Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karwiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 21, 2008 23:01
Lokalizacja: Teresin/Warszawa
Kontakt:

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

Post autor: karwiec » pn lip 05, 2010 15:40

Mam problem z moim golfem, a mianowicie przy wyprzedzaniu nie jest tak jak by powinno, czyli płynie. Zrobiłem testy 003 i 011 na vagu i wygląda jak by się zacinała turbina. Ale jak zrobię test 011 to wygląda że ta dźwignia od turbo chodzi w obie strony tak samo, i nie zacina się. A na testach wygląda że turbo przeładowuje.

Drugi problem to to że nie jest żwawy od początku, bo jeździłem już kilkoma TDI 90KM i jest spora różnica.

Ma ktoś pomysł co to może być? Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 15:46 przez karwiec, łącznie zmieniany 1 raz.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pn lip 05, 2010 17:28

Daj jeszcze 008 dynamicznie. Kiery sie przycinają lub zapieczenie sztangi w gruszce. Trzeba spróbować rozruszac jesli to pierwsze i pojezdzic dyn. Pozniej logi ponownie. Jesli zero poprawy, to turbo na stół.


User

Awatar użytkownika
Coldfire28
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn lis 30, 2009 08:14
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Coldfire28 » pt lip 09, 2010 18:53

"Nie jest żwawy od początku". Spróbuj wywalić katalizator. Bedzie bardziej ciągnął od dołu.


MESS WITH THE BEST, DIE LIKE THE REST :]
Mój Gofer --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4148474#4148474

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 09, 2010 21:16

po pierwsze to nie wiemy jaki silnik i jaka turbina więc nie wspominajmy o zmiennej geometrii jeśli nie wiadomo czy to jest silnik ALH, z logów widać drobne kłopoty z osiągnięciem i utrzymaniem właściwego ciśnienia a przy tym wskazania MAF actual są nawet niskie wtedy jak turbo pompuje ciśnienie zadane lub ciut wyższe więc do sprawdzenia przepływka w grupie 008 i wężyki podciśnienia/ciśnienia na szczelność - podejrzane od razu wymienić.
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2010 21:19 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
karwiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 21, 2008 23:01
Lokalizacja: Teresin/Warszawa
Kontakt:

Post autor: karwiec » sob lip 24, 2010 11:18

Silnik mam ALH.

Wymieniłem przepływkę bo się okazało że jest dziabnięta, i teraz jest znaczna poprawa. Ale odczuwam szczególnie jak jadę na klimie że od 1800 do 2500 obrotów jest zdecydowanie słabszy a powyżej zaczyna dopiero iść. Po wymianie przepływki idzie od dołu zdecydowanie lepiej. Zdjąłem dźwignię z turbin od tej gruchy i sprawdziłem że dźwignia chodzi leciutko i nie ma żadnych zacięć. Zrobiłem znów pomiar vagiem i załączam logi.

Wydaje mi się że to może być coś z podciśnieniem, tak jak napisał kolega SZTOMEL, sprawdziłem mniej więcej przewody i nic nie widać żeby były w kiepskiej jakości, ale mam je zamiar wymienić. Nie wiem czy może to ten sterownik podciśnienia turbiny, ale go też wyjmowałem i czyściłem WD40 i nic nie pomogło. Może to być winna tej gruchy pod turbo że ona się zacina?

[ Dodano: 24 Lip 2010 11:20 ]
załączam logi po wymianie przepływki Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lip 24, 2010 11:21 przez karwiec, łącznie zmieniany 1 raz.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » sob lip 24, 2010 19:10

Widać,ze są problemy z ciśnieniem. Daj grupy pojedyńczo : 011 , 003 i póżniej 008 razem z 011.


User

Awatar użytkownika
karwiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 21, 2008 23:01
Lokalizacja: Teresin/Warszawa
Kontakt:

Post autor: karwiec » pn lip 26, 2010 08:59

Teraz idę na urlop, ale jak ty tylko wrócę to zrobię.



Awatar użytkownika
karwiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 21, 2008 23:01
Lokalizacja: Teresin/Warszawa
Kontakt:

Re: Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspiesza

Post autor: karwiec » sob sie 07, 2010 14:21

Zamieszczam kolejne logi grup 003, 011 oraz 008 z 011
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

Post autor: leon79 » pn sie 23, 2010 23:08

Nadal jest przeładowanie. Sprawdzałes gruszkę, czy sztanga w niej sie nie przycina? Poza tym nie dałeś 008.


User

Awatar użytkownika
karwiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 21, 2008 23:01
Lokalizacja: Teresin/Warszawa
Kontakt:

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

Post autor: karwiec » wt sie 24, 2010 10:22

008 jest w załączniku jako pierwsza pozycja, jak najedziesz 008 i 011.jpg to ci się wyświetli. Samej gruszki nie sprawdzałem, bo w sumie ciężko jest ją sprawdzić ręcznie, jak jest zamontowana. Spróbuje ją wyjąć i zobaczyć na stole.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

Post autor: leon79 » wt sie 24, 2010 15:31

Teraz juz widziałem. Przepływka ok. Sprobuj wcisnąć sztange w gruszkę -powinna iśc z oporem z powodu sprężyny wewnątrz ale odbijać juz powinna sama bez problemu.


User

Awatar użytkownika
karwiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 21, 2008 23:01
Lokalizacja: Teresin/Warszawa
Kontakt:

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

Post autor: karwiec » wt sie 24, 2010 17:01

OK sprawdzę



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 160 gości