr6-sprzedane
mkII 1.6 PN 2EE- jest
Witam Kopułkę wraz z palcem czyszczę ponieważ rok temu zmieniana była (też marki bosch ) a co do świecy to jest mokra cały czas i nie ma znaczenia czy silnik zimny czy też ciepły Iskry brak W warsztacie zasugerowano by zmienić kopułkę(wewnątrz nie jest powypalana jak i nie jest pęknięta) ale czy to możliwe by po roku nagle szlag ją trafił?
może być że kopułka ale może też kupiłeś wadliwą świecę albo szlak trafił właśnie jeden przewód wysokiego do tego cylindra, musisz to wszystko sprawdzić zamieniając świece i przewody miejscami, jak sprawdziłeś że nie ma iskry na tym cylindrze?
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Panowie przewody wn sprawdzane i również podmieniane czyli np na tym na którym była iskra po przełożeniu w kopułce na ten wadliwy już jej nie było odnośnie kompresji to nijak się ona ma do braku iskry (iskrę sprawdzałem wykręcając wszystkie i na ten jeden gar nie bije)Pytanie czy kopuła czy ten hall a jeśli hall to jak go sprawdzić
jaką świecę bierzesz do sprawdzenia iskry? mam nadzieję że sprawdzasz ja za pomocą świecy, druga sprawa to jeżeli nie pomyliłeś kolejności przewodów zapłonowych to do sprawdzenia przewodu przekłada się go w kopułce i na świecy w odpowiednie miejsce (możesz wstawić zdjęcie kopułki i palca)
czujnik halla:
Zdejmij złącze/wtyczkę do czujnika.
Oznaczenia na wtyczce/czujniku masz +, 0, -
Pod + dajesz plus, a pod - dajesz minus 12V z akumulatora
Między zaciski + i 0 dajesz miernik na zakres 20V
Przy obracaniu aparatem zapłonowym powinno pojawiać się napięcie
czujnik halla:
Zdejmij złącze/wtyczkę do czujnika.
Oznaczenia na wtyczce/czujniku masz +, 0, -
Pod + dajesz plus, a pod - dajesz minus 12V z akumulatora
Między zaciski + i 0 dajesz miernik na zakres 20V
Przy obracaniu aparatem zapłonowym powinno pojawiać się napięcie
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 12:06 przez T.O.B.I., łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 95 gości