Ustawiłem Zapłon Na Słuch I Chodzi Lepiej MKII 1.3NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Ustawiłem Zapłon Na Słuch I Chodzi Lepiej MKII 1.3NZ

Post autor: Egon PŃ » pt kwie 28, 2006 15:55

Kiedyś miałem ustawione stroboskopem. Teraz go przestawiłem chyba na bardziej przyśpieszony i ma wiecej mocy (kazdy kucyk w kosiarce sie przyda :] )

Powiedzcie mi tylko czy cos moze sie stac od zlego ustawienia zaplonu??? Jak ma wiecej mocy to powinno spalanie sie zmniejszyc, oczywiscie jak nie bede go gazowal.
A moze kiedys dali zly kąt??



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » pt kwie 28, 2006 17:04

teorerycznie jesli niestrzela w kolektor ssacy , niema problemow z odpaleniem, nieslyszysz spalania stukowego to tak zoastawic mozesz, sam mam przyspieszony sporo zaplon wedlug tego co niby ustawili mi na lampe, tylko ze podbniez do ustawienia tego zaplonu trzeba miec stroboskop z miernikiem w ktory sie wklada wezyk cisneniowy od apratu zaplonowego ,


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt kwie 28, 2006 17:05

Egon PŃ pisze:Powiedzcie mi tylko czy cos moze sie stac od zlego ustawienia zaplonu???
za wczesny zapłon może być przyczyną spalania stukowego które jest szkodliwe dla silnika. Spalanie stukowe to tzw. "dzwonienie zaworów" Ale jeśli nie słychać to faktycznie być może ktoś źle ustawił i teraz jest dobrze. Kiedyś w fso125 zapłon ustawiałem tylko na ucho i zawsze było dobrze.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pt kwie 28, 2006 18:22

Silnik przy gazowaniu pracuje troche glosniej niz wczesniej, ale czy jest to metaliczny dzwiek to nie wiem. Doczytałem ze przy spalaniu stukowym wystepuje spadek mocy, a u mnie jest wzrost.
Dodam ze obroty bigu jalowego zwrosly z 900 do 1100-1200. Tak jakby pracował lzej



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt kwie 28, 2006 18:49

Egon PŃ pisze:Dodam ze obroty bigu jalowego zwrosly z 900 do 1100-1200. Tak jakby pracował lzej
jeśli masz obroty ustawione w/g instrukcji to po przyspieszeniu zapłonu (oczywiście do pewnej granicy) zawsze wzrosną.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pt kwie 28, 2006 19:15

No to mam na granicy, bo jak dalej przestawialem to juz obrotyy nie wzrastaly. Co radzicie?



kamel1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 22:55
Lokalizacja: KLODZKO/WROCLAW
Kontakt:

Post autor: kamel1984 » pt kwie 28, 2006 21:59

ja ustawialem u mechanika obr i zaplon i powiem wam ze zasuwa jak dziki ale za to na jalowym mi cos plywa i jakby przycieral jak mu obr spadna niew iem co to jest i czy na nowo nie jechac ustawic ,pozatym jeszcze wymiana lambdy mnie czeka -znowu- bo kupilem uniwersalke i jest padnieta bo daje 13v wiec gwarancja musi byc hehe


maj mk2 - kamel edition http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=389353#389353

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob kwie 29, 2006 08:13

Witka

Kiedyś zalałem gównianego paliwka (mimo, że schell) i Golfi spalał stukowo. Dlatego jeśli przeyspieszyłeś sobie zapłon to pamiętaj o tym, żeby lać tylko w miarę sprawdzone i pewne paliwo.
Jeśli chcesz sprawdzić czy bryczka spala stukowo to zrób tak:
Kawałek prostej, szybka odkręcona, najwyższy bieg i od najniższej dozwolonej prędkości na tym biegu gaz w podłogę. Jeśli silnik cały czas będzie brzmiał tak samo to jest w porzo. U mnie zawory odzywały się od 3 biegu w górę przy jakichś 2500 do 3000 obr/min (dokładnie już nie pamiętam ale zawsze przy tych samych obrotach i napewno sporo wiekszych niz 2 tys).

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » sob kwie 29, 2006 15:08

To chyba jest w pozadku. Trudno to stwierdzic. Przy pelnym gazie na 3 i na 4 (na 5 mniej) slychac halas ale jest to bardziej byczenie niz stukanie.
A jak z tą mocą, czy powinna spasc? Czy mozliwe ze jest wieksza moc ale nie przy pelnym dodaniu gazu?



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » sob kwie 29, 2006 16:23

Ja terż mam ustawione na słuch i według mnie jest super (lepsza kultura pracy), ale jeśli u ciebie chodzi głośniej to może być za bardzo przyśpieszony, na to też wskazuje wzrost mocy. Ja bym poszukał takiego ustawienia żeby ładnie reagował na pedał gazu ale chodził miękko i elastycznie.



kamel1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 22:55
Lokalizacja: KLODZKO/WROCLAW
Kontakt:

Post autor: kamel1984 » ndz kwie 30, 2006 13:00

a ajk to sie ustawia na sluch ? mam pokrecic do siebie czy od siebie i o ile przesuwac az co uslysze??


maj mk2 - kamel edition http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=389353#389353

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » wt maja 02, 2006 13:41

ja też ustawiałem swojego na słuch i chodzi o wiele lepiej Jak sprawdzic czy jest dobrze? na rozgezanym silniku ruszasz delikatnie wrzucasz od razu 2 (tak zeby sie toczyl)i dajesz do dech Jak nie słychć żadnych stuków ani trzasków a przyspiesza płynnie w całym zajresie obrotów to jest dobrze :)

[ Dodano: 02 Maj 2006 13:48 ]
Żeby ustawić na sluch to trudno wytłumaczyć to trzeba po prostu czuć
Najprosciej to zdjąć kopułkę ustawić rozrząd na znaki obrócić aparatem tak żeby znak na palcu i aparacie się pokrywał Zakładasz kopułkę i uruchamisz silnik gdy osiągnie 90 stopniC obracasz aparatem w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu palca do momentu gdy silnik zacznie dostawać lekkich drgań W rurze wydechowej słychac lekkie buchnięcia Wtedy trzeba cofnąć aż ustanie i tyle No i jeszcze musi dobrze wchodzić na obroty nie może strzelać w gażnik albo wydech Zimny musi łatwo się uruchamiać Wiem że opis jest banalny ale jak ktoś rozumie swoj samochód to nie będziwe z tym problemu Sam stwierdzi czy już wystarczy czy jeszcze trochę



janisz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lut 22, 2005 10:27
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: janisz » wt maja 02, 2006 18:55

A ja się chciałem zapytać jak lepiej jest ustawić zapłon tzn czy ma być on wyprzedzony czy ustawiony tak jak powinien. I jak się ma do tego zużycie paliwa czy na zapłonie ustawionym z wyprzedzeniem bedzie palił więcej czy mniej ?



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » wt maja 02, 2006 23:49

Jeżeli nie masz zmian w silniku które wymagają przestawienia kąta zapłonu (zazwyczaj wyprzedzenie) to nic nie trzeba robić po prostu ustawić tak jak powinien być i już
Zbyt wczesny zapłon jest bardziej niebezpieczny niż zbyt pózny W drugim przypadku spadnie moc i wzrośnie zuzycie paliwa a w pierwszym silnik zostanie poddany wiekszemu obciążeniu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości