nie da się wcisnąć sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

nie da się wcisnąć sprzęgła

Post autor: sas_gti » śr lip 21, 2010 18:34

Witajcie.
Nie często zdarza się, żebym rozłożył się na czymś mechnicznym ale w końcu przyszła ta chwila :) . Podejrzenia oczywiście mam ale może dowiem się czegoś ciekawego zanim po raz drugi zdejmę skrzynię.

Opis problemu.
Dzwoni do mnie kumpel, że piardło mu sprzędło. Pierwsze typowania przez telefon - linka sprzęgła się zerwała, bo pedał chodzi luźno.
No więc auto na hol i do mnie do garażu. Na miejscu okazuje się, że linka w nienagannym stanie, a po prostu sama dźwignia chodzi luźno.
Podejrzenie padło zatem na dźwigienkę pod pokrywą piątego biegu lub docisk. No dobra to zdejmujemy pokrywę 5ego biegu. Bingo! O to co się ukazało.
Obrazek

No wiec kupione nowe części, poskładane jak należy, przykręcany pokrywę i co się dzieje? No okazuje się, że nie można wcisnąć dźwigni. Całość chodzi tak cholernie ciężko, że z pewnościa próba wciśniecia sprzęgła na siłe spowodowałaby identyczną usterkę jak na zdjęciu powyżej. Po prostu czuć, że coś by strzeliło (jak nie ta mała dźwigienka to linka by się zerwała) W tym momencie wiedziałem już że usterka tej dźwigienki to tylko wierzchołek góry lodowej, i że to tylko skutek jakiejś innej usterki, a przynajmnije tak myślałem. Po chwili zastanowienia wyrok pada na docisk wiec ściągamy skrzynię.
Dodam, że pręt wyspręglika (ten długi) chodzi bez oporów.
No dobra skrzynia zdjęta, odkręcamy zamach, licząć że docisk będzie bezzębny ale nie! Sprzęgło wygląda zdrowe. Zęby docisku równe, tarcza ok, wszystko wizualnie wygląda na ok. No i zgłupiałem. Myslę sobie kurde może byliśmy z kumplem tak zmęczeni, że nie mieliśmy siły ręką wcisnąć dźwigni i tylko nam się wydawało (w normalnej sytuacji daje się wcisnąć ręką).
No dobra to jak wszystko jest ok to zakładamy sprzęgło, zakłądamy skrzynię, próbujemy wcisnąć dźwignię a tu dalej lipa. Nie da się wcisnąć tego sprzęgła.
Czy ktoś wiec o co chodzi? Może ktoś powie coś konstruktywnego zanim ściągniemy znowu skrzynie, żeby oglądać sprzęgło po raz drugi? Będą punkty za pomoc, pozraVWiam :kac:
Ostatnio zmieniony śr lip 21, 2010 18:42 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr lip 21, 2010 19:01

Ja się dopiszę do prośby o pomoc bo to o moje sprzęgło/skrzynię chodzi i dodam od siebie, że dźwigienkę można założyć tylko w jednej pozycji (nie ma możliwości, że źle złożyliśmy) większość gratów kupowane w ASO więc też nie ma możliwości, że coś nie pasuje, nowe jest również łożysko oporowe i w momencie kiedy skrzynia jest odłączona od silnika łapa sprzęgła "chodzi" bez problemu i "pręt" przechodzący przez skrzynię również przesuwa się bez zacięć nie jest skrzywiony lub połamany. Zgłupieliśmy bo elementy sprzęgła wyglądają na normalnie zużyte tarcza sprzęgła ma grubość 6.8mm i jak kolega napisał docisk ma równe zęby, żadne nie są połamane czy powyginane. A jednak coś jest nie tak... Stało mi się to podczas gdy stałem na światłach i gdy zmieniło się na zielone wcisnąłem sprzęgło wrzuciłem jedynkę i usłyszałem jakby stłumiony strzał i samochód ruszył... czyli docisk się wysprzeglił i pękła dźwigienka...pękła bo coś nie bangla... tylko co??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » śr lip 21, 2010 21:32

Mnie pomiędzy sprężynę docisku a obudowę wpadł kiedyś element który odleciał od talerzyka.Też nie mogłem wcisnąć sprzęgła.
A na sucho docisk da się wcisnąć,znaczy na zewnątrz?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lip 24, 2010 16:37

sprzęgło sciągnęte ponownie bo się nie wciska znowu. Ni cholery nie potrafię znaleźć w nim usterki, no ale stwierdziliśmy, że i tak wsadzamy nowe bo stare miało już lichą tarczę.
Przy okazji opowiem - Wczoraj kupiłem nowe sprzęgło LUKa w IC i się okazało, że w paczce były używane śruby, poomykane od klucza i bez kleju. Nowe będę miał w poniedziałek i będziemy to składać.

Mam nadzieję, ze po montażu nowego sprzęgła problem ustąpi i sprzęgło da się wcisnąć.
jbs-78 pisze:Mnie pomiędzy sprężynę docisku a obudowę wpadł kiedyś element który odleciał od talerzyka.Też nie mogłem wcisnąć sprzęgła.
A na sucho docisk da się wcisnąć,znaczy na zewnątrz?
myślałem o tym ale pod sprężyną talerzową nic nie siedzi. Docisk po wyjęciu się ciężko sprawdza, no ale na tyle na ile mozna to zrobić to wygląda, że wciska się ok. Tzn kładę docisk na ziemi i po kolei każdy ząb naciskam z dużą siłą i wszystko wygląda ok. Wciska się bardzo podobnie co nowe sprzęgło.
Modlę się, żeby w poniedziałek po żlożeniu na nowym sprzęgle, wciskało się ok bo jak nie to nie wiem.
Jakieś nowe pomysły jako alternatywa dla modlitwy? Bo mi sie pomysły skończyły.
Burza mózgów na ten temat mile widziana.
Ostatnio zmieniony sob lip 24, 2010 16:39 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » sob lip 24, 2010 23:39

Sam docisk połóż na ziemi załóż tą tarczę do wysprzęglania i jakimś długim przyrządem masą ciała naciskaj na ten talerzyk. Powinno wszystko pracować bez używania nadludzkiej siły. Wiadomo zbyt lekko chodzi to sprężyny siadają. Ale zbyt ciężko to też niedobrze. Ale skoro cały mechanizm na wyjętej skrzyni działa bezproblemowo to problem jest w samym sprzęgle. Docisk mianowicie. Jeszcze dokładnie oglądnijcie czy dźwigienka nie wadzi o nic (w sumie nie ma prawa).


...

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » sob lip 24, 2010 23:56

pinstonvw pisze:Sam docisk połóż na ziemi załóż tą tarczę do wysprzęglania i jakimś długim przyrządem masą ciała naciskaj na ten talerzyk.
Robiłem tak i powiem Ci, że jak się 1mm uginało to dobrze... nowe sprzęgło tak samo... po prostu opierałem się masą całego ciała na trzonku młotka a ten naciskał na talerzyk. Zgłupieliśmy już. Dźwigienka jest nowa, a poza tym wszystko jest porównywane z inną wyjęta (sprawną) skrzynia i zarówno skok łapy sprzęgła jak i reszta elementów odpowiadających za wciskanie sprzęgła jest ok. Tak jakby wina ewidentnie leżała po stroni docisku mimo iż tego nie widać.... w poniedziałek założymy zupełnie nowe sprzęgło i się zobaczy. Jak nie będzie działać to się zapłaczę :crazy:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » ndz lip 25, 2010 10:15

sas_gti pisze:kupiłem nowe sprzęgło LUKa w IC i się okazało, że w paczce były używane śruby, poomykane od klucza
IC się zeszmacił ostatnio :butthead: Nie dość że mają drogo to jeszcze ostatnio przysyłają wybrakowane podzespoły np.(klocki na oś 3szt) a jak siedzi młodziak to wogóle nie wie o co chodzi :grrr: Teraz tylko FOTA się liczy :bigok:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz lip 25, 2010 10:49

jeżeli walnęła ta dwigienka to znaczy że problem leży prawdopodobnie na drugim jej końcu czyli w sprzęgle.
Najłątwiej postawić na docisk. Ale czy to on to już ciężko stwierdzić nie widząc tego.
U mnie docisk też chodzi ciężko tzn sprzegło ciezej sie wciska. Więc prawdopodobnie on z czasem zaczyna sie zacinac coraz bardziej. Jakbyscie mogli zrobic foty tego docisku ze wszystkich stron oraz od wewnątrz to byloby super. Napewno komuś sie to przyda. Ciężko cos innego wymyslic np ze tarcza wysprzeglająca ta w docisku wyskoczyła i dlatego nie jest wycentrowany ten otwór na pręt wysprzeglający. To juz takie tezy. Jeśli na zdjętej skrzyni łapa da sie wciskac i pręt wysprzeglajacy wychodzi to powinno byc sprzęgło.
Dajcie znać o przyczynach i cyknijcie fotki.
Powodzenia.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz lip 25, 2010 11:25

a próbowaliście wcisnąć ten docisk jak był zamontowany do silnika, bez skrzyni?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz lip 25, 2010 11:31

vwarek pisze:a próbowaliście wcisnąć ten docisk jak był zamontowany do silnika, bez skrzyni?
nie nie próbowaliśmy, robimy to bez kanału i że tak powiem mało miejsca jest :crazy:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz lip 25, 2010 11:43

rysiektr pisze:robimy to bez kanału i że tak powiem mało miejsca jest
mimo tego ja bym spróbował.. przykręć go nawet na 3 sruby tylko i sprawdź jak to chodzi, potem to samo z nowym sprzęgłem i może będzie coś wiadomo bo wrzucać i ściągać skrzynię w takich warunkach to fucktycznie mordęga..


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lip 25, 2010 12:46

dzięki za rady. Co do robienia fot - no niby można ale jest to zupełnie normalnie wyglądający uzywany docisk. Nie ma w nim nic szczególnego, wiec foty chyba nie są potrzebne, bo nie będzie na nich nic charakterystycznego
Maćkooo pisze:U mnie docisk też chodzi ciężko tzn sprzegło ciezej sie wciska. Więc prawdopodobnie on z czasem zaczyna sie zacinac coraz bardziej
.
tutaj sprzęgło chodziło tak samo, aż do samej awarii.
Maćkooo pisze: Ciężko cos innego wymyslic np ze tarcza wysprzeglająca ta w docisku wyskoczyła i dlatego nie jest wycentrowany ten otwór na pręt wysprzeglający.
Tarczka wysprzęglająca (talerz) oczywiście 5 razy sprawdzana, zamontowana prawidłowo a pręt wysprzęglający trafia w tarczkę tam gdzie powinien.
mimo tego ja bym spróbował.. przykręć go nawet na 3 sruby tylko i sprawdź jak to chodzi, potem to samo z nowym sprzęgłem i może będzie coś wiadomo bo wrzucać i ściągać skrzynię w takich warunkach to fucktycznie mordęga..
Nie wiem za bardzo jak to wyczuć. Jak dociski leżą na ziemi to już się je bardzo ciężko wciska a co dopiero jak to będzie założone na silnik. Ciezko bedzie wykonac sprawdzenie docisku w praktyce 'na założonym'.
Ostatnio zmieniony ndz lip 25, 2010 12:54 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz lip 25, 2010 12:48

vwarek pisze:bo wrzucać i ściągać skrzynię w takich warunkach to fucktycznie mordęga..
zwłaszcza w upał +30 stopni... :grrr: jutro będą nowe śruby to się okaże, damy znać jutro. Jak nie będzie chodzić to już nie wiem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lip 25, 2010 12:53

zakładamy nowe w pon i sprawdzamy.
Jessy pisze:IC się zeszmacił ostatnio Nie dość że mają drogo to jeszcze ostatnio przysyłają wybrakowane podzespoły np.(klocki na oś 3szt) a jak siedzi młodziak to wogóle nie wie o co chodzi Teraz tylko FOTA się liczy
Ceny w IC są wysokie ale profil działaności mają nastawiony typowo na warsztaty i sklepy czyli odbiorców hurtowych dla których przewidziane są spore zniżki. Praktczynie 90% sprzedaży w IC idzie przez 'zniżkę', a większosć klientów detalicznych i tak ma dostęp do zniżek i uważam, że IC cenowo wcale tak źle nie wygląda.
Poza tym fota się za bardzo nie stara moim zdaniem, żeby przejąć klienta. Ja mam najbliższą fotę jakieś 10czy 15 km ode mnie i za kązdym razem jak chciałem coś czego nie ma na stanie to mi kazali jechać z zaliczką. No sorry, ale dziś czas to pieniądz. Do ic dzwonie, i jade odebrać, ewentualnie czekam kilka h na dostawe i mam tego samego dnia.
W focie jest nieco inaczej. Przychodzisz z ulicy i faktycznie na starcie masz już taniej niż w IC, ale mi np żadnych zniżek dać nie chceli i w focie mam drożej niż w IC.
Dla mnie ic nadal górą, bo taniej i szybciej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 180 gości