Czujnik temperatury [Golf III]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mateusz18 » wt gru 30, 2008 13:11

Jaki ma byc czujnik temp. cieczy do mk3 1.6 abu, 1993 rok?
MOglby mi ktos polecic jaki kupic? no i nr tego czujnika



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » ndz sty 04, 2009 14:36

wdług ETKi powinien być 6U0 919 501 B cztery styki czarny/żółty


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

onicram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:00
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: onicram » czw sty 08, 2009 14:28

Witam!

Pozwolę się podłączyć do tematu, żeby nie zakładać nowego. Mam problem w moim Golfie III (92rok) z temperaturą silnika - silnik nie osiąga temperatury - tak przynajmniej jest według wskaźnika temperatury. Sprawdzałem na wolnych obrotach jak grzeje sie silnik i po pewnym czasie górny przewód do chłodnicy zrobił się ciepły, dolny przewód również był ciepły (nie tak bardzo jak górny ale był). Wskaźnik temperatury w samochodzie jednak ani drgnie. Sprawdzałem rezystancję czujnika (pin 1 - 3) na początku powyżej 8kOhm (auto na mrozie) po pewnym czasie na zapalonym silniku 400Ohm wiec około 70-80 stopni. Po zwarciu pinu 1 i 3 wskaźnik w samochodzie również ani drgnie...

Pytanie co może być uszkodzone? Wskaźnik temperatury? Czujnik temperatury? Czy termostat również może być uszkodzony? (oba przewody z chłodnicy ciepłe) no i dodam jeszcze, że w trasie (ok 30km) ogrzewanie w samochodzie bardzo słabo grzeje, praktycznie letnie powietrze.

Dzięki za pomoc i za rady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 14:32 przez onicram, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » czw sty 08, 2009 14:39

czujnik temperatury lub termostat bardziej stawiam na termostat.
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 14:40 przez J3L3N, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

onicram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:00
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: onicram » pn sty 12, 2009 18:39

Dzięki za rade, postanowiłem wymienić termostat - po wymianie coś się polepszyło, mianowicie silnik na pewno osiąga temperaturę. Wskaźnik po kilku uderzeniach też pokazuje temperaturę, czujnik według pomiaru rezystancji daje wskazanie podobne jak wskaźnik wewnętrzny więc czujnik wygląda na sprawny, wskaźnik raczej też, trzeba go uderzyć ale wskazuje temperaturę. Silnik się grzeje - górny przewód do chłodnicy bardzo ciepły dolny zimny, po osiągnięciu temperatury również ciepły i nawet włączył się wentylator (temp otwarcia termostatu to 87stopni).
Nadal jest jednak problem z ogrzewaniem, ponieważ nic sie nie grzeje, dmucha zimnym powietrzem. Jaka może być inna przyczyna tego?

Dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » śr paź 07, 2009 10:29

Czy ktos moglby mi podac jaki numer nosi czujnik temp. dedykowany do ABS?



Damian797
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn mar 16, 2009 10:09
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Damian797 » pn cze 07, 2010 19:04

Witam!

Mój problem polega na tym,że nie pokazuje mi temperatury na liczniku.Jak mogę sprawdzić czy czujnik jest dobry?

mam czujnik 4 pinowy

podobno 2 masa 4 sygnał na licznik 1-3 sygnał do komputera.

czy zetknięcie 4 i 2 pinu powinno ruszyć wskazówkę na liczniku? lub może licznik jest uszkodzony ji nie wyświetla .



Awatar użytkownika
TJ1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 22, 2010 01:11
Lokalizacja: Kraków, Małopolskie

Post autor: TJ1988 » pn lip 26, 2010 11:08

Panowie, jaki ma być czujnik do Golfiny 3 1.8 ABS, 92 rocznik?
Byłem w sklepie i sprzedali mi 'niebieski' popierając to jakimiś katalogami, ale po wymianie nic się nie zmieniło...


[img]http://khainek.googlepages.com/tigersuserbar.jpg[/img]
www.krakowtigers.com
Klub Futbolu Amerykańskiego - Sioux Kraków Tigers.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn lip 26, 2010 14:34

Piny możesz zewrzeć, ale żeby nic nie uszkodzić na forum radzą żeby zwierać przez opornik 100 Ohm.

Czujnik temp. cieczy chłodzącej do ABS, AAM, 2E itd. jst taki sam ( 4 piny ).
W serwisie był tez z niebieską, ale facet mi mówił że z tych z niebieską przechodzą na zieloną obwódkę ( czujnik ten sam tyle że obwódka inna - jest luźna więc można ją zmieniać :jezor: ) i będą w sprzedaży oryginalne z zieloną. Liczy się numer 357 919 501A i jego odpowiedniki.


Czujnik temp. też mam z niebieską obwódką ( firma Facet / EPS nr. 357 919 501A - w InterCars 92zł ). Tanie zamienniki miałem z żółtą.
Ja kupiłem droższy zamiennik ( akurat wtedy w dołku finansowym byłem i po znajomości kupiłem za 52zł czujnik co jest po prawie 80zł ) , ale jeżeli przytrafi się kolejna wymiana czujnika temp. to tylko oryginał ( tych tanich kupiłem jakieś 5szt. od 15 do 25zł i za to co wydałem na nie miał bym oryginał, no ale zielony byłem i człowiek się cały czas uczy ).
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 14:41 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 26, 2010 14:49

TJ1988 pisze: ale po wymianie nic się nie zmieniło..
czujnik możesz sprawdzić omomierzem, najlepiej kupić go w ASO, a jeśli masz problem to zdradź co miało się zmienić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
TJ1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 22, 2010 01:11
Lokalizacja: Kraków, Małopolskie

Post autor: TJ1988 » pn lip 26, 2010 17:30

Wskazówka się nie podnosi... po prostu. Tzn. wskazuje 0.

[ Dodano: 26 Lip 2010 23:23 ]
Teraz popatrzyłem na ten swój czujnik i on ma numer 6U0 919 501 B, to ok? Bo są też 357 919 501 A i nie wiem... może to przez to mi nie działa.

A w temacie. Które styki mam połączyć? Wszystkie? Czym? Sorry za prymitywne pytania,ale na elektryce znam się tyle że potrafię żarówki zmienić i kable polutować ;)
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 17:31 przez TJ1988, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt lip 27, 2010 07:33

6U0 919 501 B nr ten widnieje u mnie na opakowaniu czujnika razem z numerem 357 919 501A i są one "zamienne".

Piny musisz zewrzeć w kostce czujnika ( piny 2 i 4 ) przez opornik. Po forum krąży rozpiska temperatur razem z oznaczeniem pinów na czujniku ( sądzę że to masz :) ) i odpowiednio do oznaczenia na czujniku musisz zewrzeć w kostce, a czym.... opornikiem :D ( albo drucikiem, ale mniej bezpieczne ).

Skoro zmieniałeś czujnik i nic, to raczej zostały 2 rzeczy: albo kable gdzieś przerwane, albo padł wskaźnik w liczniku. W przypadku tych usterek w obu zwarcie pinów nie ruszy wskazówki.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
TJ1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 22, 2010 01:11
Lokalizacja: Kraków, Małopolskie

Post autor: TJ1988 » wt lip 27, 2010 11:33

Zanim zdobędę opornik jedno pytanie. Zdjąłem wtyczkę i zauważyłem, że w czujniku jest mokro od płynu chłodniczego. Może to mieć jakiś wpływ?


[img]http://khainek.googlepages.com/tigersuserbar.jpg[/img]
www.krakowtigers.com
Klub Futbolu Amerykańskiego - Sioux Kraków Tigers.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 27, 2010 12:09

czujnik jest raczej do wymiany, kupuj lepszej firmy na przyszłość. Nie kombinuj z tym opornikiem, po co, weź miernik włącz zapłon i zmierz napięcie czy dochodzi we wtyczce - ok 12V między pinami 3 i 4 oraz ok 5V miedzy 1 i 3. Jeśli jest napięcie to już wiesz że okablowanie jest dobre i coś masz wykluczone


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 196 gości