przestawiony rozrzad - jakie objawy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:07
- Lokalizacja: Walbrzych
przestawiony rozrzad - jakie objawy?
witam. prosze o jakies porady tzn. jakie moga byc objawy przestawionego (przeskoczonego) rozrzadu w golfie 3 1.4 benzyna. Z gory dzieki.
ja kiedyś po remoncie głowicy nie na poiłem paska pompą od nowa bo był stary i planowałem wymianę za 2 dni
następnego rana przeskoczył mi o 5 zębów było słychać jakby tłok uderzał w zawór lub był tak mocno przesunięta faza rozrządu ze zapłon paliwa powodował granie zaworów
i okazało się ze zawory trzymają po 12 atmosfer wiec raczej zawory cykały od złej fazy rozrządu
dojechałem tak 10 km do pracy i ustawiłem pasek prawidłowo i dokonałem pomiaru ciśnienia tak jak pisałem wcześniej
objawów groźnych poza cykaniem nie było lecz silnik stracił kulturę pracy i gasł na wolnych
mocy nie stracił
następnego rana przeskoczył mi o 5 zębów było słychać jakby tłok uderzał w zawór lub był tak mocno przesunięta faza rozrządu ze zapłon paliwa powodował granie zaworów
i okazało się ze zawory trzymają po 12 atmosfer wiec raczej zawory cykały od złej fazy rozrządu
dojechałem tak 10 km do pracy i ustawiłem pasek prawidłowo i dokonałem pomiaru ciśnienia tak jak pisałem wcześniej
objawów groźnych poza cykaniem nie było lecz silnik stracił kulturę pracy i gasł na wolnych
mocy nie stracił
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 01:04 przez dziabi3, łącznie zmieniany 2 razy.
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
ogólnie mówiąc złe dla silnika, przestawienie rozrządu w skrajnej sytuacji kontakt zaworu z tłokiem, jak mocny ten kontakt będzie to remont silnika, lekkie przestawienie rozrządu powoduje złe spalanie mieszanki i może powodować nadpalanie zaworów i gniazd lub uszkadzać połączenie tłoka z korbowodem i wałem korbowym (zależy w którą stronę został przesunięty)
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
qrcze ja mam taki problem z silnikiem 1,4 60km ze jakk odpale jak jest zimny to mi cykaja zawory wlasnie do 3 tys obrotow tak pozniej ciszej,ogolnie auto jak kupilem tydzien temu chodził ciszej tak mi sie wydaje;) co moze byc przyczyna?przestawiony pasek rozrządu?ogolnie smiga super itp tyle ze wlasnie tak cyka na postoju nawet slyhac lekko jak cos klepie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
W czym problem... sprawdź sobie ustawienie rozrządu i będziesz miał odpowiedź. Powiedz też co robiłeś po zakupie autka? Bo piszesz, że wcześniej autko chodziło ciszej. A druga sprawa nie wiem jak z pojemnością 1.4 ale silniki 1.6, 1.8 i chyba 2.0 mają konstrukcję tłok cylinder bezkolizyjną. Nawet jak rozrząd będzie przestawiony zbyt mocno. Objawy przy przestawionym rozrządzie tak jak już pisali koledzy wcześniej. Autko faluje, nie spala się całkowicie mieszanka, czasami ciężko odpalić. A co najważniejsze to auto nie daje max osiągów. Zresztą czuć to w czasie jazdy. Ja miałem przestawiony jeden ząbek, po poprawnym ustawieniu nie to auto! A to cykanie to może spalanie stukowe? Opisz czy coś robiłeś przy silniku.
...
po kupnie wymienilem Olej Castrol 10w40 lus nowy filtr,powiem tak ze po kupnie z 2 lub 3 dni bylo ciszej (takie moje zdanie)i pozniiiej zaczeło lekko stukac jak by troszke metaliczny dziewiek)wiec pojechalem i wymienilem ten olej i filtr bo mowie ze moze bedzie lepiej ale bez zmian;/dzisiaj odjezdalem od panny mojej do do 3 tys bylo slychac sukanie nawet w aucie;/denerwuje mnie wiec chcialbym dojsc do setna sprawy;)Pasek rozrządu byl wymieniany bo nawet widac.Auto z tego co wiem nie bylo kabinowane;)wiec moze pompa oleju?
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Jeśli odgłos jest typowo metaliczny tzn. tak jakby uderzać młotkiem o młotek to być może spalanie stukowe. Możliwe, że zapłon się przestawił, tym samym pasek jest przesunięty. I zapłon się delikatnie wyprzedził. Radzę sprawdzić ustawienie rozrządu i będziesz miał odpowiedź. Bo takie dukanie nic nie pomoże.
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 282 gości