Ile splanować głowicę?

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ile splanować głowicę?

Post autor: Karol G60 » śr lip 21, 2010 23:03

witam, mam pytanie robię przeglądzik silnika , zmianiam uszczelke głowicy i przy okazji pomyslałem o splanowaniu glowicy by podnieśc stopień spężania ile mozna splanowac w granicach rozsądku? do tego mam wałek shrick, mniejsze kółko na g, czekam na opinie .. pozdrawiam.



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » pn lip 26, 2010 21:15

Ja planowałem o 0,1mm. Nie mam jednak Schricka ani mniejszego kółka. Ale to nie ma żadnego znaczenia.



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » pn lip 26, 2010 22:59

0.1 mm to sporo za mało moim zdaniem aby uzyskać większy stopień sprężania, w TDI planują po 0.7 tylko grubsza uszcelka czasem się daje... myślałem nad 1mm, ale czekam na zdanie tych którzy bawili sie w większy st. sprężania w g60 jak np. Apsik , uzyskał st. spr. 9.1 :hmm:



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » wt lip 27, 2010 07:19

Posted 01 July 2010 - 10:00 PM
xxMAXIMxx, on 01 July 2010 - 08:32 PM, said:
Only that? Not even low compression metal head Gasket???


No,just that.
0.040" is 1mm
Think it works out about 8.5:1 comp ratio
Crown of piston still 5mm thick,so thick enough

Gavin
Moja dyskusja na temat OBNIŻAINA kompresji na tłoku 81.00 mm. Zatem ściągając 1 mm z tłoka facet twierdzi, że kompresja spadła z 10,8:1 do 8,5:1. Patrząc w drugą stronę aby podnieść kompresję w G60 z 8:1 na 9,1:1 z prostego wyliczenia wynika, że trzeba splanować głowicę o 0,5mm.

EDIT: Choć po chwili przemyślenia, stwierdzam że wcale tak nie musi być gdyż skok tłoka w silniku KR i PG jest inny. Zatem chyba faktycznie poradź się kogoś kto to robił w PG. Sorry za zamieszanie.
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 07:37 przez xxMAXIMxx, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości