Montaż - kolektor ssący od AWX do 1Z i zaślepienie - EGR OUT

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Montaż - kolektor ssący od AWX do 1Z i zaślepienie - EGR OUT

Post autor: Fucker » ndz lis 29, 2009 15:24

Witam

-- po kliknięciu w zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze.
-- krótkie opisy będą widoczne po otwarciu zdjęcia.
-- dłuższe opisy dodaję do wątku.

Nie jest to porada krok po kroku, jak odkręcić stary kolektor i zamontować nowy. Ale na pewno nie jednemu pomoże.


Bardzo stabilna przejściówka - utoczona z jednej bryły metalu. Posiada łagodne przejście. Ma trochę większą średnicę niż oryginalne rury coolera.
Obrazek

Kolektor AWX, po gruntownym czyszczeniu za pomocą środka czyszczącego TENSIL. Kanały przy wylocie troszeczkę przepolerowałem papierem ściernym. Kolektor osadziłem na nowej uszczelce "VICTOR REINZ" , dodatkowo dałem również masę uszczelniająca w końcu jest to przekładka kolektora z innego silnika. Nie wiadomo, czy nie był przeciągnięty itp. Mimo, że pochodzi z prawie tych samych głowic, każdy kolektor się dopasowuje, więc wolę dmuchać na zimne.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie wystarczy włożyć wyczyszczonego kolektora ssącego, trzeba również wyczyścić kanały dolotowe w głowicy. Trzeba się trochę pomęczyć, żeby to zrobić, znalazłem na to sposób.
Bardzo pomocne będzie lusterko i lampa / latarka. Jak dobrze ustawisz lusterko i poświecisz w lustro to będziesz widział kawałek zawora. Wbijasz czwarty bieg i ustawiasz tak, żeby zawór był zamknięty. Wtedy tam dłubiesz. Tylko i wyłącznie od wewnątrz na zewnątrz. Nie pchaj tego nagaru do środka. Ja zrobiłem specjalną łyżkę. Jak wszystko wyskrobiesz, wydmuchu'jesz, dla pewności sprężonym powietrzem. I tak po kolei, każdy dolot. Nie zapomni zamykać zaworów.
Na forum raczej nikt jeszcze nie stosował tego sposobu. Każą ściągać pokrywę, ale nie trzeba, tak można z łatwością zobaczyć w jakiej pozycji są zaworki.

Obrazek

Zdradzę Wam również skąd wziąłem blachę kajnerową do zaślepienia EGR'u.
Na pewno, nie jednemu to pomoże.
Obrazek
Obrazek




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Przycinamy oryginalne złączki przy kolektorze, tak, żeby można było później skręcić rury jak były oryginalnie skręcone. Złączki odpowiednio obracamy.
Jeszcze jedna rada, nie róbcie za długiej przejściówki kolektora, bo później może być problem skręcenia rur coolera w oryginalnych miejscach. Jak jest trochę dłuższa, można więcej przyciąć złączkę, ale jak ktoś przesadzi to przejściówka i rura coolera będzie za blisko siebie.
Obrazek



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Przy okazji wymieniłem całą rurkę z boost'a. Wielkie było moje zdziwienie.
Pod maską wężyk wyglądał jak nowy, ale za przegrodą (gdzie idzie do ECU), wyglądał bardzo kiepsko. Był pościskany pod filtrem pyłkowym. Guma wężyka była w kilku miejscach popękana. Na całej długości dałem nowy.
Obrazek

Gotowe...
Obrazek


Jeżeli są jakieś pytania odnośnie montażu, to proszę pytać.

Co jeszcze zauważyłem...
Mój stary kolektor nie był "zawalony", więc wielkiej różnicy nie ma. Minimalnie mniej kopci jak "butuję". Ale idę w innym kierunku i przygotowuję silnik na większe mody, więc musi mieć dobre napełnienie cylindrów. Czy się dłużej nagrzewa, to nie zauważyłem.
Ostatnio zmieniony ndz lip 25, 2010 10:28 przez Fucker, łącznie zmieniany 13 razy.



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » pn lis 30, 2009 00:42

Porada super , tez myślałem żeby zrobić ale nie chciało mi się cykać tylu fotek


Obrazek

Z mojej strony mogę też coś dorzucić, schemat wykonania przejściówki po mojemu


Trzeba wytoczyć taki pierścień , potem przyłożyć do kolektora , wywiercić 3 dziury, przykręcić, odrysować kształt kolektora , odkręcić i obrobić go najpierw z grubsza szlifierką kątową i dalej pilnikiem , mi to zajęło chwilę .
Potem wbić rurkę , obspawać , na końcu rurki zrobić jakieś zgrubienia żeby węża nie zrzucało i gotowe.

No i wg mnie ważne żeby zrobić rowek na oring. Oryginalnie pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem jest właśnie oring.


Wymiarowo wygląda tak

Obrazek

A jeśli chodzi o króciec ciśnienia można to zrobić też tak, : do nagwintowanego otworu z tyłu pasuje odpowietrznik z tylnego zacisku . Trzeba tylko go wkręcić i przewiercić na wylot dziurę w kolektorze i odpowietrznik.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 09:30 przez mariachi, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pn lis 30, 2009 10:46

mariachi,

Bardzo dobry pomysł z tym odpowietrznikiem z hamulców. Niech każdy coś doda i będzie ładna porada.

Powiedz mi jak wyglądał u Ciebie stary kolektor, miałeś go zawalony??

U mnie kanał z 1 , 2 i 3 cylindra był czysty, a na 4 było może 1mm osadu. (wiadomo licząc od rozrządu).

Jak na razie zostawiłem odmę, żeby tym olejem wypłukała resztę osadu z głowicy, jestem pewny, że to wypłucze, bo teraz już EGR nie ma możliwości spiekania oleju w kolektorze ssącym.

Tylko mam wątpliwości, że jak wywalę odmę to pojawią się jakieś wycieki na silniku, bo w końcu odma robi podciśnienie.



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » pn lis 30, 2009 14:48

Fucker pisze:mariachi,

Bardzo dobry pomysł z tym odpowietrznikiem z hamulców. Niech każdy coś doda i będzie ładna porada.

Powiedz mi jak wyglądał u Ciebie stary kolektor, miałeś go zawalony??

U mnie kanał z 1 , 2 i 3 cylindra był czysty, a na 4 było może 1mm osadu. (wiadomo licząc od rozrządu).

Jak na razie zostawiłem odmę, żeby tym olejem wypłukała resztę osadu z głowicy, jestem pewny, że to wypłucze, bo teraz już EGR nie ma możliwości spiekania oleju w kolektorze ssącym.

Tylko mam wątpliwości, że jak wywalę odmę to pojawią się jakieś wycieki na silniku, bo w końcu odma robi podciśnienie.
to właściwie nie jest mój pomysł tylko podpatrzyłem go u kogoś na tym forum,
A egr wywaliłem już dawno i wtedy też czyściłem kolektor,ale nie było tam dużo syfu.


Odmy nie możesz wywalić, musi być ,
możesz co najwyżej zrobic tzw oil catch tank
takie coś
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pn lis 30, 2009 21:15

Odmy nie możesz wywalić, musi być ,
możesz co najwyżej zrobic tzw oil catch tank


mariachi,

Wiadomo, założył bym "oil catch tank"

Tylko musiał by być obieg zamknięty, żeby dalej by było podciśnienie, a nie rura pod auto.

Ale przy obiegu zamkniętym i tak ciepłe opary idą do kolektora.

Czytałem już mnóstwo tematów na temat odmy, ale są podzielone zdania, więc odmę na razie zostawiam.



Awatar użytkownika
Kisielo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 22:45
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kisielo » pt lip 09, 2010 14:48

Trochę odgrzebię.

Jak wygląda sprawa przy gaszeniu silnika bo skoro poleciał EGR to razem z nim klapka gasząca.

Odczuwalne jest znacząco zwiększone szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu?



beczwóreczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lip 10, 2010 14:15
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: beczwóreczka » sob lip 10, 2010 18:30

napiszcie co mogę osiągnąc po zaślepieniu EGR-a



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lip 11, 2010 09:23

Kisielo, tu nie było klapy gaszącej
beczwóreczka, jest osobny wątek na forum pod tym adresem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » ndz lip 11, 2010 11:08

beczwóreczka pisze:napiszcie co mogę osiągnąc po zaślepieniu EGR-a
Możesz zapobiegać temu:
Obrazek

Ale radził bym Tobie poszperaj na forum. Tematów odnośnie zaślepiania EGR i czyszczenia dolotu jest mnóstwo.
Ostatnio zmieniony ndz lip 11, 2010 11:10 przez Fucker, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob lip 24, 2010 23:09

mariachi pisze:No i wg mnie ważne żeby zrobić rowek na oring. Oryginalnie pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem jest właśnie oring.
a czy dawał ktoś inną uszczelkę, lub inne rozwiązanie, ponieważ flanszę mam gotową i nie mam teraz możliwości dorobienia tego kanałku.


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lip 25, 2010 09:41

hanti, skłądasz na silikon albo robisz uszczelke i wszystko hula
jeśli FUCKER pozwoli w swoim temacie to...coś pokaże i napisze odnosnie flansz


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » ndz lip 25, 2010 09:57

hanti pisze:a czy dawał ktoś inną uszczelkę, lub inne rozwiązanie, ponieważ flanszę mam gotową i nie mam teraz możliwości dorobienia tego kanałku.
Dobrze by było, żeby płaszczyzna flanszy była idealnie prosta. Możesz też sprawdzić, czy płaszczyzny idealnie dolegają do siebie, poprzez odciśniecie tych dwóch płaszczyzn.

Nie musisz dawać żadnego "oringu" , wystarczy tylko masa uszczelniająca lub uszczelka, którą możesz sobie sam wyciąć. Jak dajesz masę uszczelniającą musisz dobrze odtłuścić.


Fahoo,
Masz info, które coś pomoże? To zapodaj...



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz lip 25, 2010 10:20

Masz info, które coś pomoże? To zapodaj...
moje wykonanie jest proste: wałek stalowy fi 60 L=70 + podstawa z siłownika hamulcowego z ciężarówki( na flanszę). Te materiały mialem za free, a jeśli chodzi o wałek to jest w całości optymalnie wykorzystany. do tego 1 godzina roboty tokarskiej.
Zastanawiałem się nad zrobieniem przejściówki z aluminium, koszt materiałów wyniósłby około 30 PLN.
zapodam foto jak to wyszło


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lip 25, 2010 10:45

w polsce jeździ audi a3 200ps na flanszy bez oringu złozonej na silikon-wiem ze bez oringu bo to moja flansza :hmm:
trurbo to gt18/20 i dmucha 1,5-1,7bara a złacze jest szczelne


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 34 gości