Strumiennica i filtr powietrza stożek w 1.9.TD
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Strumiennica i filtr powietrza stożek w 1.9.TD
Czy warto w 1.9.td golfie 3 inwestowac w strumiennice i filtr pow. stożkowy, czy to poprawi osiągi i czy warto kupic na allegro te czesci?
ja slyszalem ze stozek dobije turbine ale tylko slyszalem
zreszta kup zobacz przekonaj sie
musi byc ten pierwszy raz
a strumienica podobno w benzynie nic nie daje tylko panewki dobija gdzies to czytalem
wszyscy ja maja bo jest tania
w ktoryms wydaniu GT(stary jakis nr)bylo porownanie strumienic we Fiacie SC(wiem wiem
)jakis firm i max dala 3km i iles tam momentu wiec chyba jak najbardziej warto sie zainteresowac tym bublem ![rotfl :rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
zreszta kup zobacz przekonaj sie
musi byc ten pierwszy raz
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
a strumienica podobno w benzynie nic nie daje tylko panewki dobija gdzies to czytalem
wszyscy ja maja bo jest tania
w ktoryms wydaniu GT(stary jakis nr)bylo porownanie strumienic we Fiacie SC(wiem wiem
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![rotfl :rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Serujny filtr powietrza obliczono na przyrosty mocy 11 - 15 %.
Tak więc stożek cośdaje ale przede wszystkim tzreba zmienić bebechy silnika - np. sportowe wałki i utrzymywać auto w górnym zakresiem obortów!
Intercooler mozesz zmontować i wynienić turbinkę na większą.
Dobrym sposobem jest chip np. +20 KM - nie myślałeś o tym?
Tak więc stożek cośdaje ale przede wszystkim tzreba zmienić bebechy silnika - np. sportowe wałki i utrzymywać auto w górnym zakresiem obortów!
Intercooler mozesz zmontować i wynienić turbinkę na większą.
Dobrym sposobem jest chip np. +20 KM - nie myślałeś o tym?
!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!
w 1.9TD chip??? chyba nniiieeeeMichael G60 pisze:Serujny filtr powietrza obliczono na przyrosty mocy 11 - 15 %.
Tak więc stożek cośdaje ale przede wszystkim tzreba zmienić bebechy silnika - np. sportowe wałki i utrzymywać auto w górnym zakresiem obortów!
Intercooler mozesz zmontować i wynienić turbinkę na większą.
Dobrym sposobem jest chip np. +20 KM - nie myślałeś o tym?
intercooler lepsze efekty da ci niz te badziewia
a stozek daje dzwiek w benzynie bo jak zyje jeszcze nie slyszalem diesla na stozku zeby fajnie gadal
- dr Richie
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
- Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
- Kontakt:
osobiście polecam jak największy intercooler wepchnięty w przedni zderzak i podnieść ciśnienie doładowania westgate'em oraz podnieść odrobinkę dawkę paliwa. Możesz również lekko przyspieszyć kąty zapłonu i otwarcia zaworów, ale nie wiem o ile, żeby się silnik nie męczył.
był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
Na pewno masz racje co do intercoolera. Tylko z zamontoweaniem coolera sdam sobie rade tylko jak mam zwiekszyc cisnienie doladowania (jak mozesz to opisz mi to jasniej). a co do zaplonu to pojade do mechanika.dr Richie pisze:osobiście polecam jak największy intercooler wepchnięty w przedni zderzak i podnieść ciśnienie doładowania westgate'em oraz podnieść odrobinkę dawkę paliwa. Możesz również lekko przyspieszyć kąty zapłonu i otwarcia zaworów, ale nie wiem o ile, żeby się silnik nie męczył.
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
- dr Richie
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
- Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
- Kontakt:
ciśnienie doładowania, a raczej moment spuszczania nadmiernej ilości spalin--->omijanie tyrbiny i wulot prosto do wydechu, regulujesz tym smiesznym zaworem przy turbinie tzw westgate'em, o ile nie pomyliłem nazwy. Tam na popychaczu masz zakontrowaną regulację, poreguluj tym i zobaczysz.
Z tym, że bez zegara się nie obejdzie. Wpinasz trójnik z zegarem na odejściu małego wężyka do pompy wtryskowej (sterowanie dodatkową dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania).
Wszelakie pomiary należy wykonywać w czasie jazdy / pod obciązeniem. Wiem, że to na pierwszy rzut oka dziwne, ale tak jest.
Co do kąta zapłonu i otwarcia zaworów, to możesz zrobić to samemu. Luzujesz kółko pasowe na wałku głowicy i delikatnie obracasz wałek o 0.5-1 stopnia w lewo, pompę o podobną wartość w prawo.
Ale lepiej uważaj co i jak, zeby nie przegiąć, bo jak się spotka zawór z tłokiem, to po zawodach. Z kolei zbyt wczesny zapłon tez jest szkodliwy.
Każdy mechanik ustawia pompę na nastawy fabryczne, a tylko dobry pompiarz ustawi idealnie, bo nie każda pompa ma idealne parametry w fabryczych punktach, więc trzeba mieć maszyny do wyniuchania co i jak, lub też próbować samemu. Przerobiłem już to i to.
Jak coś jeszcze, to zapraszam na gg. Poszukaj innych moich wypowiedzi na ten temat, tam sobie poczytasz co i jak. Dodam tylko, że mój ojciec wycisnął z Passata B32 Variant'a, na tej samej skrzyni ponad 180km/h z 1.6TD, który fabrycznie/katalogowo leci ledwo 160km/h
Powodzonka!
Z tym, że bez zegara się nie obejdzie. Wpinasz trójnik z zegarem na odejściu małego wężyka do pompy wtryskowej (sterowanie dodatkową dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania).
Wszelakie pomiary należy wykonywać w czasie jazdy / pod obciązeniem. Wiem, że to na pierwszy rzut oka dziwne, ale tak jest.
Co do kąta zapłonu i otwarcia zaworów, to możesz zrobić to samemu. Luzujesz kółko pasowe na wałku głowicy i delikatnie obracasz wałek o 0.5-1 stopnia w lewo, pompę o podobną wartość w prawo.
Ale lepiej uważaj co i jak, zeby nie przegiąć, bo jak się spotka zawór z tłokiem, to po zawodach. Z kolei zbyt wczesny zapłon tez jest szkodliwy.
Każdy mechanik ustawia pompę na nastawy fabryczne, a tylko dobry pompiarz ustawi idealnie, bo nie każda pompa ma idealne parametry w fabryczych punktach, więc trzeba mieć maszyny do wyniuchania co i jak, lub też próbować samemu. Przerobiłem już to i to.
Jak coś jeszcze, to zapraszam na gg. Poszukaj innych moich wypowiedzi na ten temat, tam sobie poczytasz co i jak. Dodam tylko, że mój ojciec wycisnął z Passata B32 Variant'a, na tej samej skrzyni ponad 180km/h z 1.6TD, który fabrycznie/katalogowo leci ledwo 160km/h
Powodzonka!
był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 249 gości