1.6 ABU turbo ??

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

1.6 ABU turbo ??

Post autor: bastek016 » sob lip 24, 2010 16:34

http://forum.skodovka.pl/viewtopic.php?t=28228 po czytałem trochę temat i zastanawiam się nad taką instalacją tylko ta opisana tam, jest w AEE wielopunkt . Czy w jednopunkcie nie będzie problemów :)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lip 25, 2010 11:17

Po tym co Ci goście zrobili widać, że nie mają pojęcia o uturbianiu auta na poważnie. Ten silnik nie przejeździ więcej niż 1500 km (o ile w ogole tyle da rade). Bez strojenia spalą go nawet szybciej (a nie wystroją go bez dołożenia map sensora i przynajmniej jakiejś świni). Sonda lambda nic im nowa nie da, bo ona pokazuje tylko czy jest powyżej 14,7:1 czy poniżej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
pelikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: czw sie 03, 2006 11:09
Lokalizacja: Głogówek/Żędowice

Post autor: pelikan » ndz lip 25, 2010 16:35

bugalon, tam piszą że zrobił 17 tyś od montażu i jeździ

[ Dodano: 25 Lip 2010 16:37 ]
interesujący temat


Obrazek
Passat B6
viewtopic.php?f=91&t=427389" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: bastek016 » ndz lip 25, 2010 19:41

dokładnie gość podobno na LPG 17 tyś naklepał , średnie spalanie 11 lpg a koszta instalacji , są dosłownie śmieszne :) . A zamiast swapować na 2.0 lepiej turbo w tych pieniądzach posłuchac



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lip 25, 2010 21:16

Tak, napisał że przejeździł 17 tysięcy i pisze ze silnik chleje mu duzo oleju i ze to pewnie przez turbinę. A ja wam gwarantuję, że chleje mu dlatego, że wysoka temperatura albo pozapiekała pierścienie albo ponadpalala denka tłoków.

Panowie, sonda wąskopasmowa nie nadaje sie do strojenia silników turbo (a oni na tym wystroili). Bez widebanda, wskaźnika EGT i słuchawek do stuku nie stroimy auta. Na bank mają niewłaściwy skład mieszanki, szczególnie przy wysokich obciążeniach. Gość może jeździć do 2,5k obrotów w zakresie podciśnień i pomimo braku dostrojenia nie spali motoru. Po co komu jednak takie turbo, którego nie można wykorzystać w strachu przed stopieniem motoru ....

Reasumując - to co jest tam zrobione to jest zwykła lipa. Nie polecam nikomu takich rozwiązań. To nie diesel, że może miec za ubogo i sie nic nie stanie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
pelikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: czw sie 03, 2006 11:09
Lokalizacja: Głogówek/Żędowice

Post autor: pelikan » pn lip 26, 2010 09:45

bugalon, dobrze prawisz


Obrazek
Passat B6
viewtopic.php?f=91&t=427389" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
lukaszmut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 15:45
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: lukaszmut » pn lip 26, 2010 21:01

bastek016 pisze:dokładnie gość podobno na LPG 17 tyś naklepał , średnie spalanie 11 lpg a koszta instalacji , są dosłownie śmieszne :) . A zamiast swapować na 2.0 lepiej turbo w tych pieniądzach posłuchac
dziwne że właściciel auta od bardzo długiego czasu nic sie niewypowiada na forum a o aucie nikt już nic niesłyszał od tamtego czasu bo pewnie było jak kolega bugalon napisał
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 21:02 przez lukaszmut, łącznie zmieniany 1 raz.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » wt lip 27, 2010 12:00

Szczerze to watpie zeby to jakos latalo , założyli turbo i co dalej? Nic nie zmierzone , nie wiadomo ile paliwa ile paliwa motor dostaje no nic , pomijajac ze druciarstwo maxymalne.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

Post autor: wolf747 » wt lip 27, 2010 18:36

a co to ta świnia??? (tylko błagam nie każcie mi szukać w google bo pokaże albo zwierzę albo jakiegoś polityka :grin: )


smaruj gofera dżemorem!!!

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » wt lip 27, 2010 21:03

swinka - " piggy-back" - tak sie mowi na komputery ktore kompagaja ori. ECU SMTx i inne. Stand-alone to samodzielne uniwersalne ECU jak Aem ,HKS lub dedykowane jak Hondata czy Nismo
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 22:30 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 27, 2010 22:09

spawacz pisze:swinka - " piggy-back" - tak sie mowi na komputery samodzielne sterujace praca motoru tzw. Stand-alone , uniwersale to SMTx , Autronic , Aem ,HKS lub dedykowane jak Hondata czy Nismo
Spawacz, świnka i stand alone to całkowicie dwa różne elementy.

Świnie wpinasz w obwód oryginalnego ECU i sygnały z czujników najpierw przepuszczasz przez świnie zanim trafią do sterownika. W ten sposób oszukujesz ECU podając mu nieco inne sygnały. Stroisz silnik podając oszukańcze parametry sterownikow. To jest właśnie np. SMTx czy Ecumaster.

Stand Alone to sterowniki, które same sterują pracą silnika bez fabrycznego ECU. Sam definiujesz mapy i wszystkie reakcje sterownika na sygnały z czujników. To jest właśnie Megasquirt czy AEM.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » wt lip 27, 2010 22:28

sorki masz racje sie zapedzilem za daleko az nie sprawdzilem co napisalem , jest jak mowisz :helm:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

1.6 ABU turbo ??

Post autor: Piotrek 2711 » pt lip 30, 2010 15:35

Ja też jestem zdania ze to niepolata za długo do turbodoładowania trzeba bardzo profesjonalnie przygotować silnik dołożenie samej turbiny wykończy układ korbowotłokowy w moment a zrobienie silnika pod turbo to są ogromne koszta. Dlatego moim zdaniem lepiej wstawić coś mocniejszego albo kupić auto już z fabrycznie turbo doładowanym silnikiem np. 1.8 G60 pozdrawiam.


I LOVE MK3

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

1.6 ABU turbo ??

Post autor: wolf747 » sob lip 31, 2010 18:33

a zamiast tej maciory nie da się po prostu wstawić emulatora lambdy? bo domyśllam się, że trochę ona kosztuje (wieprzowina teraz w cenie) :rotfl:


smaruj gofera dżemorem!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości